    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: jakie korzyoeci z WiFi
    Date: Sat, 1 Aug 2009 15:54:11 +0000 (UTC)

    Dnia 31.07.2009 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Od grudnia fakt zabezpieczenia danych bądź systemu teleinformatycznego
    > nie stanowi o cechach tego przestępstwa (art. 267 par. 2 kk).

    Masz jakąś interpretację/wyrok z tego paragrafu dot. wifi? bo ten bubel
    prawny bez definicji co to 'system informatyczny' (a nie jak pisałeś
    teleinformatyczny) to jakiś komputer czy jak, bo imo to chcąc wejść na
    www.onet.pl wg tego "prawa" musiałbym najpierw do nich zadzwonić o zgodę,
    a oni mi wysłać pozwolenia. Dwa to czy sieć powszechnie nazywana _otwartą_
    i dostępną wg prawa telekomunikacyjnego w ogólnodostępnym i wolnym paśmie
    2.4GHz nie traktować jak _uprawniony_, skoro są znane i banalnie dostępne
    środki _bardzo skutecznie zamykające_ daną sieć.

    Więc skoro domyślnie wejście na www.onet.pl (niezabezpieczony serwer www)
    traktujemy jako _dozwolony_ a wejście do zasobów konta na inteligo.pl
    (zabezpieczony hasłem i ssl serwer https) traktujemy jako _niedozwolony_
    to czemu podobnie nie traktować otwartego i zamkniętego wifi?

    Po za tym nie widzę możliwości technicznych na ściganie tego, co ma być
    niby dowodem? macadres który mogę zmieniać? poszlaki że wszedłem na
    jakąś tam stronę (na takich "cudach" personalnie chodzę tylko po ssl).
    Jak mi to udowodnisz?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***