  • 1. Data: 2011-08-31 21:27:27
    Temat: jakie urządzenie sieciowe ?
    Od: "Azazel" <w...@g...pl>

    Wiem, wiem to może nie na tę grupę ale nie raz ta grupa mi pomogła,
    więc może teraz się ktoś życzliwy znajdzie i mnie oswieci ;)

    W mojej firmie mam internet - neostradę 20mbit (na 2 lata) na modemo-routerze
    który podłączony jest do switcha a dalej po kablu do kompów (20 sztuk).
    Neostrada jak wiadomo nie ma stałego IP.
    Korzystamy z jednej z aplikacji sieciowej www (w innym mieście) do której
    każdy z użytkowników się loguje. okazuje się, że użytkownicy choć mają nakaz
    logowania się do niej tylko z firmy logują się do niej również z domu.
    Dostawca usługi może zablokować logowanie do jednego IP ale DDNS u niego nie
    przejdzie.

    Pomyślałem, że wezmę internet od innego dostawcy na internet ze stałym IP ale
    mam u niego opcję tylko 10mbit - to może być za mało do wszystkich działań
    użytkowników ale wystarczy do tej aplikacji

    I teraz mam pytanie : pomyślałem, że będę maił neostradę i tego drugiego
    dostawcę. Normalnie użytkownik będzie korzystał z neostrady ale gdy będzie się
    logował do tej usługi to będzie korzystał z drugiego dostawcy. Żeby jakieś urządzenie
    gdy wykryje zapytanie na dany adres wybierało konkretnego dostawcę.

    Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?
    Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc !

  • 2. Data: 2011-08-31 23:00:10
    Temat: Re: jakie urządzenie sieciowe ?
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Azazel napisał:
> [...]
    urządzenie gdy wykryje zapytanie na dany adres wybierało konkretnego dostawcę.

    > Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?

    Znaczy, masz w swoim planie 2 druty - jeden z dynamicznym, drugi ze
    statycznym IP.

    No to do tego ze statycznym podpinasz sobie sprzeta ze swoja aplikacja.

    A do tego z dynamicznym "internet" ;)

  • 3. Data: 2011-08-31 23:19:39
    Od: "Azazel" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mateusz <m...@v...pl> napisał(a):

    > No to do tego ze statycznym podpinasz sobie sprzeta ze swoja aplikacja.
    >
    > A do tego z dynamicznym "internet" ;)

    Sprzętem jednak jest tu każdy komputer w firmie.
    Bo na każdym ma chodzić ta aplikacja jak i internet.
    Wszystkie są teraz podpięte do jednego switcha.

  • 4. Data: 2011-08-31 23:31:43
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Azazel napisał:

    > Sprzętem jednak jest tu każdy komputer w firmie.
    > Bo na każdym ma chodzić ta aplikacja jak i internet.
    > Wszystkie są teraz podpięte do jednego switcha.

    Uuuu to nie jest aplikacja klient/serwer?

  • 5. Data: 2011-09-01 05:11:05
    Od: "Azazel" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mateusz <m...@v...pl> napisał(a):

    > Uuuu to nie jest aplikacja klient/serwer?

    No chyba jest.
    Ale porównując - może mi wyjdzie to porównanie - to chciałbym aby każdy komp
    maiał internet - po "drucie nr 1" ale gdy użytkownik konkretnie wpisze np.
    www.gazeta.pl to coś skieruje go na "drut nr 2 ze stałym IP"

  • 6. Data: 2011-09-01 06:17:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-31, o godz. 21:27:27
    "Azazel" <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > dany adres wybierało konkretnego dostawcę.
    >
    > Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?

    Zamień Neostradę na Internet DSL Tepsy i będziesz miał stałe IP bez
    kombinowania z urządzeniami. Przy czym po pomiarze linii może się
    okazać że te 20Mb które masz to faktycznie np. 5 czy 8 bo stan linii
    jest taki że więcej się nie da. Tepsa maksymalnie na DSL-u daje ZTCP
    15Mb.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-09-01 08:14:41
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-08-31 23:27, Azazel pisze:
> [...]
    urządzenie gdy wykryje zapytanie na dany adres wybierało konkretnego dostawcę.

    > Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?

    A może tunel da się postawić?

    miab

  • 8. Data: 2011-09-01 08:49:46
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 31 sierpień (środa), gdy o godzinie 23:27 *Azazel*
    naskrobał(a):

    > Czy to marzenia ściętej głowy ? Czy może się to da zrobić ?
    > Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc !

    hm, a przez wykorzystanie np. DynDNS.com, czyli przypisanie stałego
    adresu i tylko z tego stałego adresu możliwość logowania się do serwisu?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-09-01 10:47:38

  • 9. Data: 2011-09-01 15:55:21
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-01 07:11, Azazel pisze:

> [...]
    > maiał internet - po "drucie nr 1" ale gdy użytkownik konkretnie wpisze np.

    hmmm, wg mnie każdy ruter linuksowy powinien dać sobie z tym radę. Taki
    prosty ruting, że gazeta.pl o adresie 80.252.0.145 kierowana jest na
    eth1, reszta na eth2.

    najlepiej info na grupach sieciowych lub linuksowych.

  • 10. Data: 2011-09-03 14:29:00
    Od: "Azazel" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > eth1, reszta na eth2.
    >
    > najlepiej info na grupach sieciowych lub linuksowych.

    czyli są routery z 2 eth ????