  • 51. Data: 2024-07-30 06:54:14
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale, w Australi w wielu turystycznych miejscach są takie znaki:
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
    /5/56/Left_side_driving.jpg/800px-Left_side_driving.
    jpg

    Na Cyprze zdaje się że czasem przed zakrętami takie coś stawiają. I auta
    z wypozyczalni mają czerwone tablice rejestracyjne, żeby wszyscy
    wiedzieli że pojeb jedzie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2024-07-30 07:45:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 15:52, J.F pisze:

    > No wlasnie - bieg chesz zmienic a tu ostre hamowanie.

    Zapamiętasz wreszcie, że nie ma takich odruchów?
    Są inne - zmieniasz bieg, nie naciskając sprzęgła.

    > A czemu miałby chciec lewy pedał naciskać prawą nogą?

    Bo zawsze tak robi, od początku gdy go nauczono jazdy samochodem?

    > Jak go nauczą, czy jak sam się nauczy, tak będzie robił.

    Znowu od rzeczy.
    Kto i po co miałby się uczyć hamowania lewą?

    > A czemu?
    > Bo kazdego uczyli na manualu jezdzic ? :-)

    W każdym aucie.

  • 53. Data: 2024-07-30 07:46:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2024 o 17:55, Akarm pisze:

    > Już nie chce mi się przeglądać, o czym mowa.
    > Czy kiedykolwiek siedziałeś za kierownicą samochodu z automatyczną
    > skrzynią biegów?

    Przecież jasno widać że nie.

  • 54. Data: 2024-07-30 17:57:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jul 2024 07:46:33 +0200, Cavallino wrote:
> [...]

    Poszło o pewne nawyki.
    I czy one się zmieniają, czy nie.

    > Przecież jasno widać że nie.

    Tym niemniej:
    -jak ktos całe życie jeździł manualem, to ma trzy nawyki:
    -wciska sprzęgło przy hamowaniu,
    -wciska sprzęgło do zmiany biegów,
    -zmienia biegi

    dwa pierwsze w automacie są troche niebezpieczne, bo grozą gwałtownym
    hamowaniem. Cavalino może szczerze powie, ile mu zajęło odzwyczajenie.

    -jak kto długo jeździł automatem, to powyższe nawyki traci.
    I teraz wsiada do manuala i ... a to niech może doświadczeni
    napiszą. Wielkiego ryzyka nie ma, najwyzej silnik zgasnie.

    -jak ktos długo i ambitnie jeździł automatem, szczególnie jak np sie w
    USA wychował i innych samochodów nie ma, to mógł się nauczyć hamowania
    lewą stopą. Ciekawe jak mu pójdzie jazda manualem.
    Grupowiczów raczej nie dotyczy, bo pewnie z uczyli się na manualu i
    z przyzwyczajenia hamują prawą nogą.

    -no i jeszcze są ci, co często zmieniają, to niech napiszą, jak im się
    jeżdzi i czy sie nie myli z tymi biegami, w którym zmieniac, w którym
    nie.

    A ja jeszcze tylko dwie sprawy z przytoczę:
    -czasem ujezdzałem malucha. Ruszam, gaz do deski, a potem wiadomo -
    dwójka, trojka, czwórka, piątka ... a nie, ten nie ma piątki, a ja
    jednak usiłowałem ją wrzucic. Moje auta w owym czasie też nie miały
    piątki, wiec skad ten nawyk? Chyba taki, że silnik wyje, to trzeba
    bieg na wyższy.

    -tato, ktory tego malucha miał i jeździł, pojechal kiedys na roboty do
    niemiec, i tam różnymi samochodami jeżdził przez parę miesięcy.
    Wrócił, wsiadamy do malucha, zapala ... "zepsułes samochód, nie
    zapala". No jak nie ... aaa, bo kręci kluczykiem, a to był model z
    dzwigienką na srodkowej konsoli.
    Szybko sie przyzwyczaił do dobrego :-)
    Choc akurat to w zasadzie żadna wada ...

    Nawyków z ruchu lewo i prawostronnego ... a to niech Piter napisze.

    J.

  • 55. Data: 2024-07-30 20:46:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1a6ckyu8tr1f.1bjx55f25hvim.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale przeciez mieszkasz tam juz troche?

    no i co z tego, że mieszkam 8 lat w Londynie
    jak nie jeździłem samochodem tylko wszędzie metrem i autobusem.

    metro silny zniechęcacz do posadania samochodu.

    Siadywałem sobie czasem na ławce przy rondach poobserwować ruch.

    > No coz, moje pierwsze wrazenia z Anglii, a byłem tylko pieszym:
    > -że się trzeba patrzec w inną stronę przy wchodzeniu na przejcie, to
    > opanowałem szybko.

    łby umca umca przejeżdzają pod prąd swoimi beemkami.

    > -ale na środku głupiałem - skąd tu teraz zagrożenie nadjeżdza ?

    pizza motorek może nadlecieć z każdej :)

    > Ale gdzie?
    >
    > A jeszcze jedno - po której stronie dzwigienka kierunkowskazów jest ?

    po lewej, tam gdzie w polskim.

    dopiero teraz zrozumiałem, że problemem nie jest jazda po lewej tylko
    siedzenie po prawej stronie samochodu i zaburzone wyczucie gabarytu
    czyli lewe koła spadają na pobocze. Tendencja do ustawiania się na
    pasie tam gdzie sie jest w Polsce na pasie.

    Problem nr 2 to wrzucanie biegów lewą reka (czyli pchanie jedynki od
    siebie w lewygórny kąt) i jednoczesna obsługa kierunkowskazu tez lewą
    ręką. Prawa ręka w Anglii bezrobotna.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 56. Data: 2024-07-30 20:51:30
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 17:57, J.F pisze:
    [...]
> [...]
    > jednak usiłowałem ją wrzucic. Moje auta w owym czasie też nie miały
    > piątki, wiec skad ten nawyk? Chyba taki, że silnik wyje, to trzeba

    Muszę poszukać sobie innej planety jednak, czas spierdalać :D

    --
    Pixel(R)??

  • 57. Data: 2024-07-30 20:53:20
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 20:46, PiteR pisze:
    [...]
    > Problem nr 2 to wrzucanie biegów lewą reka (czyli pchanie jedynki od
    > siebie w lewygórny kąt) i jednoczesna obsługa kierunkowskazu tez lewą
    > ręką. Prawa ręka w Anglii bezrobotna.

    Tera już wiesz, dlaczego tylu gejów tam mieszka :]

    --
    Pixel(R)??

  • 58. Data: 2024-07-30 23:39:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v88e1p$cdo$1@news.chmurka.net>
    user Akarm pisze tak:

    > I każdy kierowca wciska hamulec prawą nogą. Pedał hamulca jest z
    > prawej strony.

    a jak leworęczni?
    też mają lewą nogę lepszą

  • 59. Data: 2024-07-30 23:45:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v8bcrr$o3p$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > W dniu 30.07.2024 o 20:46, PiteR pisze:
    > [...]
    >>
    > Tera już wiesz, dlaczego tylu gejów tam mieszka :]

    no może prawą ręką odgrażamy się innym kierowcom :)
    nu pagadi zajac!

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 60. Data: 2024-07-31 03:29:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Moim zdaniem poza oczywistym faktem że jest trudno albo wręcz dla
    > większości niemożliwe nie wnosi to niczego.

    No ciekawostka, ale fajna. Przerabiałem kiedyś na rowerze.

    > O nic - przy tej prędkości to nie działą

    > Poniekąd na "slalomie szybkim".

    Jak szybki jest ten slalom szybki? Ja jakiś miałem, i miał chyba
    ograniczenia czasowe, ale wszystko co pamietam, to że był. m.in. z
    pasażerem.

    > Zawsze używasz przeciwskrętu - przynajmniej jak szybciej jedziesz.
    > Robisz to nieświadomie tak jak nie zastanawiasz się nad tym którą nogą
    > wciskać pedał ani jak zmieniać biegi. Tak jak pisałem -lewa w górę i
    > skręcaj prawą - zobaczysz co się da a co nie bardzo:P

    Nie mam przekonania. Może za spokojnie biorę zakręty?

    --
    Marcin