  • 221. Data: 2011-05-25 12:14:36
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello masti,

    Wednesday, May 25, 2011, 11:58:12 AM, you wrote:

    [...]

    > O tym, ze zabiłeś lub Ciebie zabili dowiesz się w momencie jak bedzie
    > Jeb!. I to czy miałeś rację czy nie nie będzie miało żadnego znaczenia.
    > zawsze bezwzględnie wymuszasz swoje prawa?

    Czytaj do końca.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 222. Data: 2011-05-25 12:15:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Wednesday, May 25, 2011, 11:56:56 AM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiście.
    > Bajeczki o pojazdach pojawiających się w ułamku sekundy możesz dzieciom
    > opowiadać.

    Już w tym wątku policzono, że zajęło to mniej niż sekundę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 223. Data: 2011-05-25 12:18:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > 1. Widzisz różnicę pomiędzy zapierdalającym motocyklistą a TIRem? Bo ja
    > tak. Istotną.

    Dlatego pytałem o powód dla którego możesz nie widzieć.
    Jeśli powodem jest Twój kiepski wzrok czy brak podzielności uwagi, wskutek
    czego nie zauważyłeś wyprzedzającego mimo spojrzenia w lusterko, to ok, ja
    nie o tym mówię.

    Chodziło mi o to czy możesz nie patrzeć w lusterko.

    > 2. Jeszcze TIRa usiłującego wyprzedzać na skrzyżowaniu
    > kogoś skręcającego w lewo nie spotkałem.

    Pamietaj, że skrzyżowaniem jest także wiejska dróżka odbijająca od krajówki.
    Przypadków w których ktoś wyprzedza na takim skrzyżowaniu (często nawet nie
    zdając sobie sprawy że to skrzyżowanie) widziałem setki, kilka razy
    wyprzedzany postanowił sobie skręcić w pole bez patrzenia w lusterka.

  • 224. Data: 2011-05-25 12:26:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Już w tym wątku policzono, że zajęło to mniej niż sekundę.

    ROTFL!!!!
    Nie rozśmieszaj mnie.
    To była hipoteza mająca wykazać z gróy postawioną tezę, a nie żadne
    wyliczenie.

    Choćby dlatego że jeśli samochody stały, a motocyklista nie stał za nimi, to
    manewr omijania musiał zacząć dużo, dużo wcześniej, nie złożył się przecież
    w sąsiedni pas 1 m od ostatniego samochodu, ZWŁASZCZA jeśli jechałby 80
    km/h.
    Czyli MINIMUM kilka razy więcej skręcający miał na zaobserwowanie że jest
    omijany.
    Wystarczy.

  • 225. Data: 2011-05-25 12:34:36
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 02:40, Filip KK pisze:

    > Skąd to pytanie bałwanie?

    Nawet na tak proste pytanie nie znasz odpowiedzi? Wnioskuje jednak że
    jesteś...

  • 226. Data: 2011-05-25 12:36:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-25 12:18, Cavallino pisze:

    > Pamietaj, że skrzyżowaniem jest także wiejska dróżka odbijająca od
    > krajówki.

    Nie jest.

    A.

  • 227. Data: 2011-05-25 12:38:53
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Manewr wyprzedzania w tym miejscu był zakazany bezwarunkowo.

    Tak samo jak manewr zmiany pasa ruchu bez upewnienia się że nie jest
    wolny. Spowodowanie wypadku było spowodowane nie wyprzedzaniem ale
    zmianą pasa ruchu - zajechaniem drogi. Po za tym manewr wyprzedzania
    mógł rozpocząć się zanim kierowca wiedział o włączonym kierunkowskazie
    skręcającego. To że wyprzedzał na skrzyżowaniu jest oczywiście jego
    obciążeniem ale w tej sytuacji nie doprowadziło samo w sobie do wypadku.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 228. Data: 2011-05-25 12:39:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.05.2011 12:36, Arek pisze:

    > Nie jest.

    Zależy co rozumiesz przez "wiejską dróżkę".

    Gruntowa? Faktycznie, nie jest.

    Z nawierzchnią utwardzoną? Jak najbardziej skrzyżowanie.

  • 229. Data: 2011-05-25 12:44:04
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 09:12, Arek pisze:

    > Powodem wypadku było wyprzedzanie na skrzyżowaniu.

    Było by tak jak by skręcający w lewo stał na lewym pasie. Kierowca
    motocykla zaczyna wyprzedzać i uderza w niego. W tej sytuacji tak nie było.

    >Kierowca mógł
    > założyć, że inni uczestnicy ruchy przestrzegają przepisów, przepuścił
    > ludzi na danym pasie (jadących z naprzeciwka).

    Nie miał prawa zakładać. W PoRD jest mowa o ograniczonym zaufaniu i
    kierowca nie ma prawa ZAKŁADAĆ że inni kierowcy będą jechać zgodnie z
    przepisami - może tylko tak przypuszczać. Dlatego m.in masz obowiązek
    zachowania szczególnej ostrożności w wielu miejscach na drodze -
    ponieważ obowiązuje zasada ograniczonego zaufania.

    Kierowca skręcający w lewo ma obowiązek przepuszczać wszystkich którzy
    jadą pasem który zamierza przeciąć - zarówno jadących zgodnie z
    kierunkiem jak i nie. W PoRD nie masz rozróżnienia kierunku. Ustępujesz
    pierwszeństwa przejazdu WSZYSTKIM.

    > Inna sprawa, że jest prawie pewne, że kierowniczka spojrzała w lusterko,
    > w chwili gdy to robiła, pewnie był za samochodami, albo go nie było widać.

    Albo w ogóle nie spojrzała. Tego nie wiemy.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 230. Data: 2011-05-25 12:45:10
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd, zachowaj swój debilizm dla siebie.

    Wprowadzasz ludzi w błąd - ty. Nie znasz PoRD i nie umiesz czytać ze
    zrozumieniem. Teraz jeszcze wiemy że jesteś wulgarny. Coś jeszcze?