  • 41. Data: 2024-07-29 22:52:13
    Temat: Re: jazda po lewej
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 22:41, Pixel(R)?? pisze:

    > Próbowałeś kiedyś skrzyżować ręce i kierować?

    A co to ma niby dać?

    A ósemkę to raczej robi się bez przeciwskrętów, bo przy tej prędkości to
    raczej nie działa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2024-07-29 23:34:27
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 22:52, Shrek pisze:

    > A co to ma niby dać?

    Spróbuj, wtedy się dowiesz czy panujesz nad mózgiem czy mózg panuje nad
    Tobą :)

    > A ósemkę to raczej robi się bez przeciwskrętów, bo przy tej prędkości to
    > raczej nie działa.

    Odjeb ósemkę stojąc na siedzeniu :) bez trzymanki :) Ramiona dowolnie,
    chodzi o balans :)

    --
    Pixel(R)??

  • 43. Data: 2024-07-29 23:50:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 23:34, Pixel(R)?? pisze:

    > Spróbuj, wtedy się dowiesz czy panujesz nad mózgiem czy mózg panuje nad
    > Tobą :)

    Powiem, że jednak nie rozumiem - masz mieć prawidłowe odruchy a nie
    kombinować - to tak jakbyś był dumny że jeżdzisz wciskając gaz i hamulec
    lewą stopą;)

    > Odjeb ósemkę stojąc na siedzeniu :) bez trzymanki :) Ramiona dowolnie,
    > chodzi o balans :)

    Nie sądzę żeby się to dało moją shadowką zrobić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-07-30 00:25:02
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 23:50, Shrek pisze:

    > Powiem, że jednak nie rozumiem - masz mieć prawidłowe odruchy a nie
    > kombinować - to tak jakbyś był dumny że jeżdzisz wciskając gaz i hamulec
    > lewą stopą;)

    Nie rozumiesz, dokąd nie spróbujesz. Motoru szkoda, testuj na rowerze
    :)...utrzymaj kurs w warunkach osobliwej skrętnowości, najlepiej na
    słupkach, potem na pieszych. Mnie to już nie robi różnicy. Opanowałem to
    do perfekcji :)

    > Nie sądzę żeby się to dało moją shadowką zrobić.

    Bez problemu. OK większy promień skrętu w końcu to masa robi swoje :)

    --
    Pixel(R)??

  • 45. Data: 2024-07-30 01:41:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Aż takich teoretyków to nie - przyzwyczajnia jednak są, jak sytuacje
    > zaskoczy, czy się rozkojaarzysz, to odruch może być silniejszy, nawet
    > jak ktos powiedział, ze lewą nogę to opieramy na podnóżku i nie
    > ruszamy

    Możesz klarownie wytłumaczyć co ma do tego wszystkiego ta lewa noga
    skoro i w lewym i w prawym i w automacie i w manualu hamujesz prawą? A,
    że cisniesz sobie lewą na sprzęgło a tam nie ma sprzęgła to jakie są
    tego konsekwencje poza momentem paniki?

    Z ciekawostek, u mnie hamulec ręczny jest razem z pedałami, skrajnie na
    lewo od normalnego hamulca. Nie wiem na ile powszechne jest to
    rozwiązanie. Czy to brzmi wystarczająco groźnie?

    > No wlasnie - bieg chesz zmienic a tu ostre hamowanie.
    > Jak ten z tyłu nie miał kamery, to jego wina, ale jak ma :-)

    Nigdy mi się nie zdarzyło. Tak swoją drogą mnie na kursie (lata 80.,
    Polska) uczono, że najpierw wduszamy hamulec, a potem dopiero sprzęgło.

    > A czemu miałby chciec lewy pedał naciskać prawą nogą?

    To nie jest lewy pedał a środkowy lub nawet prawy.
    https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-ac0e46f9185a6
    895ed7d984b5b67c370-lq

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2024-07-30 01:55:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Powiem, że jednak nie rozumiem - masz mieć prawidłowe odruchy a nie
    > kombinować - to tak jakbyś był dumny że jeżdzisz wciskając gaz i hamulec
    > lewą stopą;)

    To z techniką jazdy nie ma nic wspólnego, ale jest interesującą
    ciekawostką, jak dobrze potrafisz sobie poradzić z odruchami. Nie próbuj
    na motorze, spróbuj na rowerze.

    Apropos, znasz ten przypadek:
    https://fearoflanding.com/accidents/accident-reports
    /air-astana-out-of-control-kc1833-in-2018/

    > Nie sądzę żeby się to dało moją shadowką zrobić.

    Na jakimś lotnisku pewnie tak. Ale ogólnie też nie wiem co z tymi
    przeciwskretami przy ósemkach? Wymagają tego w Polsce? Tak jak mam
    przejechane pod 200kkm na motocyklach, to jedynie gdzie musiałem odwalac
    coś w stylu przeciwskrętu to przy wyprowadzaniach z poslizgu. Nie wiem
    gdzie przy normalnej jeździe i normalnych skrętach na normalnej, twardej
    nawierzchni, miałbym te przeciwskręty robić.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2024-07-30 02:14:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-29, Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Mnie się zdarzało "udusić" silnik w manualu jedynie...ale tylko wtedy,
    > jak przez 10 lat jeździłem tylko automatem. Teraz, kiedy od 10 lat
    > jeżdżę naprzemiennie NIC mi się nie myli.

    Apropos głębokich odruchów na róznych poziomach i co może je wyzwolić,
    miałem kiedyś takie ciekawe zwarcie. Jezdżę normalnie po lewej, a
    ostatni raz jeżdziłem po prawej z rok wcześniej. To było jak już
    jeżdziłem w ruchu lewostronnym ponad 10 lat. Wyjechałem sobie z jakiegoś
    parkingu na średniej wielkości drogę, jedna jezdnia, dwa pasy ruchu,
    droga dwukierunkowa. Zbiliżam się do skrzyzowania, jakiś gość się zbliża
    z lewej, skręca w moim kierunku i na mnie trąbi. Jako, że kultura na
    drodze i profesjonalizm są dla mnie wyjatkowo ważne, obtrabiłem go
    również i jeszcze mu ponawymachiwałem. Też mi ponawymachiwał, po czym
    jakoś się wyminelismy i rozstaliśmy juz prawie w przyjaźni. A potem
    patrze, a ja sobie jadę prawą stroną. I wcale nie przeszkadzało mi w tym
    wszystkim, że kierownica tez była po prawej. Teraz gwóźdź programu:
    kupowałem choinkę, przed BN.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2024-07-30 06:19:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To z techniką jazdy nie ma nic wspólnego, ale jest interesującą
    > ciekawostką, jak dobrze potrafisz sobie poradzić z odruchami. Nie próbuj
    > na motorze, spróbuj na rowerze.

    Moim zdaniem poza oczywistym faktem że jest trudno albo wręcz dla
    większości niemożliwe nie wnosi to niczego.

    > Apropos, znasz ten przypadek:
    > https://fearoflanding.com/accidents/accident-reports
    /air-astana-out-of-control-kc1833-in-2018/

    Taa. pisałem nawet na lotnictwie.

    > Na jakimś lotnisku pewnie tak.

    Zakładałem że chodzi o TĄ ósemkę z prawka.

    > Ale ogólnie też nie wiem co z tymi
    > przeciwskretami przy ósemkach?

    O nic - przy tej prędkości to nie działą

    > Wymagają tego w Polsce?

    Poniekąd na "slalomie szybkim".

    > Tak jak mam
    > przejechane pod 200kkm na motocyklach, to jedynie gdzie musiałem odwalac
    > coś w stylu przeciwskrętu to przy wyprowadzaniach z poslizgu.

    Zawsze używasz przeciwskrętu - przynajmniej jak szybciej jedziesz.
    Robisz to nieświadomie tak jak nie zastanawiasz się nad tym którą nogą
    wciskać pedał ani jak zmieniać biegi. Tak jak pisałem -lewa w górę i
    skręcaj prawą - zobaczysz co się da a co nie bardzo:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-07-30 06:22:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > również i jeszcze mu ponawymachiwałem. Też mi ponawymachiwał, po czym
    > jakoś się wyminelismy i rozstaliśmy juz prawie w przyjaźni.

    Na moto w krajach lewostronnych trzeba uważać na wsiach - jak jedziesz
    uczęszczaną drogą to co jakiś czas masz wskazówkę że jedziesz nie tą
    stroną albo przynajmniej kierownica ci podpowiada. Jak po jakiejś drodze
    między wioskami moto to można po prostu zapomnieć;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2024-07-30 06:36:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > stroną albo przynajmniej kierownica ci podpowiada. Jak po jakiejś drodze
    > między wioskami moto to można po prostu zapomnieć;)

    To nie było na moto :)

    Ale, w Australi w wielu turystycznych miejscach są takie znaki:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
    /5/56/Left_side_driving.jpg/800px-Left_side_driving.
    jpg

    --
    Marcin