  • 1. Data: 2011-09-01 10:18:49
    Temat: SMART dysku do oceny
    Od: nolina <n...@g...pl>

    Hej
    Odświeżam mój niedawny post nt gwarancji dysku (Seagate) na podstawie
    jego SMART. Oto on http://tinypic.com/r/n9bgy/7
    Ma ponad 2000 relokowanych sektorów,oddałem do serwisu gwarancyjnego
    przez sklep i dysk wrócił ten sam dalej z tą samą liczbą relokowanych
    sektorów.
    Czy to nie powód by dysk wymienić/naprawić?
    Mam się kłócic raz jszcze czy to nie ma sensu na tej podstawie?
    Czy jest jakaś liczba maksymalna tych relokowanych sektorów kiedy już nie
    będzie gdzie ich relokować?
    Dziękuje za jakieś info i przepraszam za powtarzanie się ale zależy mi na
    wielu opiniach.

  • 2. Data: 2011-09-01 12:59:45
    Temat: Re: SMART dysku do oceny
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > Ma ponad 2000 relokowanych sektorów,oddałem do serwisu gwarancyjnego
    > przez sklep i dysk wrócił ten sam dalej z tą samą liczbą relokowanych

    Oczywiście taka wartość parametru [05] to jest powód do martwienia się.
    Ale zwróć też uwagę na parametr nr [07] - seek error rate. Może on świadczyć o
    problemie mechanicznym dysku.
    Takaże parametr [BC] Command Timeout - to zdecydowanie nic dobrego.

    No i jeszcze parametr [01] - nie wiem, na ile jest istotny w praktyce, ale mnie
    ostatnio stresuje, że jest na nowym dysku w okolicach 20 (i nie wiem czy ufać
    takiemu dyskowi, czy się go pozbywać), a ty tam masz ponad 112 milionów błędów!

    Ja bym na Twoim miejscu stanowczo reklamował ten dysk - do skutku.

    (a w miedzyczasie przeskanuj go może programem MHDD odpalanym z CD - bardzo
    jestem ciekawy wyniku).

    Pozdrawiam,

    latet

  • 3. Data: 2011-09-01 13:25:19
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-09-01 12:18, nolina wrote:
> [...]
    > będzie gdzie ich relokować?
    > Dziękuje za jakieś info i przepraszam za powtarzanie się ale zależy mi na

    deja vu? czytales poprzednie wypowiedzi. Czy z pkt widzenia systemu
    operacyjnego dysk jest wolniejszy, zglasza bledy? NIE. Jak nie bedzie
    spelnial swojej roli (np. zgodnosc towaru z umowa), wtedy zapewne
    będziesz go mogl wymienic.

  • 4. Data: 2011-09-01 14:41:19
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie ostatnio stresuje, że jest na nowym dysku w okolicach 20 (i nie wiem
    > czy ufać takiemu dyskowi, czy się go pozbywać), a ty tam masz ponad 112

    Z tego co mi wiadomo w seagatach wartosc raw parametru 01 jest nieistotna.

  • 5. Data: 2011-09-01 15:34:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
    > Ale zwróć też uwagę na parametr nr [07] - seek error rate. Może on świadczyć o
    > problemie mechanicznym dysku.

    Albo o uszkodzonej taśmy. U mnie na dysku Seagate 07 wskazuje tylko 889789333 i
    jakoś żyje. :)

  • 6. Data: 2011-09-01 18:22:05
    Od: nolina <n...@g...pl>

    Latet wrote:

    > (a w miedzyczasie przeskanuj go może programem MHDD odpalanym z CD -
    > bardzo jestem ciekawy wyniku).

    A oto wynik skanowania MHDD. http://tinypic.com/r/34r84tv/7
    Chyba fota ekranu wystarczy zamiast logu.

  • 7. Data: 2011-09-02 05:11:28
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-01 20:22, nolina wrote:

    > A oto wynik skanowania MHDD. http://tinypic.com/r/34r84tv/7
    > Chyba fota ekranu wystarczy zamiast logu.

    HDD nie jest liniowym urzadzeniem i czas odczytu sektora (dostepu do
    niego) moze byc jak najbardziej wiekszy niz 3ms

    Wciaz nie widze bledow na dysku.

  • 8. Data: 2011-09-02 09:17:35
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > HDD nie jest liniowym urzadzeniem i czas odczytu sektora (dostepu do niego)
    > moze byc jak najbardziej wiekszy niz 3ms
    >
    > Wciaz nie widze bledow na dysku.

    A zamieniłbyś się,. gdybyś miał identyczny dysk z idealnymi parametrami w SMART,
    na ten, który opisuje wątkotwórca? Nie sądzę.

    latet

  • 9. Data: 2011-09-02 12:36:18
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-09-02 11:17, Latet wrote:

    > A zamieniłbyś się,. gdybyś miał identyczny dysk z idealnymi parametrami
    > w SMART, na ten, który opisuje wątkotwórca? Nie sądzę.

    Dlaczego mam się zamieniać? Świat nie jest idealny ;) Niech dysk pracuje
    z ogólnie przyjętymi zasadami (cztaj: BACKUPY), jezeli padnie, to na
    100% bedzie wymieniony.