-
11. Data: 2012-07-25 14:50:29
Temat: Re: koniec diesli
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:
> http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_z
l_litr__Tego_chce_UE.html
>
>
> "Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej,
> która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach
> Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
> W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na
> litrze"
Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło...
--
anacron
-
12. Data: 2012-07-25 14:52:12
Temat: Re: koniec diesli
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
> Nie jest.
> Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
> niszczy drogi i środowisko.
To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)
--
anacron
-
13. Data: 2012-07-25 14:54:29
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-25 13:31, J.F pisze:
>> Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy
>> po
>> rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)
>Po równo, np. po menażce.
Lepiej rowno, niz sprawiedliwie ja bogaty wiecej :-P
>> Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac
>> odleglosc
>> ... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)
>Masz patent na ściśniecie Ziemi?
Jak sobie patrze w wroclawskim sklepie na maslo z Kamiennej gory
(~100km), lodowke mastercook z warszawskiego magazynu, lampe z Chin
... to chyba mam ..
>> Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest
>> przesadzona,
>Nie jest.
>Mały diesel pali ok 4 l/100
Ja tam takiego nie znam
>a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze niszczy drogi i środowisko.
Jak sobie wchodze na spritmonitor, wybieram np Megane o mocy 90-110PS,
rocznik 2010-11, reczna skrzynia, min 5000km, to mi wychodzi dla
benzyny srednia 7.70, min 6.91.
Dla diesla 5.67 srednio, 4.72 minimalnie.
A teraz przelicz na kilogramy paliwa ...
>> a i smrodzi jednak bardziej.
>Nowsze, zadbane, nie smrodzą.
Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel.
>> I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody
>> jezdzily na ON, a male na benzyne :-)
>Kolejny cudowny pomysł urzędników.
>To ci sami, co nas w kryzys wciągnęli a teraz będą z niego wyciągać -
>nieprawdaż?
Ale dlaczego akcyza na benzyne ma byc wyzsza od tej na ON ? Bo tak to
obecnie wyglada ... znow na kg liczone ...
J.
-
14. Data: 2012-07-25 14:58:10
Temat: Re: koniec diesli
Od: PJ <p...@g...com>
//Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
od kiedy wyszlo ze tzw strefy ekologiczne w centrach niemieckich miast
nic nie daly, patent "na ekologa" zaczyna zawodzic ..
//W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę
na litrze"
he he i mam uwierzyc ze nie podniosa cen na benzyne ? poza tym Niemcy
sa przeciw, Merkel przed wyborami sie nie podlozy, najpierw trzeba
wprowadzic podatek od osobowek ...
//moze to nawet nieglupie ...
sprytne i cwane o ile po drugiej stronie siedzi jakas kapusta bez
glowy :-) KE to kupa biurokratow sterowana przez lobbystow, przyklepia
wszystko o ile sponsor zamozny ...na szczescie takie numery wymagaja
zatwierdzenia przez kazdy kraj z osobna wiec dopiero kiedy Donald
przesiadzie sie na LPG nalezy zaczac sie bac ...
PS numer z filtrami czasteczek stalych nie odstraszyl ludzi od aut na
ON wiec znow probuja w imie idei, jezdzijcie drozej czyli mniej tak
bedzie dla nas lepiej :-)
P.
-
15. Data: 2012-07-25 15:32:24
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
>> http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_z
l_litr__Tego_chce_UE.html
>Artykuł z 19.04.2012 11:17 - gdybyś nie wiedział, to nie przeszło...
Warto wiedziec ... ale kiedys jeszcze moze przejsc :-)
Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie
moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy
nie placac :-)
Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy
opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-)
J.
-
16. Data: 2012-07-25 15:45:38
Temat: Re: koniec diesli
Od: PJ <p...@g...com>
//Unijni politycy od dawna mieli pomysl wyrownania cen ON, bo to nie
moze tak byc ze kierowca tankuje np w Polsce i przejezdza cale Niemcy
nie placac :-)
to tzw "wyrownywanie szans" dla niemieckich firm .... wszyscy musza
byc tak drodzy jak oni :-)
//Ale teraz chyba pomysly sie zmniejszyly, szczegolnie odkad Niemcy
opodatkowali ciezarowki bezposrednio :-)
kasy zawsze za malo ... ale mozemy byc dumni bo w ten sposob wspieramy
posrednio biednych Grekow, Hiszpanow itp
P.
-
17. Data: 2012-07-25 16:09:39
Temat: Re: koniec diesli
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze:
> Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to nie
> jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory.
> Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole dramat.
To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do sklepów
we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach?
> A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
> niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)
Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.
> Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec,
> tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze
> czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem trzeba
> dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u celu.
Sam widzisz. :-)
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
18. Data: 2012-07-25 16:10:56
Temat: Re: koniec diesli
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-07-25 14:52, anacron pisze:
> W dniu 2012-07-25 14:04, WW pisze:
>> Nie jest.
>> Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
>> niszczy drogi i środowisko.
>
> To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)
>
>
Weekendowa trasa: Łódź - Hańcza - Łódź - 4,8 l/100 km.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
19. Data: 2012-07-25 16:56:43
Temat: Re: koniec diesli
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>> a i smrodzi jednak bardziej.
>>Nowsze, zadbane, nie smrodzą.
>
> Smrodza. Daje sie wyczuc ze diesel.
perfumy teżda się rozpoznać po zapachu. Ale to nie znaczy, że smrodzą...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King
-
20. Data: 2012-07-25 17:03:08
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-07-25 14:39, J.F pisze:
>> Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to
>> nie
>> jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
>Teren kolejowy jest znacznie szerszy niż same tory.
Pas drogowy rowniez.
O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage
ze to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,
>> Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole
>> dramat.
>To jak maja tyle towarów szybko, sprawnie i tanio dostarczać do
>sklepów we wszystkich miejscowościach wsiach i przysiółkach?
Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog
nie uzyskamy :-)
A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy
przerabiac drogi na torowiska :-)
>> A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak
>> lepszy
>> niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)
>Dolicz też koszty przeładunku i magazynowania.
Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)
J.