  • 41. Data: 2009-08-01 08:38:18
    Temat: Re: jakie korzyoeci z WiFi
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pete" napisał:

    > Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności. A za korzystanie
    > z sieci bez zezwolenia odpowie właściciel telefonu a nie fabryka.

    Ale wiesz, taka łaczność jest dwukierunkowa. I równie dobrze właściciel
    telefonu może zaskarżyć właściciela niezabezpieczonej sieci, że mu się jego
    hotspot wtranżala do aparatu ;->

    JoteR

  • 42. Data: 2009-08-01 13:29:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 10:22:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ona jest niezabezpiezona czy publicznie dostepna ?

    Co to znaczy "publicznie dostępna"? "Publicznie dostępne" są np. kodowane
    sieci TV satelitarnej, jednak korzystanie z nich wymaga użycia pewnych
    urządzeń.
    Na temat korzystania z lewych urządzeń jest osobna ustawa.

    Dotąd było tak, że penalizowane było tylko przełamanie zabezpieczenia. W
    związku z tym pojawiło się orzecznictwo, zgodnie z którym "kiepskie
    zabezpieczenie to nie zabezpieczenie". Więc legislatywa postanowiła coś z
    tym zrobić i zdjęła obowiązek zabezpieczania dostępu do systemu
    informatycznego. http://bit.ly/2RMWKr

    Proste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 43. Data: 2009-08-01 14:08:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Aug 2009 13:29:25 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    >Co to znaczy "publicznie dostępna"?

    Rozsyla pakiety wszystkim, przyjmuje od wszystkich, nic nie mowi ze
    nie wolno :-)

    Ktos zna dokladnie protokol WiFi ? Nie ma tak jakiejs formy
    "pytanie jakie sa sieci w okolicy" - "odpowiedz AP" ?

    >http://bit.ly/2RMWKr

    Tam jest brzmienie obecne ?
    Tak to napisane ze za cholere nie wiadomo o co chodzi i jak sie ma do
    przypadku niezabezpieczonej sieci.

    J.

  • 44. Data: 2009-08-01 15:26:30
    Temat: Re: jakie korzyści z WiFi
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 31.07.2009 Piotr M <x...@x...pl> napisał/a:

    > I o tym właśnie piszę..

    Jakoś cięko, ja mam obecnie iP i znacznie dłużej trzyma, 2-3 na pewno, wiecej
    nie siedziałem. Dużo zalezy też od softu w aparacie, na iP miło się uzywa
    www, poczty, skype itd, na moim poprzednim e61 był niby wifi, ale wszystko
    takie było nijakie, www z problemami (pliterki wielu stron), poczta jakaś
    taka bezpłciowa, nie widział wszystkich folderów imap, tylko główne itd.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 45. Data: 2009-08-01 15:54:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 31.07.2009 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Od grudnia fakt zabezpieczenia danych bądź systemu teleinformatycznego
    > nie stanowi o cechach tego przestępstwa (art. 267 par. 2 kk).

    Masz jakąś interpretację/wyrok z tego paragrafu dot. wifi? bo ten bubel
    prawny bez definicji co to 'system informatyczny' (a nie jak pisałeś
    teleinformatyczny) to jakiś komputer czy jak, bo imo to chcąc wejść na
    www.onet.pl wg tego "prawa" musiałbym najpierw do nich zadzwonić o zgodę,
    a oni mi wysłać pozwolenia. Dwa to czy sieć powszechnie nazywana _otwartą_
    i dostępną wg prawa telekomunikacyjnego w ogólnodostępnym i wolnym paśmie
    2.4GHz nie traktować jak _uprawniony_, skoro są znane i banalnie dostępne
    środki _bardzo skutecznie zamykające_ daną sieć.

    Więc skoro domyślnie wejście na www.onet.pl (niezabezpieczony serwer www)
    traktujemy jako _dozwolony_ a wejście do zasobów konta na inteligo.pl
    (zabezpieczony hasłem i ssl serwer https) traktujemy jako _niedozwolony_
    to czemu podobnie nie traktować otwartego i zamkniętego wifi?

    Po za tym nie widzę możliwości technicznych na ściganie tego, co ma być
    niby dowodem? macadres który mogę zmieniać? poszlaki że wszedłem na
    jakąś tam stronę (na takich "cudach" personalnie chodzę tylko po ssl).
    Jak mi to udowodnisz?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 46. Data: 2009-08-01 20:27:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 15:54:11 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Masz jakąś interpretację/wyrok z tego paragrafu dot. wifi? bo ten bubel
    > prawny bez definicji co to 'system informatyczny' (a nie jak pisałeś
    > teleinformatyczny)

    Nie mam, przepis jest świeży, więc trudno, żeby było jakieś sensowne
    orzecznictwo.

    > to jakiś komputer czy jak, bo imo to chcąc wejść na
    > www.onet.pl wg tego "prawa" musiałbym najpierw do nich zadzwonić o
    > zgodę, a oni mi wysłać pozwolenia.

    Powiedzmy, że charakter treści na Onet.pl wskazuje, że jesteśmy mile
    widziani.

> [...]
    > wolnym paśmie 2.4GHz nie traktować jak _uprawniony_, skoro są znane i
    > banalnie dostępne środki _bardzo skutecznie zamykające_ daną sieć.

    Otwartość nie oznacza zgody, zamknięcie nie oznacza braku zgody.

> [...]
    > niby dowodem? macadres który mogę zmieniać? poszlaki że wszedłem na
    > jakąś tam stronę (na takich "cudach" personalnie chodzę tylko po ssl).

    Nie wiem jak. Pewnie jakoś się da. Ale to jest inna sprawa.

  • 47. Data: 2009-08-02 08:08:02
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.08.2009 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Nie mam, przepis jest świeży, więc trudno, żeby było jakieś sensowne
    > orzecznictwo.

    Z dowodem z bezprawnego podsłuchu treści? Albo na poszlakach. Osobiście
    bałbym się kogoś pozwać bo materiał dowodowy byłby jawnie nielegalny,
    albo poszlakowy, a w najgorszym przypadku niska szkodliwość czynu z
    bardzo trudnym dowodem łamane przez dość wstydliwe zaniedbanie oskarżyciela.

    > Powiedzmy, że charakter treści na Onet.pl wskazuje, że jesteśmy mile
    > widziani.

    Heh, 1. stwierdzisz to _przed_ wejściem na ich system informatyczny,
    2. po czym to wnosisz? po braku monitu o zalogowanie?

    > Otwartość nie oznacza zgody, zamknięcie nie oznacza braku zgody.

    Ale nie wykazałeś że łatwo dowieść że w internecie tak właśnie jest,
    a to chciałem przedstawić.

    > Nie wiem jak. Pewnie jakoś się da. Ale to jest inna sprawa.

    Pewnie jakoś się nie da, to nie jest inna sprawa, bo takie niuanse wyjdą
    na potencjalnym procesie. Obrońca podważy dowody z adresem mac, poszlaki
    ze śledzenia ruchu w sieci też, podsłuch treści można pod razu skierować
    w drugą stronę, więc nawet się nie pojawią. Do tego dodaj niskią szkodliwość
    (piszemy cały czas o użyciu czyjegość wifi do przeglądania zewnętrznych
    zasobów internetu, nie penetracji lan). I w tej atmosferze sąd daje
    2 lata paki :D - byłby w każdym newsie, tvp1 w dzienniku i interwencjach :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 48. Data: 2009-08-02 10:49:17
    Od: "mc ruchacz" <7...@o...pl>

    Witam.
    Pytanie może śmieszne dla znawców ale...
    Czy WiFi to to samo co Wlan?

  • 49. Data: 2009-08-02 11:53:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Aug 2009 12:49:17 +0200, mc ruchacz wrote:
    >Pytanie może śmieszne dla znawców ale...
    >Czy WiFi to to samo co Wlan?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_LAN
    http://en.wikipedia.org/wiki/WiFi

    WLAN nazwa ogolna, WiFi - jedna z mozliwych realizacji WLAN.

    Na potrzeby telefonow i obecnie mozesz jednak zalozyc ze to samo.

    J.

  • 50. Data: 2009-08-02 11:57:41
    Temat: Re: jakie korzy?ci z WiFi
    Od: "darek638" <d...@o...eu>

    > WLAN nazwa ogolna, WiFi - jedna z mozliwych realizacji WLAN.
    >
    > Na potrzeby telefonow i obecnie mozesz jednak zalozyc ze to samo.

    Dzięki. Właśnie mnie zmyliło to, że nikt nie używa zwrotu Wlan.