  • 21. Data: 2010-03-18 20:16:05
    Temat: Re: jaki LCD 37 cali do 2000 PLN ? ;)
    Od: Mamut <c...@g...com>

    On 18 Mar, 20:57, "Jermat" <m...@g...pl> wrote:
    > Tylko, że tania plazma full HD dużo prądu żre. Chyba, że będzie to
    > rozdzielczość 1024x786 co niektórych mniej wymagających też zadowala i oni
    > są tu zazwyczaj najbardziej krzykliwi. Żenujące argumenty jakie podają
    > niewarte są jednak przytaczania.

    ale to słaby argument jest... powiedzmy że ta plazma wezmie nawet te
    30% prądu wiecej (co jest naciagane bo tyle na pewno nie bierze).
    Przyjmijmy, że ogladamy tv przez 5h dziennie i że tv LCD bierze 200W,
    to daje zuzycie 1KWh/dzien i co daje 365kWh rocznie. Czyli przy cenie
    prądu ok 60gr za KWh daje 219zl na rok. 30% z tego to marne
    kilkadziesiat złotych. I te kilkadziesiat złotych wiecej rocznie ma
    byc jakims argumentem jesli tv kosztuje czasem grupo ponad 3tys
    zlotych ?
    Przyjmijmy nawet skrajny przypadek że ktos oglada tv przez pol dnia to
    i tak daje koło stówki wiecej na rok. I to wszystko przy załozeniu że
    plazma bierze 30% prądu wiecej a w rzeczywistosci jest to 10-20%.
    Więcej możesz zaoszczedzić zakrecajac wode podczas mycia zębów albo
    przykręcając kaloryfer wychodząc do pracy :)

  • 22. Data: 2010-03-18 20:32:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    1024x786 co niekt?rych mniej wymagaj?cych te? zadowala i oni
    > s? tu zazwyczaj najbardziej krzykliwi. ?enuj?ce argumenty jakie podaj?
    > niewarte s? jednak przytaczania

    Wielu młodych ludzi i w zasadzie większość po 45 roku życia nie ma już
    pełnej ostrości wzroku i dla nich obraz HD od FullHD niczym sie nie
    różni z odległości 3 metrów o ile jeden i drugi pochodzi z dobrego
    źródła, element subiektywny pojawia się głównie na etapie wyboru
    telewizora kiedy w sklepie ogląda się obrazy FullHD z odległości pół
    metra, natomiast kiepski upscaling a tym bardziej brzydkie kolory
    zobaczy każdy za wyjątkiem daltonisty bez względu na rozdzielczość i
    odległośc od telewizora.

  • 23. Data: 2010-03-18 20:39:00
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

    Bronicie plazmy jak niepodległości. Nie zauważyliście znacznego postępu jaki
    uczyniono w LCD. Ja mam Sony 46Z5500, który ma dobrą czerń, dobre kąty
    widzenia, bardzo dobry obraz nawet gdy słońce pada z boku na ekran no i
    bierze mniej prądu (to ostatnie może mniej istotne). Oglądanie zdjęć -
    jakość wspaniała. Oglądałem zdjęcia także na dobrej plaźmie Panasonica.
    Miałem wrażenie , że na tym Sony były ostrzejsze. O jakiejś wyższości plazmy
    można było mówić kilka lat temu. Ale wiem, że to i tak do wielu
    zacietrzewionych wyznawców plazmy nie dotrze. Podziwiam dobre samopoczucie.

  • 24. Data: 2010-03-18 21:25:30
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

> [...]
    > kiepski upscaling a tym bardziej brzydkie kolory zobaczy każdy za
    > wyjątkiem daltonisty bez względu na rozdzielczość i odległośc od

    czy Ty wiesz co to jest daltonizm ?

    Arek.

  • 25. Data: 2010-03-18 21:41:54
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Jermat" <m...@g...pl> napisał:

> [...]
    > było mówić kilka lat temu. Ale wiem, że to i tak do wielu zacietrzewionych
    > wyznawców plazmy nie dotrze. Podziwiam dobre samopoczucie.

    Nie jestem wyznawcą niczego, ale ostatnio miałem okazję oglądać
    w Saturnie dwa telewizory Panasonica, LCD i plazmę, stojące obok
    siebie - oba full HD. Na obydwu ten sam dobry sygnał z jakiegoś dema HD.
    Obraz na LCD był wyraźnie lepszy, miał żywsze barwy, na plaźmie
    wyglądał przy LCD jakby był "w akwarium"... Co do czerni - ekran LCD
    był matowy, a plazmy szklany - dlatego wrażenie głębszej czerni było
    na LCD.
    Jedyną przewaga tv plazmowego była lepsza ostrość przy ruchu - ale
    była to różnica minimalna (w LCD wyraźnie to poprawiono).
    Co do kątów widzenia - z boku w szybie plazmy odbicia były jasniejsze
    niż obraz.
    W sumie wybrałbym LCD (nie pamiętam modeli, ale były w podobnej
    cenie). Szczególnie przeszkadzało mi wrażenie oglądania obrazu "przez
    szybę", przy porównaniu z LCD bardzo widoczne.

    Krystian

  • 26. Data: 2010-03-18 22:16:39
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

> [...]
    > cenie). Szczególnie przeszkadzało mi wrażenie oglądania obrazu "przez
    > szybę", przy porównaniu z LCD bardzo widoczne.

    że ten sam sygnał idzie na LCD i Plazmę a obrazy są inne to niczego nie
    dowodzi
    wystarczy ustawić pilotem w TV tak jak chce sprzedawca i masz klienta
    najlepiej niech wypowie się ktoś kto te telewizory ustawia w sklepie a
    wszystko będzie jasne

    Arek.

  • 27. Data: 2010-03-18 22:27:46
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...2a.pl> napisał:

> [...]
    > wystarczy ustawić pilotem w TV tak jak chce sprzedawca i masz klienta
    > najlepiej niech wypowie się ktoś kto te telewizory ustawia w sklepie a

    Wątpię, żeby jakiekolwiek ustawienia zlikwidowały odbicia i zmniejszyły
    grubośc szyby. ;-)

    Krystian

  • 28. Data: 2010-03-19 07:41:38
    Od: Mamut <c...@g...com>

    ale wymysliles z tą szybą, tego jeszcze nie slyszalem :)

  • 29. Data: 2010-03-19 07:45:14
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    W sumie ta dyskusja prowadzi do nikad. Tak jakby siedli fani motoryzacji i
    zaczeli sie przekonywac w sprawie diesel czy benzyna. W przypadku duzego
    wyboru i podobnej klasy sprzetu na koniec i tak decyduje jakas "sila wyższa"
    (czyt. zona) i kupuje sie cos co bardziej pasuje czy ma subiektywnie
    ladniejszy kolor karoserii. Po tygodniu uzywania wlasciciel nowego TV i tak
    juz zapomni o rozterkach przedzakupowych i czy bezie mial LCD czy plazme,
    bedzie tak samo zadowolony.

  • 30. Data: 2010-03-19 09:09:28
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jermat" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozdzielczość 1024x786 co niektórych mniej wymagających też zadowala i oni
    > są tu zazwyczaj najbardziej krzykliwi. Żenujące argumenty jakie podają

    Plazma Panasonic 42" PV8 HDReady (kupiona rok temu za 1799zł), zużycie
    prądu:
    obraz z komputera w trybie normalnym:
    dla całego ekranu białego 280W (200W z włączonym trybem oszczędzania
    energii)
    dla całego ekranu czarnego 85W
    średnia moc jest różna w zależności od ustawienia telewizora, w trybie
    normalnym z wł. oszczędzaniem energii wynosi ok. 180W, w trybie kinowym
    150W.