  • 141. Data: 2009-10-21 17:44:35
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 19:18:59 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Po pierwsze dość uważnie oglądając strony o nowej myszy, nie widzę tam
    > żadnych wzmianek o "sztucznej inteliigencji" która jakoby miałaby
    > wiedzieć cokolwiek lepiej od użytkownika.

    "The Multi-Touch area covers the top surface of Magic Mouse, and the mouse
    itself is the button. Scroll in any direction with one finger, swipe
    through web pages and photos with two, and click and double-click anywhere.
    Inside Magic Mouse is a chip that tells it exactly what you want to do.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Which means Magic Mouse won't confuse a scroll with a swipe. It even knows
    when you're just resting your hand on it.

    > Po drugie widzę tam parę
    > opcji pozwalających powyłączanie niechcianych bajerów.

    Ten bajer tu zastępuje przyciski myszy. Faktycznie, wyłączenie rozwiąże
    problemy. Wszystkie.

    > Zresztą tak to
    > bywa, jak się fantazjuje na temat czegoś, czego nawet nie miało się w
    > ręku...

    Luźno sobie gdybam.

  • 142. Data: 2009-10-21 17:48:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-21 19:26:50 +0200, "JD" <j...@g...com> said:

    > Bo powstało
    >
    > http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwpartn
    umlookup/_NRPMKXX?open&sourcesite=cema

    ale

    > cena :(

    Taaaa, ale to Jabole są strasznie drogie... ;-)

    de Fresz

  • 143. Data: 2009-10-21 18:00:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-21 19:44:35 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

> [...]
    > Inside Magic Mouse is a chip that tells it exactly what you want to do.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Which means Magic Mouse won't confuse a scroll with a swipe. It even knows
    > when you're just resting your hand on it.

    Odkładając marketoidalny bełkot na bok, są to prostu czujnik
    analizujące dotyk i wykonujące na podstawie impulsów z nich proste
    operacje. Patrząc na to jak to już działa w dostępnych na rynku
    produktach Apple (iPhone, MacBooki Pro) można raczej być spokojnym o
    to, że powinno to działać całkiem poprawnie. Ale z jakąkolwiek oceną
    może jednak warto zaczekać, aż się pojawi na rynku?

    > Ten bajer tu zastępuje przyciski myszy. Faktycznie, wyłączenie rozwiąże
    > problemy. Wszystkie.

    Można używać jej jako myszy jednopczyciskowej lub dwuprzyciskowej.
    Scrolle i "swipe" można wyłączyć w cholerę. Ale faktycznie, zamiast
    zerknąć na screena z podstawowymi ustawieniami, lepiej snuć własne
    fantazje o produkcie, którego nie ma jeszcze w sklepach nawet za wielką
    wodą. W końcu do wyrobienia opinii, wystarczy logo...

    > Luźno sobie gdybam.

    Szkoda że nie zaznaczyłeś tego wyraźnie wcześniej.

    de Fresz

  • 144. Data: 2009-10-21 18:02:49
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    umlookup/_NRPMKXX?open&sourcesite=cema

    > ale

    > Taaaa, ale to Jabole są strasznie drogie... ;-)

    Ale mają wbudowany kalobrator, tablecik i drugi LCD :) ?
    Nie wiem bo nie oglądam, może mają :)

    JD

    PS cos ostatnio czesto wciskam odp zamiast odpgrup
    sorry jak smiecia dostaniesz.

  • 145. Data: 2009-10-21 18:08:19
    Temat: Re: komputer dla fotografa [flame] ;-)
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 19:36:38 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Można i fyfnaście. A taki drobiazg, jak program do formatowania dysków
    > jest o 50 lat bardziej zaawansowany, niż to gówno z XP-ka - ma wygodny
    > interfejs graficzny obsługiwany myszką, z wizualnym przedstawieniem
    > partycji i możliwością suwania sobie proporcji kursorem. I w ten sposób
    > działa od późnych lat 90. Porównując to z badziewiem o stylistyce
    > BIOSa, gdzie w jakże logiczny i przejrzysty sposób, najpierw trzeba
    > stworzyć pierwszą partycję, mniejszą niż pojemność dysku, aby ten
    > szczyt ergonomii pozwolił zrobić drugą, doprawdy ciśnie się na usta
> [...]

    XP jest z 2001 roku. Stylistyka BIOSu jest w instalatorze tylko, później
    masz graficzny program. No i XP jest jednak raczej passe...

    > Nie można, religia zabrania.

    > A czemu nie jako 5?

    > Nie zrozumiałeś. Chodziło o integrację iTunes, iPhoto i innych
    > aplikacji ze sobą, głównie tych od Apple, ale i niezależni producenci
    > mogą z nimi integrować swoje programy, jeśl mają taką chęć - API są
    > dostępne.

    Na szczęście na piecu nie ma przymusu korzystania z itunes i
    "dobrodziejstw" integracji.

    > Jaaaassssne.

    I bardzo dobrze.

    > Owszem, od jakichś 15 lat. Ktoś powinien w końcu zapdejtować
    > podręcznik dla młodocianych antyfanów Apple.

    A Magic Mouse to ma ile przycisków i rolek?

    > Takiego, w którym trzeba używać "dodaj sterowniki" i ręcznie wskazywać
    > urządzenie, którego one dotyczą, bo system jest za głupi, że sobie
    > samemu poradzić z powiązaniem hardware z softem? Ja mam takiego pod
    > biurkiem, a co?

    Obawiam się jednak, że od roku 2001 pojawiła się nie tylko Vista ale i
    Windows 7 (no, pojawi się oficjalnie jutro). I twoje informacje są jednak
    przestarzałe.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 146. Data: 2009-10-21 18:12:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-21 19:44:35 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Luźno sobie gdybam.

    Powiem, Ci tak. Zobacz na dowolnym iPhonie, jak działa multitouch,
    wtedy pogadamy.
    Powiedz mi czym się różni mysz np. taka
    <http://www.allegro.pl/item773706139.html> od myszy bez przycisków, w
    której wszystkie te bajery zastąpiono jednym?
    Ona się niczego nie domyśla. Wykonuje Twoje polecenia. To tak jakbyś
    napisał, że mysz domyśla sie na który akurat klawisz nacisnąłeś, albo
    czy pokręciłeś kółkiem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 147. Data: 2009-10-21 18:14:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 20:00:08 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > to, że powinno to działać całkiem poprawnie. Ale z jakąkolwiek oceną
    > może jednak warto zaczekać, aż się pojawi na rynku?

    Taaak, z iphonem miałem do czynienia. Dziękuję, ale mysz z takim czymś jest
    nie dla mnie. Wolę Razera. Nie myśli za wiele, ale działa precyzyjnie i
    zawsze dokładnie tak samo. Oceniać nie oceniam, bo w ręce nie miałem - jak
    już pisałem, luźno sobie gdybam.

> [...]
    > fantazje o produkcie, którego nie ma jeszcze w sklepach nawet za wielką
    > wodą. W końcu do wyrobienia opinii, wystarczy logo...

    Snuję swoje fantazje jak się na tym będzie grało. Bez wyłączania bajerów -
    bo jeśli je wyłączać, to po co w ogóle kupować coś co te bajery ma? Mój
    Razer ma 8 przycisków, przy grze używam 6 z nich + rolki. Jak myślisz, MM
    spisałoby się lepiej?

    > Szkoda że nie zaznaczyłeś tego wyraźnie wcześniej.

    Z kontekstu wynika. Gdybym MM miał w ręce i parę dni się nią bawił to
    byłoby co innego.

  • 148. Data: 2009-10-21 18:20:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 20:12:46 +0200, JA napisał(a):

    > Powiem, Ci tak. Zobacz na dowolnym iPhonie, jak działa multitouch,
    > wtedy pogadamy.

    Ależ patrzyłem. Przez kawał czasu stał sobie taki na standzie u mnie w
    pracy, do oglądania. Miałem okazję bawić się nim do upojenia, żeby nie
    nazwać tego bardziej dosadnie.

    > Powiedz mi czym się różni mysz np. taka
    > <http://www.allegro.pl/item773706139.html> od myszy bez przycisków, w
    > której wszystkie te bajery zastąpiono jednym?

    Chętnie się dowiem, jak w zastąpić 6 przycisków + rolkę jednym w Call of
    Duty. Praktycznie, czyli w warunkach kiedy trzeba działać naprawdę SZYBKO i
    precyzyjnie.

    > Ona się niczego nie domyśla. Wykonuje Twoje polecenia. To tak jakbyś
    > napisał, że mysz domyśla sie na który akurat klawisz nacisnąłeś, albo
    > czy pokręciłeś kółkiem.

    Tu nie ma miejsca na wieloznaczności. Przycisk jest albo wciśnięty albo
    nie, a MM musi najpierw (jak wynika z opisu Apple'a, nie mojego!) rozpoznać
    co oznacza dotknięcie i czy aby na pewno oznacza to naciśnięcie LPM?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 149. Data: 2009-10-21 18:21:18
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@n...home.net.pl>,
    Bartosz Skowronek <n...@n...pl> wrote:

    > od 5 lat to juz nieprawda. poza tym to podejscie od konca - nigdy nie
    > chodzilo o to ile mysz ma przyciskow a o to ze da sie wygodnie pracowac
    > z okienkami i ikonami bez menu kontekstowego.

    Hm, kol. Dyjor znowu troluje w stylu pcoa, a ty odpowiadasz
    nieprecyzyjnie.
    Dwu i wiecej klawiszowa myszke mozna bylo od kilkunastu lat podlaczyc,
    tyle ze do 2005 Apple takich nie produkowalo.
    Menu kontekstowe bylo AFAIR od systemu 8 czyli od r.1997. Tylko, ze
    faktycznie mozna wygodnie i bez tego pracowac.
    Zreszta, notebooki Appla wciaz maja tylko jeden trackpad.
    TA

  • 150. Data: 2009-10-21 18:30:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-21 17:49:56 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > a jak mam dwa dyski (przy założeniu że można mieć tam dwa dyski) widac
    > je też jako jedną partycję czy jako dwa napędy?
    Masakra normalnie. Jak podłączysz czytnik kart multi to nie pojawia się
    żaden napęd. Nie ma 15 kolejnych liter alfabetu.
    Nie ma też 10 nie włączonych dysków sieciowych, są tylko te co są
    podłączone. Normalnie dla idiotów. Każdy głupi potrafi otworzyć dysk,
    który się wyświetla. Prawdziwy twardziel mocą wyczuje co i jak.

    > no tak w windzie każdy program jest całkiem oddzielny
    Po prostu nie wiesz o czym Bartek pisze. Nie mieści Ci się w głowie, że
    może być inaczej.