  • 1. Data: 2011-08-31 08:04:27
    Temat: Laptop dla rodziców
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Potrzebuję pomocy w wyborze laptopa. Jego głównym
    przeznaczeniem będzie korzystanie z Internetu, jakaś
    starsza gierka, przeglądanie zdjęć - czyli nic specjalnego.

    Wymagania:
    - (najważniejsze) matryca minimum 16" - tu ze względu na wiek (i wzrok)
    ważne jest by plamka była jak największa (a jakby była matowa
    to już cudo)

    dość dobrym wyjściem była by matryca taka jak w Toshiba
    Satellite A660 16" z 1366x768 - plamka chyba trochę większa
    niż w standardowej 15,6"
    - solidna obudowa
    - nie za głośny
    - design bez "wytrzasków" - by był łatwy do utrzymania w czystości
    - cena tak do 2500zł
    - jak najdłuższa gwarancja

    Zbytni nie ma znaczenia:
    - czas pracy na baterii
    - rozmieszczenie złącz (pewnie będzie wpięta tylko myszka i od czasu
    do czasu pendrive)
    - nie musi być super wydajny

    Macie jakieś ciekawe propozycje ?

  • 2. Data: 2011-08-31 08:24:34
    Temat: Re: Laptop dla rodziców
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik RadekD napisał:
> [...]
    > - solidna obudowa
    > - nie za głośny
    > - design bez "wytrzasków" - by był łatwy do utrzymania w czystości

    Patrzylem kiedys za czyms podobnym, moze nie 100% spelnia Twoje
    wszystkie wymagania, ale Samsung chyba R710 sobie sprawdz. Z windowsem
    to cena wlasnie kolo 2500 byla, ja szukalem bez systemu i wtedy bylo
    kolo 2000.

    Jesli nie musi byc mobilny (do przenoszenia) to pomysl nad zwyklym PC.
    Moj Tata taki dostal i jest zadowolony. 19" monitor w 1280x1024 ma spora
    plamke, klawiatura i msz sa w miare wygodne, bo nie upchane jak w
    laptopie. No i kot lubi spac na obudowie ;)

  • 3. Data: 2011-08-31 08:45:56
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wszystkie wymagania, ale Samsung chyba R710 sobie sprawdz. Z windowsem
    > to cena wlasnie kolo 2500 byla, ja szukalem bez systemu i wtedy bylo
    Teraz jest R720 - też fajnie wygląda - choć parametry trochę gorsze od
    tej Toshiby (choć wątpię by kiedykolwiek zostały wykorzystane w więcej
    niż 30-40%). Pozostaje wycieczka z rodzicami do MiejskiejMacalni.

> [...]
    > plamke, klawiatura i msz sa w miare wygodne, bo nie upchane jak w
    > laptopie. No i kot lubi spac na obudowie ;)

    Mobilność nie jest mi potrzebna - ale mama niezbyt by przeżyła "budę" na
    środku salonu i poniewierające się kable.

  • 4. Data: 2011-08-31 08:49:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadekD" napisał:

> [...]
    > - (najważniejsze) matryca minimum 16" - tu ze względu na wiek (i wzrok)
    > ważne jest by plamka była jak największa (a jakby była matowa

    Wypunktowałem najważniejsze wymagania - wyszło na to, że wcale nie
    potrzebujesz laptopa, tylko komputera stacjonarnego, w tej cenie spokojnie
    kupisz maszynę o przyzwoitej wydajności i z monitorem o 2 klasy lepszym niż
    jakakolwiek matryca w laptopie.
    Chyba, że są jakieś inne argumenty za notebookiem, których zapomniałeś
    wymienić.

    JoteR

  • 5. Data: 2011-08-31 09:02:25
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-31, o godz. 10:04:27
    RadekD <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Potrzebuję pomocy w wyborze laptopa. Jego głównym
    > przeznaczeniem będzie korzystanie z Internetu, jakaś
    > starsza gierka, przeglądanie zdjęć - czyli nic specjalnego.

    A czy koniecznie musi to być laptop? Coś za tym przemawia czy tylko
    moda? Może lepiej kupić porządny większy monitor i jakiegoś nettopa -
    nawet takiego który powiesisz z tyłu na tym monitorze żeby miejsca nie
    zajmował? Zmieścisz się spokojnie w budżecie a praca będzie
    zdecydowanie bardziej ergonomiczna niż na laptopie. Większa matryca
    lepszej jakości, do tego bezprzewodowa klawiatura. Moi rodzice i
    teściowe mieli chwile fascynacji laptopami bo "wszyscy znajomi"
    kupowali ale po dokładnej analizie potrzeb okazało się w obu przypadkach
    że starcza im z naddatkiem właśnie nettop za to z 22 calowymi
    porządnymi monitorami. No i rzecz niebagatelna - taniej niż porządny
    laptop i zdecydowanie trwalszy niż najtańsze laptopy.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-08-31 09:35:58
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > A czy koniecznie musi to być laptop? Coś za tym przemawia czy tylko
    > moda?

    Niestety musi być laptop. Z jednej strony moda ale także to że to ma być
    komputer do salonu (pełniącego też funkcję sypialki). Więc
    stacjonarny (nawet nettop) by trochę przeszkadzał. A tak zamykamy klapkę
    i wrzucamy na półkę.

    Wiem, że komfort pracy na stacjonarnym jest dużo lepszy ale jednak
    dużo bardziej jest kłopotliwe jest jego uprzątnięcie na noc.

  • 7. Data: 2011-08-31 09:51:24
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-08-31 10:45, RadekD pisze:
> [...]
    >
    > Mobilność nie jest mi potrzebna - ale mama niezbyt by przeżyła "budę" na
    > środku salonu i poniewierające się kable.

    Ja preferuję takie rozwiązanie.
    Zyski:
    Super monitor,
    super klawiatura,
    brak wyjącego wentylatora,
    niska cena.
    Oczywiście jak ktoś jest mocnym estetom i nie trawi żadnych kabli, kompa
    chce chować na noc do szuflady to nie przeskoczę tematu, ale pod uwagę
    warto wziąć.
    pozdr
    \ww

  • 8. Data: 2011-08-31 09:55:06
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    zapomniałem o linku
    http://dell.wroclaw.pl/opis/2590218/zestaw-dell-opti
    plex-755-ultra-slim-usff--monitor-20-w-uchwycie-aio.
    html
    ale doczytałem resztę wątku, więc link rozumiem już nieaktualny
    pozostaje jescze takie coś:
    http://allegro.pl/dell-xps-m2010-okazja-jedyny-unika
    towy-i1792339323.html
    Znajomy kupił kilka lat temu nowego, koszt ca. 15 kzł.
    pozdr
    ww

  • 9. Data: 2011-08-31 10:02:20
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 11:51, Wojciech Wrodarczyk pisze:
    > Oczywiście jak ktoś jest mocnym estetom i nie trawi żadnych kabli, kompa
    > chce chować na noc do szuflady to nie przeskoczę tematu, ale pod uwagę
    > warto wziąć.

    To z szufladą trafia w sedno - tata skończy grać w Sapera - odłączy
    jeden jedyny kabelek z zasilaniem, zamknie klapkę i na noc na półkę.

    Gdyby było trochę bezpiecznego miejsca to też myślałem o nettopie.

    Jest jeszcze jedna rzecz - taki uczący się chodzić wnuczek, który bardzo
    lubi się bawić kabelkami.

    Tu muszę stwierdzić, że jestem prorokiem bo kilka lat temu kupiłem
    obudowę Chiefteca, którą po prostu zamykam na klucz (jeszcze tylko
    muszę wyprowadzić Power gdzieś na biurko).

  • 10. Data: 2011-08-31 10:04:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-31, o godz. 11:35:58
    RadekD <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > być komputer do salonu (pełniącego też funkcję sypialki). Więc
    > stacjonarny (nawet nettop) by trochę przeszkadzał. A tak zamykamy

    I w tanich laptokach po roku mamy wyłamane zawiasy ;-)

    Zdrówko