  • 211. Data: 2011-05-25 11:57:55
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    WOJO wrote:
    > Nie wiem jak było w opisywanym przypadku. W moim delikwent zwyczajnie
    > "odbił" na stacje bez sygnalizowania zmiany kierunku ruchu.

    A wiesz jaka jest różnica między skrzyżowaniem a zjazdem na stację?

    > I jeszcze raz się powtórzę - kierunkowskaz nie upoważnia do zmiany kierunku
    > ruchu !

    Ale kierunkowskaz zakazuje

    > Jeżeli nawet sygnalizujesz chęć skrętu w lewo, to najpierw masz obowiązek
    > upewnić się, że nie masz nikogo wyprzedzającego Cię.

    Nie ma już takiego obowiązku od wielu lat.

    > A osobiście ZAWSZE "zakołyszę" się na fotelu w celu wyeliminowania martwego
    > pola.
    > Tak mnie uczyli na kursach

    Ale od twoich kursów prawo zmieniało się wielokrotnie.

    > i jak dotychczas się sprawdza.

    Gdy okoliczności na to wskazują (np. skrzyżowanie poza terenem zabudowanym, gdy
    skręcam w lewo z drogi głównej) to bardzo starannie śledzę ruch za mną,
    sygnalizuję z dużym wyprzedzeniem, staram się jechać maksymaklnie czytelnie
    (dojeżdżam do lewej krawędzi pasa, spokojnie zwalniam) -- idiotów usiłujących
    wyprzedzać, wbrew przepisom, znakom i zdrowemu rozsądkowi nie brakuje.

    > Pozdrawiam !
    > WOJO

    pzdr
    \SK

  • 212. Data: 2011-05-25 11:58:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 11:48:20 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz wystukał:

    > Pierdolisz.

    argumenty się skończyły?

    > Świadomie? Nie. Nie ma żadnego przepisu nakazującego mi przy skręcie w
    > lewo na skrzyżowaniu spodziewać się wyprzedzającego motocyklisty.

    O tym, ze zabiłeś lub Ciebie zabili dowiesz się w momencie jak bedzie
    Jeb!. I to czy miałeś rację czy nie nie będzie miało żadnego znaczenia.
    zawsze bezwzględnie wymuszasz swoje prawa?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 213. Data: 2011-05-25 11:59:08
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > A wolno skręcać będąc wyprzedzanym?
    > Dla ułatwienia: nie da się skręcić w lewo bez zmiany pasa.

    Po pierwsze da się. Mogą być pasy skręcające w lewo. Po drugie zmiana pasa to
    zmiana pasa a skręt w lewo to skręt w lewo.

    pzdr
    \SK

  • 214. Data: 2011-05-25 12:00:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 11:45:20 +0200, Cavallino

    > Gdyby samochody stały, to motocyklista nie był wyprzedzającym.

    Kombinujesz jak koń pod górę. Nic to nie zmienia. Przeczytaj Art. 23.
    szczególnie punkt 2. do końca, ignorancie. Winny jest motocyklista i
    zapłacił za to najwyższą karę dodatkowo robiąc stres komuś innemu -- a i
    tak całe szczęście, że tylko stres.

    --
    Pozdor Myjk

  • 215. Data: 2011-05-25 12:01:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 11:56:01 +0200, Cavallino

    > Jest, łamie mniej przepisów.

    ROTFL

    --
    Pozdor Myjk

  • 216. Data: 2011-05-25 12:02:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 12:00:47 +0200 osobnik zwany Myjk wystukał:

    > Wed, 25 May 2011 11:45:20 +0200, Cavallino

    > Kombinujesz jak koń pod górę. Nic to nie zmienia. Przeczytaj Art. 23.
    > szczególnie punkt 2. do końca, ignorancie. Winny jest motocyklista

    uwielbiam grupowych expertów CSI, którzy potrafią odtworzyć cały rpzebieg
    zdarzenia z gównianego zdjęcia.

  • 217. Data: 2011-05-25 12:04:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie można być wyprzedzanym z lewej, na skrzyżowaniu, podczas skrętu w
    > lewo. Nie da się zakazać manewru z powodu, że ktoś inny, łamiąc cały
    > szereg przepisów, robi coś zakazanego.

    Uwaga formalna: ktoś mógł jechać kradzionym pojazdem, być zbiegłym
    więźniem bez prawa jazdy i jeszcze mieć pół promila - też łamie cały
    szereg przepisów i "nie powinno go być", ale jak wymusisz na nim
    pierwszeństwo to na pewno nie zostaniesz uniewinniony tylko dlatego, że
    on robi coś zakazanego ;)

  • 218. Data: 2011-05-25 12:04:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze da się. Mogą być pasy skręcające w lewo.

    Masz rację.
    Ale raczej nie o takim przypadku mowa.

    >Po drugie zmiana pasa to zmiana pasa a skręt w lewo to skręt w lewo.

    Oczywiście.
    Jak się przy okazji zmiany kierunku nie zmienia pasa, bo po lewej już
    żadnego nie ma, to faktycznie jest to co innego.
    Ale tylko wtedy.

    Zresztą nieważne, bo wyroki skazujące skręcających w takich sprawach
    opierały się ZTCP na obowiązku zachowania szczególnej ostrożności, więc na
    tym się skupmy - ta szczególna ostrożność obejmuje również kontrolę drogi za
    sobą.

  • 219. Data: 2011-05-25 12:06:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wed, 25 May 2011 11:45:20 +0200, Cavallino

    > Kombinujesz jak koń pod górę.

    To nie ja wymyśliłem stojące samochody.

    >Nic to nie zmienia. Przeczytaj Art. 23.
    > szczególnie punkt 2. do końca, ignorancie. Winny jest motocyklista

    Motocyklista jest winny złamania przepisów o wyprzedzaniu ignorancie.
    Ale do wypadku doprowadził nieprawidłowo skręcający ignorancie.

  • 220. Data: 2011-05-25 12:09:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Wednesday, May 25, 2011, 11:53:15 AM, you wrote:

    [...]

    > W sensie że nie masz takiego obowiązku?
    > No to się nigdy nie zgodzimy.

    Doczytałeś do końca?

    > I oby każdy kto myśli tak jak Ty, a jeszcze gorzej gdy tak robi, kiedyś
    > trafił na wyprzedzającego go w takich okolicznościach TIR-a, będzie św.
    > Piotrowi tłumaczył, że nie miał obowiązku oglądania lusterka, ale
    > przynajmniej nikogo nie zabije swoim oślim uporem.

    1. Widzisz różnicę pomiędzy zapierdalającym motocyklistą a TIRem? Bo ja
    tak. Istotną.
    2. Jeszcze TIRa usiłującego wyprzedzać na skrzyżowaniu
    kogoś skręcającego w lewo nie spotkałem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl