  • 11. Data: 2010-05-04 14:35:49
    Temat: Re: jaki używany monitor 19 cali?
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Remek wrote:

    > Jak chcesz to wierz reklamom i innym kłamliwym opracowaniom. Mnie wystarcza
    > arytmetyka na poziomie podstawówki. Twierdzenie Pitagorasa - a2+b2=c2
    >
    > Przekątna 19" - 48,26 cm. Stosumek boków 16:9. Co daje 23,66 cm x 42,06 cm.
    > Jeśli znasz inny wynik to się pochwal.

    To 16:10 (a nie 9). Ale jakby nie było JEST wyższy niż 15" 4:3.
    Wysokość porównywalną do 19" 4:3 ma panorama 24" 16:9 lub 22" 16:10.

    Grzegorz

  • 12. Data: 2010-05-04 14:36:37
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 4 May 2010 13:26:05 +0200, zly
    <b...@N...fm> wrote:

    Łatwo się na tym przejechać - najprostszy test na sprawdzenie, czy
    nowy monitor nie będzie wydawał się mniejszy: ani wyskość, ani
    rozdzielczość pionowa nowego monitora nie może być mniejsza niż
    starego, szczególnie jak przechodzisz z 4:3 na coś panoramicznego.
    Szczególnie patrzenie tylko na cale można sobie darować, bo producenci
    są twórczy, oj są.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2010-05-04 15:13:30
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Może panorama+pivot?

    > Kilka miesięcy temu sprzedałem 913N za 200zł. Może tobie też będzie odpowiadać?

    W tych czasach 4-5 lat temu bardzo popularny za względu na cenę/jakość był panel
    MVA Belinea 10 19 20. U mnie taki pracuje do dziś bez pogorszenia jakości i bez
    bad pixeli. Myślę, że jest wart jakieś 150-200 PLN.
    Ma wszystko dokładnie to co chcesz. I nawet wystarczająco szybki do grania.

  • 14. Data: 2010-05-04 16:47:11
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Giecze"

    > Wysokość porównywalną do 19" 4:3 ma panorama 24" 16:9

    Panorama 24" 16:9 ma wysokość 29,89 cm, a 19" 4:3 ma wysokość 31,59 cm,
    czyli 1,7 cm więcej. Dlaczego próbujesz naciągać wynik w niewłaściwą stronę?
    1,7 cm mniejsza wysokość to bardzo dużo. Zresztą ja zasygnalizowałem problem
    i autor wątku niech sam wyciąga wnioski. Nie mam zamaiaru dalej dyskutować
    ile jest 2 x 2.

    Remek

  • 15. Data: 2010-05-04 17:51:47
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > polecane na tej grupie) które miały raz wmiare dobre paramerty
    > wyświetlanego obrazu a dwa wmiarę dobre kąty. Odwzorowanie barw - mało

    Jeśli nie chcesz panoramicznego, to w ramach źródełka podanego wcześniej:
    4:3, 20 cali http://www.proline.pl/sklep.php?p=GATEWAY+FPD+2020
    5:4, 19 cali http://www.proline.pl/sklep.php?p=GATEWAY+FPD+1940+B
    lub kapkę drożej
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=IIY+LCD+PLE1906S-S
    1

    Do "90% przeglądania netu" TN nie powinno robić praktycznej różnicy.
    Osobiście używam takiego -
    http://digitronik.pl/sklep-19%27_LG_Flatron_L1960TR-
    BF,18552,,.htm
    jako drugiego ekranu do notebooka i jest OK.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 16. Data: 2010-05-04 19:55:06
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > polecane na tej grupie) które miały raz wmiare dobre paramerty
    > wyświetlanego obrazu a dwa wmiarę dobre kąty. Odwzorowanie barw - mało

    NEC 2070NX w idealnej jakości bywają na Allegro w cenach śmiesznych tzn.
    jakieś 450 złotych.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających

  • 17. Data: 2010-05-04 20:50:11
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 4 Maj, 21:55, Zbigniew Cofała <a...@s...pl> wrote:

    > NEC 2070NX w idealnej jakości bywają na Allegro w cenach śmiesznych tzn.
    > jakieś 450 złotych.
    >
    > --
    > Zbigniew[at]Cofala[dot]comhttp://turox.pl- solidny hosting dla wymagają
    Monitory Nec-a szczególnie wysokie modele czasami bywają śmiesznie
    tanie. Sam używam 1860nx

  • 18. Data: 2010-05-04 22:03:45
    Od: vDon <v...@o...eu>

    ToMasz wrote:

    > W zamian za padający CTR 19, muszę kupić coś taniego. Mimo wszystko, LCD
    > bo bedzie zajmował mniej miejsca. Jakie stare, używane monitory warto
    > kupić?

    Zależy do czego sprzęt ma służyć i w jakich warunkach. Jeśli zależy Ci
    na dobrych kątach to używka z *VA / IPS, gdy pracujesz po ciemku (słabe
    oświetlenie) raczej nowe TN ze sklepu (niski punkt czerni). Jeśli
    priorytetem jest niski czas reakcji podobnie (choć odpowiednio
    "dopalana" starsza *VA /IPS może również dać radę). O ile cenisz
    ergonomię, bajery (hub USB, pivot, regulacje podstawy) i jakość
    wykonania to znowu raczej markowe "starocie" z wyższej półki. Najlepiej
    sporządź listę własnych oczekiwań, pogrzeb po recenzjach i oceń sam.

    > najchętniej dell, ale jak poradzicie cos innego - nie bede
    > wybrzydzał. cena maks 450zl

    Ze starszych Dell'i 19" 1905FP z dopalaną matrycą AUO 8 ms jest w
    zasadzie jedynym słusznym wyborem. Nawet jego następcy byli swego czasu
    wyraźnie słabsi. Typ matrycy sprawdzisz w nim łatwo wchodząc w tryb
    serwisowy ( http://hardforum.com/showthread.php?t=889901 ). Więcej
    znajdziesz w necie np. pod http://forum.pclab.pl/t262080.html . Aha, to
    monitor dedykowany do środowiska biurowego, czytaj: słaba czerń. Będzie
    ok w dobrze oświetlonym pokoju, ale rozczaruje w zaciemnionym,
    wieczorową porą.

  • 19. Data: 2010-05-04 22:11:05
    Od: vDon <v...@o...eu>

    ToMasz wrote:

    > jeszcze jedno: jak najwieksza plamka

    W tej sytuacji klasyczne 19" w proporcji 5:4, ze swoim wielkim (ponad
    0.29 mm) "pikslem" będzie chyba rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem.
    Przynajmniej w tej klasie cenowej.

  • 20. Data: 2010-05-05 10:36:08
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Remek wrote:

> [...]
    > i autor wątku niech sam wyciąga wnioski. Nie mam zamaiaru dalej dyskutować

    Z "2 x 2" może sobie radzisz, ale:

    - 19" 4:3 wysokość 290mm (jak ci wyszło 316mm?)
    - 19" 5:4 wysokość 301mm
    - 22" 16:10 wysokość 296mm
    - 24" 16:9 wysokość 299mm

    - 26" 16:10 wysokość 350mm