  • 81. Data: 2011-03-27 11:34:51
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "aga" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:74261c03-96fc-405c-a58e-4633051f6725@p17g2000yq
    l.googlegroups.com...
    Panowie bardzo jestem zbudowana zainteresowaniem moim tematem
    może najpierw odpowiem na pytani, które zadaliście
    - monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3
    ->
    Jaki jest w tym Dellu rodzaj matrycy? Monitory LCD z matrycą typu TN nie
    nadają się do grafiki ani do fotek. Po prostu nie są w stanie wyswietlać
    wszystkich pośrednich kolorów. Niestety dobry monitor do tych celów to spory
    wydatek.
    ->
    - dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy nowy 500Gb
    ->
    Dzisiaj dyski się kupuje na sztuki a nie na pojemność. Sugerowałbym coś
    większego. Niewiele dołożysz, a kilka razy większa objętość może ci się
    szybko przydać.

    -temat procesora nie chciałabym rozwijać więc tylko powiem
    zdecydowanie INTEL
    ->
    Z najnowszej kolekcji tylko dwa modele desktopowe mają wbudowaną bardziej
    zaawansowaną grafikę z serii 3000. i5-2500K i i7-2600K, oba są dość drogie.
    Być może lepszą opcją jest wziąć tańszy procesor, np. i5-2300, a za
    zaoszczędzone dwie stówy kupić jakąś tanią kartę na GT240 albo Radeonie.

    -wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
    turbo
    -myślę że pasowałby mi ten układ zintegrowanej grafiki na procesorze
    i5 tylko teraz który ( żeby miał jakoś przyszłość ) :)
    ->
    Procesory Intela nie będą mogły być wykorzystywane w przyszości jeżeli, tak
    jak dotąd, nowe modele będą wymagały nowej podstawki.

  • 82. Data: 2011-03-27 11:49:22
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > monitorow tak, ale nie telewizorow -
    > - oczywiscie nie mowie o telewizorach sprzed 10 lat...

    To podaj parę przykładów. Razem z ceną.

  • 83. Data: 2011-03-27 11:55:36
    Od: aga <a...@g...com>

    On 27 Mar, 13:34, "MC" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Być może lepszą opcją jest wziąć tańszy procesor, np. i5-2300, a za
    > zaoszczędzone dwie stówy kupić jakąś tanią kartę na GT240 albo Radeonie.

    też o tym myślałam ale różnica nie jest 200 zł tylko 100 zł ( cały
    czas mówimy o core i5, takie są założenia )
    karta grafiki kosztuje w granicach 250-300 zł
    więc widzisz oszczędności tu nie ma
    Aga

  • 84. Data: 2011-03-27 12:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów
    > oraz większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

    skoro monitory i telewizory mają taka sama matrycę, to gdzie tu róznica?
    Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit, a te pozostałe,
    zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?
    Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?
    Chyba, ze czegoś nie rozumiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 85. Data: 2011-03-27 13:08:49
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "aga" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
    On 27 Mar, 13:34, "MC" <m...@g...pl> wrote:

> [...]

    też o tym myślałam ale różnica nie jest 200 zł tylko 100 zł ( cały
    czas mówimy o core i5, takie są założenia )
    Faktycznie, patrzyłem na ceny w dolarach. W złotówkach różnica nie
    przekracza 150 zł.

    karta grafiki kosztuje w granicach 250-300 zł
    więc widzisz oszczędności tu nie ma
    ->
    Masz rację, jest tylko korzyść z posiadania normalnej karty graficznej z
    własną pamięcią. Ale dla niegrających nie jest to takie ważne.

  • 86. Data: 2011-03-27 13:43:37
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    wiadomości news:27032011.78FCAFBE@budzik61.poznan.pl...

    > skoro monitory i telewizory mają taka sama matrycę, to gdzie tu róznica?

    Nie napisałem, że mają taką samą, tylko że ma większość. Rozumiesz znaczenie
    tego słowa? A poza tym matryca to nie wszystko.

    > Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit, a te pozostałe,
    > zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?

    Masz skłoność do nadmiernego upraszczania. Chodzi nam o konkretne
    zastosowanie. Bo np. do gier matryce IPS są gorsze od TN.

    > Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?

    Przypuszczam, bo to nie są moje słowa, że ich autorowi nie chodziło o jakiś
    szczególny rodzaj telewizora, a raczej o brzydki zwyczaj podkręcania ich w
    sklepie na maksymalną jasność. Wtedy rzeczywiście są kłopoty jak ktoś blisko
    siedzi. Wiele osób już nie zmienia tych ustawień chociaż to nie jest takie
    trudne.

  • 87. Data: 2011-03-27 14:22:14
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Może coś takiego:

    zestaw git - taniej bym se nie zlozyl (duzo drozej tez nie :),
    ale nie o tym chcialem:

    - jest to pierwsza plyta microATX (nawet nieco mniejsza),
    ktora ma przyzwoity uklad zlacz (odstep PCI od PCI-E);

    swoja droga msi pisze, ze plyta jest "mATX" jakby kazdy byl jasnowidzem :)

    > Z Microsoft Windows 7 Home Premium OEM 64bit polski powinno się zamknąć w
    > 2tyś.

    340zl - da sie taniej?
    (oczywiscie legalnie)

  • 88. Data: 2011-03-27 18:33:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2011 12:00, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB
    > ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy

    Jeśli przypadkiem mu się wymsknie, że pracuje i będzie pracował na
    32-bitowym windows, to będzie to pytanie więcej jak uzasadnione ;->

  • 89. Data: 2011-03-27 18:40:45
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:
> [...]
    >
    > Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz
    > większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

    A do tego kontrast - jakby nie regulowac, to w TV jest dostosowany do
    TV. Do tego niech ktoś obczai gradienty na TV a potem na S-IPS to obaczy
    dlaczeto TV _nie nadaje sie_ do grafiki, i obróbki zdjęc.

  • 90. Data: 2011-03-27 18:43:07
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

    > skoro monitory i telewizory mają taka sama matrycę, to gdzie tu róznica?
    > Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit,

    W kontekscie tego watku. gdzie Aga prosi o porade "Przeznaczenie
    komputera: Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej
    ilości materiału"

    > a te pozostałe,
    > zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?

    Duzo lepszej. Choc docenia to tylko ci, którzy wiedza czego szukaja.

    > Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?

    O swieceniu i o kolorach. Ja w mojego (akurat na PVA) moge sie patrzyc 8
    godzin non stop. A na taki na TN po pol godziny oczy sa do bani.