  • 1. Data: 2009-07-30 12:03:44
    Temat: Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają sieciom GPS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    (disclaimer: pisownia tytułu to kolejny wyczyn tłumoczy wybiórczej,
    oryginalny tytuł z Wired jest tutaj:
    http://www.wired.com/threatlevel/2009/07/jailbreak/ )

    Wired News
    2009-07-30, ostatnia aktualizacja 2009-07-30 10:15

    Amerykańskie sieci telefonii komórkowej mogą stać się celem "potencjalnie
    katastrofalnych w skutkach" cyberataków - ostrzega koncern Apple. Zdaniem
    przedstawicieli firmy, zagrożenie stanie się realne jeśli w USA
    zalegalizowane zostanie... łamanie zabezpieczeń iPhone'ów (tzw.
    jailbreaking).

    Amerykańskie Biuro Praw Autorskich rozpatruje właśnie złożony przez
    organizację Electronic Frontier Foundation wniosek o zalegalizowanie tzw.
    jailbreakingu - tzn. modyfikowania zabezpieczeń iPhone'a tak, by na
    urządzeniu można było uruchamiać aplikacje niezatwierdzone przez Apple. W
    ubiegłym tygodniu firma Jobsa złożyła własne uwagi do tej propozycji -
    wśród nich znalazło się właśnie powyższe ostrzeżenie.

    W dokumencie Apple'a napisano, że w "złamanym" iPhone'ie hakerzy mogą
    modyfikować oprogramowanie BBP (baseband processor), dzięki któremu telefon
    może łączyć się ze stacjami bazowymi GSM.

    "Ingerując w ten kod haker pochodzący z kraju lub zagranicy może wysyłać
    komendy - np. atak DDoS - które spowodują zawieszenie się oprogramowania
    stacji bazowej, co sprawi, że nie będzie ona w stanie przekazywać połączeń
    oraz danych" - napisali przedstawiciele Apple. "Uzyskanie dostępu do BBP to
    odpowiednik dostania się poza firewall rządowego komputera - to może mieć
    opłakane skutki" - czytamy w dokumencie.

    "Zastosowane w iPhone'ie zabezpieczenia powstały właśnie po to, by
    uniemożliwić takie machinacje - ale jeśli jailbreaking zostanie
    zalegalizowany, to zagrożenie stanie się realne" - alarmuje Apple.

    Szczerze mówiąc, nie mieliśmy pojęcia, że iPhone jest aż tak niebezpieczny.
    Cieszymy się niezmiernie, że Apple zablokował tę straszną broń do masowego
    zakłócania łączności zanim hakerzy zdołali rozpętać cyberarmagedon. Teraz
    rozumiemy też, dlaczego Apple nie pozwolił na wprowadzenie do App Store
    aplikacji Google Voice. Do tej pory myśleliśmy, że powodem był fakt, iż
    Google Voice zagraża zyskom AT&T (partnera Apple) - ale teraz już
    rozumiemy, że to po prostu kwestia bezpieczeństwa narodowego. Dla Apple
    sprawa jest poważna - stawką jest zamknięty model dystrybucji aplikacji, z
    którego koncern korzysta z od 2007 r. (kiedy to pojawił się iPhone). Od
    tego czasu sprzedano ponad 30 mln. telefonów Apple - koncern w liście do
    Biura Praw Autorskich napisał, że to właśnie to zamknięcie było jednym z
    głównych powodów sukcesu.

    Przedstawiciele EEF w swoim wniosku poprosili regulatora, by zaakceptował
    wyjątek od obowiązującej w USA ustawy DMCA - organizacja chce, by klienci
    mieli prawo do instalowania i uruchamiania na swoich telefonach dowolnych
    aplikacji, a nie tylko tych zatwierdzonych przez Apple.

    Autor wniosku, Fred von Lohmann (główny prawnik EFF), twierdzi, że
    argumenty podawane przez Apple są niedorzeczne - podczas przesłuchania w
    tej sprawie przypomniał, że obecnie w USA ok. miliona osób korzysta już z
    odblokowanych iPhone'ów. Dodał też, że jak na razie jakoś ich nie
    wykorzystał ich do zniszczenia sieci komórkowych.

    Von Lohmann zwraca uwagę, że gdyby w wywodach Apple było choć trochę
    prawdy, to open-source'owa platforma Android również stanowiłaby poważne
    zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. "Takie teoretyczne zagrożenia to
    bardziej mydlenie oczu i budowanie atmosfery niepokoju, niż fakty" -
    tłumaczył prawnik

    Ustawa DMCA (Digital Millennium Copyright Act) z 1998 r. zdelegalizowała
    obchodzenie zabezpieczeń antypirackich - ale przewiduje ona też, że co trzy
    lata rząd musi rozpatrzyć wnioski o wprowadzenie do niej pewnych wyjątków.

    Warto dodać, że w swoim piśmie Apple twierdzi też, że złamanie zabezpieczeń
    telefonu pozwala na zmodyfikowanie numeru ECI (Exclusive Chip
    Identification) - dzięki temu z takiego urządzenia będzie można dzwonić
    anonimowo. "Taka funkcja bardzo zainteresuje np. handlarzy narkotyków" -
    alarmuje koncern
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 2. Data: 2009-07-30 12:05:34
    Od: Adam <U...@p...pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > Identification) - dzięki temu z takiego urządzenia będzie można dzwonić
    > anonimowo. "Taka funkcja bardzo zainteresuje np. handlarzy narkotyków" -
    Sam nie wiem co o tym myśleć.

  • 3. Data: 2009-07-30 12:08:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 14:05:34 +0200, Adam napisał(a):

    > Sam nie wiem co o tym myśleć.

    Pomyśl, że jeżeli bozia dała ci rozum, to wypadałoby go użyć, przeczytać
    netykietę i zastosować się do niej, a chociaż nie cytować kilkudziesięciu
    linijek tekstu, żeby dodać jedną swoją.
    Chyba, że jesteś typowym posiadaczem iPhone.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 4. Data: 2009-07-30 13:14:58
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Identification) - dzięki temu z takiego urządzenia będzie można dzwonić
    > anonimowo. "Taka funkcja bardzo zainteresuje np. handlarzy narkotyków" -

    "Takie wizje rzeczywiście brzmią bardzo poważnie. Szkoda tylko, że to
    zaledwie niewielka część prawdy, w dodatku ta mniej istotna. Według
    operatorów bowiem podstawowe dane służące do identyfikacji użytkownika
    znajdują się na karcie SIM. Co więcej, nie ma możliwości ich
    nieautoryzowanej zmiany, zatem jest to niezawodny sposób ustalenia
    danych klienta."

    A pajacyka dzisiejszego z telepolis czytał?
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=15546

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 5. Data: 2009-07-30 13:21:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 15:14:58 +0200, Piotr M napisał(a):

    > A pajacyka dzisiejszego z telepolis czytał?

    A coś różowego nie stoi za tobą przypadkiem??? ;-))))
    Wydawało mi się, że ironia tekstów jest wyraźnie widoczna. Ale smutne jest
    to, że właśnie takich chwytów używa ta firma. Jej sprzęty są najlepsze na
    świecie, rewolucyjne i używające najnowszych technologii. Ale jak zaczniesz
    grzebać w tym albo instalować oprogramowanie VOIP to jesteś terrorystą
    wysadzającym w powietrze telekomunikacyjny szkielet państwa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 6. Data: 2009-07-30 14:33:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    wiadomości news:cpgxwf09t33a.dlg@lepper.institute.com...
> [...]

    > masowego
    > zakłócania łączności zanim hakerzy zdołali rozpętać

    Ale tak mowiac szczerze .. czy problem nie dotyczy tez innych
    urzadzen z co bardziej otwartym systemem ?
    Maja osobny procesor na obsluge czesci radiowej ?

    Teraz sie wydaje ze jedynie o monopol chodzi, a za pare lat jakis
    sprytny nastolatek zablokuje pol lacznosci :-)
    A Apple bedzie musialo zaplacic odszkodowanie - co w amerykanskich
    warunkach nie jest takie wykluczone ..

    > Ustawa DMCA (Digital Millennium Copyright Act) z 1998 r.
    > zdelegalizowała
    > obchodzenie zabezpieczeń antypirackich -

    Ale czy to jest zabezpieczenie antypirackie ?

> [...]
    > dzwonić
    > anonimowo. "Taka funkcja bardzo zainteresuje np. handlarzy

    I znow .. czy to nie dotyczy wszystkich telefonow ?

    A jak sie NSA zainteresuje - wszyscy beda musieli o bezpieczenstwo
    zadbac :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-07-30 14:37:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 16:33:13 +0200, J.F. napisał(a):

    > Teraz sie wydaje ze jedynie o monopol chodzi, a za pare lat jakis
    > sprytny nastolatek zablokuje pol lacznosci :-)
    > A Apple bedzie musialo zaplacic odszkodowanie - co w amerykanskich
    > warunkach nie jest takie wykluczone ..

    Jak to już napisałem w innym miejscu - jeżeli przy użyciu powszechnie
    dostępnego softu można z iPhone zrobić narzędzie terrorystyczne, to powinni
    zabronić jego sprzedaży.
    Apple jak zwykle łże jak bura suka, to samo o możliwości podszycia się pod
    kogoś innego, bo to oznaczałoby złamanie kryptografii karty SIM co obecnie
    jest niemożliwe. Jedyne co można to podszyć się pod inny iPhone w bazie
    danych Apple która kontroluje co który user robi i to ich najbardziej boli.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 8. Data: 2009-07-30 22:06:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 15:37:33 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Jak to już napisałem w innym miejscu - jeżeli przy użyciu powszechnie
    >dostępnego softu można z iPhone zrobić narzędzie terrorystyczne, to powinni
    >zabronić jego sprzedaży.

    Trzeba by zabronic sprzedazy calej elektroniki. I samochodow, i
    narzedzi, i kto wie czego jeszcze ..

    >Apple jak zwykle łże jak bura suka, to samo o możliwości podszycia się pod
    >kogoś innego, bo to oznaczałoby złamanie kryptografii karty SIM co obecnie
    >jest niemożliwe.

    A po co ci lamac kryptografie ?
    Mozesz wlaczyc nadajnik i zaklocac, mozesz wirusa napisac i dzwonic
    zdalnie z cudzego telefonu, mozesz dane kart SIM przekazywac, mozesz
    brute force na milionach zapuscic, o - mozesz ludziom karty SIM
    zablokowac ..

    >Jedyne co można to podszyć się pod inny iPhone w bazie
    >danych Apple która kontroluje co który user robi i to ich najbardziej boli.

    Czy raczej o jakis tam procent od zysku chodzi ?

    J.

  • 9. Data: 2009-08-01 10:19:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > Maja osobny procesor na obsluge czesci radiowej ?
    > Teraz sie wydaje ze jedynie o monopol chodzi, a za pare lat jakis sprytny

    Bo chodzi.

    Przestępcom zwisa, czy ściągnięcie blokady jest zgodne z prawem, czy nie
    jest. Bo jeśli nawet założyć, że prawdą jest, iż telefon bez zabezpieczeń
    jest zagrożeniem, to chyba nie uważasz, że ktoś kto ma w planie
    sparaliżowanie łączności w USA, przejmuje się tym, że te ściągnięcie blokady
    jest nielegalne? Wszak problem polega na tym, że obecnie jest to niezgodne z
    prawem, a nie że stanowi to jakiś ciężki do obejścia problem technologiczny.

  • 10. Data: 2009-08-01 10:32:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 1 Aug 2009 12:19:07 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > prawem, a nie że stanowi to jakiś ciężki do obejścia problem technologiczny.

    Widzę, że czegoś nie rozumiesz i masz poważne problemy z dostrzeżeniem
    ironii. Konstrukcja iPhone nie różni sie istotnie w części radiowej od
    innych urządzeń. Co więcej - sam moduł radiowy z interfejsem do komputera i
    pełną dokumentacją tego co on może i co komputer musiał wysłać żeby on to
    mógł można w pełni legalnie kupić w sklepia albo od hurtownika. I jakoś
    nikomu nie udało się wystrzelić żadnej sieci komórkowej w kosmos. A gdyby
    się to udało, to świadczyłoby tylko i wyłącznie, że osoba odpowiedzialna za
    jej konfiguracje jest skrajnie niekompetetna.

    Skoro nie umiesz czytać między wierszami, to proszę, masz napisane wprost w
    sposób nie wymagający wysiłku intelektualnego: Apple ordynarnie kłamie w
    celu dokonania manipulacji na systemie prawnym, aby zapewnić sobie
    maksymalizację zysków z rynku. Teraz dotarło?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16