  • 1. Data: 2010-05-02 16:51:42
    Temat: Nagrywanie DVD-RAM sfiksowalo
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Do kopii zapasowej owocow swojej pracy uzywam plyt DVD-RAM. Jednak ostatnio
    pojawil sie problem z niezliwoscia ich obslugi przez system. Uzywam WinXP
    Prof SP3 z zainstalowanym Nero InCD. Do niedawna ten tandem normalnie
    dzialal, a teraz InCD twierdzi, ze widzi plyte DVD-ROM, a nie DVD-RAM.
    Nagrywarka to Pioneer DVR-212, plyty DVD-RAM Verbatim 3x.

    Wlasciwosci napedu z wlozona plyta DVD-RAM:

    http://img163.imageshack.us/img163/2603/zrzutekranu1
    w.png

    Okno kasowania plyty w InCD:

    http://img163.imageshack.us/img163/2474/zrzutekranu2
    c.png

    Okno formatowania wyglada podobnie.
    Inne programy od nagrywania tez twierdza, ze to plyty DVD-ROM.
    Co moze byc przyczyna tych problemow?

    ps. firmware w nagrywarce ostatni z oficjalnie dostepnych: 1.28.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-05-02 17:22:15
    Temat: Re: Nagrywanie DVD-RAM sfiksowalo
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 2 May 2010 18:51:42 +0200, Norbert <n...@r...no> wrote:
    Ale w XP nie potrzebujesz używać InCD, odinstaluj go i zobacz, czy
    płyty widoczne są jako RAM czy ROM.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2010-05-02 18:27:22
    Od: Tomasz Tybusz <t...@j...pl>

    W dniu 2010-05-02 18:51, Norbert pisze:
> [...]
    > Co moze byc przyczyna tych problemow?
    >
    > ps. firmware w nagrywarce ostatni z oficjalnie dostepnych: 1.28.

    Masz Alcohol 120%? Albo coś co ukrywa ATIP?

  • 4. Data: 2010-05-02 19:11:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci grup
> [...]
    > Co moze byc przyczyna tych problemow?
    >
    > ps. firmware w nagrywarce ostatni z oficjalnie dostepnych: 1.28.

    Wlóz plyte do komputera z Vista/Seven i zobacz tam. Tylko nie próbuj wgrywac
    syfiastego InCD.

  • 5. Data: 2010-05-02 20:12:51
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 2 May 2010 21:11:09 +0200, qwerty napisał(a):

    > Wlóz plyte do komputera z Vista/Seven i zobacz tam. Tylko nie próbuj wgrywac
    > syfiastego InCD.

    Nie mam komputera z Vista ani Win7.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2010-05-02 20:13:48
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 02 May 2010 20:27:22 +0200, Tomasz Tybusz napisał(a):

    > Masz Alcohol 120%? Albo coś co ukrywa ATIP?

    Mam Alkohol 52%, ale poprzednio tez go mialem. Chyba ze jest w nim jakas
    opcja, ktora bruzdzi i ja przelaczylem, zajrze, dzieki za trop.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2010-05-02 20:14:56
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 02 May 2010 19:22:15 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Ale w XP nie potrzebujesz używać InCD, odinstaluj go i zobacz, czy
    > płyty widoczne są jako RAM czy ROM.

    Po odinstalowaniu tez jest to samo. Poza tym potrzebuje InCD, bo potrzebuje
    nagrywac pliki powyzej 2GB, a sam XP ma na plytach DVD-RAM FAT32.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2010-05-03 17:28:31
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-02 18:51, Norbert pisze:
    > Inne programy od nagrywania tez twierdza, ze to plyty DVD-ROM.
    > Co moze byc przyczyna tych problemow?

    Zobacz w tych programach, których używasz, czy któryś nie ustawia
    identyfikatora płyty na DVD-ROM. ( book-type) W Nero np. domyślnie
    ustawia każdą płytę na DVD-ROM i jeśli chce się to zmienić, to trzeba
    ręcznie ( przynajmniej u mnie w Nero 6;) Daje to większą kompatybilność
    ze stacjonarnymi odtwarzaczami DVD i starymi napędami, ale nie zawsze
    jest to pożądane.

  • 9. Data: 2010-05-03 19:57:13
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > dzialal, a teraz InCD twierdzi, ze widzi plyte DVD-ROM, a nie DVD-RAM.
    > Nagrywarka to Pioneer DVR-212, plyty DVD-RAM Verbatim 3x.

    Ja uzywalem pod XP (wczesniej pod win2000) sterowniki DVD-RAM Panasonica i
    bardzo dobrze dzialaly. Dalo sie nawet sformatowac w UDF 1.5 (chyba UDF 2.0
    tez bylo, ale juz nie pamietam). InCD nie uzywalem.

  • 10. Data: 2010-05-03 20:33:22
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 03 May 2010 19:28:31 +0200, Tomaszek napisał(a):

> [...]
    > ręcznie ( przynajmniej u mnie w Nero 6;) Daje to większą kompatybilność
    > ze stacjonarnymi odtwarzaczami DVD i starymi napędami, ale nie zawsze

    A gdzie ta opcje znajde w Nero 6? Przejrzalem ustawienia programu i
    kompilacji i nie widze, osleplem chyba :/

    --
    pozdrawiam
    Norbert