  • 1. Data: 2010-03-14 18:26:33
    Temat: tvn 16/9
    Od: "Art" <n...@p...hotmail.pl>

    Witam
    Czy tvn nadajac w DVB-T w Warszawie format 16/9 ma jakis interes w tym, zeby
    w TNK i w analogu nadawac letterbox lub ewentualnie 4/3? troche to bez sensu
    jak na te czasy a roznica w ogladaniu znaczna. To samo tyczy sie reszty
    kanalow jak Polsat , TV4 itd.. po co komu letterbox jak prawie 80% tv w
    polsce to "panoramy"

  • 2. Data: 2010-03-14 19:37:05
    Temat: Re: tvn 16/9
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-14 19:26, Art wrote:

    > po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

    A skąd te dane?

  • 3. Data: 2010-03-14 20:08:03
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 19:26:33 +0100, "Art" <n...@p...hotmail.pl>
    wrote:

> [...]
    >jak na te czasy a roznica w ogladaniu znaczna. To samo tyczy sie reszty
    >kanalow jak Polsat , TV4 itd.. po co komu letterbox jak prawie 80% tv w

    Bo nadawcy mają w dupie postęp techniczny. To samo kablówki. Część
    programów w 16:9 (TVN Turbo czy TVN24), część w letterbox (TVP1/2,
    TVN), a część w jakimś dziwnym formacie (np. kuchnia.tv).
    ZTCZ to MiniMini nadaje czasami filmy w formacie 16:9, które są
    prawidłowo wyświetlane i na panoramie (wypełniony cały ekran) i na TV
    4:3 (letterbox).

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2010-03-14 20:47:14
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-14 19:26, Art pisze:

    po co komu letterbox jak prawie 80% tv w
    > polsce to "panoramy"

    W sklepach czy w domach ?

  • 5. Data: 2010-03-14 20:49:21
    Od: noy <j...@k...mati.com.pl>

    Dnia 14-03-2010 o 20:37:05 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > A skąd te dane?

    zapewne jak większość sygnału

    .. z kosmosu (-;

  • 6. Data: 2010-03-14 21:58:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-14 21:49, noy wrote:

    > zapewne jak większość sygnału
    >
    > .. z kosmosu (-;

    Pewnie tak. W Polsce mamy ~15 mln telewizorów. Roczna sprzedaż (do 2008)
    nie przekraczała 1,5 mln, z czego do 2007 większość to kineskopowe.

    80%, fiu, fiu... Ile musiano ich sprzedać w ubiegłym roku :-)

  • 7. Data: 2010-03-14 22:03:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hnjm6r$grt$1@news.onet.pl...

    > Pewnie tak. W Polsce mamy ~15 mln telewizorów. Roczna sprzedaż (do 2008)
    > nie przekraczała 1,5 mln, z czego do 2007 większość to kineskopowe.

    A jedno z drugim to jaki ma związek?
    Mowa była o panoramach, a nie o niekineskopowych.

  • 8. Data: 2010-03-14 22:20:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 22:58:49 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Pewnie tak. W Polsce mamy ~15 mln telewizorów. Roczna sprzedaż (do 2008)
    > nie przekraczała 1,5 mln, z czego do 2007 większość to kineskopowe.

    jeżeli założyć, że powiedzmy... hmm.. 20% kineskopowych sprzedanych w
    latach 2005-2007 to panoramy, plus 4.5 miliona sprzedane od 2007, powiedzmy
    5 milionów, plus sprzedaż LCD/Plazm przed tym rokiem pozwoli założyć, że
    ponad połowa już odbiera w tym formacie, prawda?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-03-14 22:27:50
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

    poprostu olewają oglądaczy
    ja oglądam TV z satelity ,kanały filmowe jak TVN,TVN7 czy Polsat nie jest
    nadawany w 16:9 natomiast kanały takie jak TVN Turbo ,TVN Meteo ,TVN CNBC
    Biznest cały czas nadawane są w 16:9 nie wspomnę już o kanałach FTA TVN
    Warszawa czy śląski program TVS oczywiście stać na nadawanie w 16:9
    w czsie reklam to już całkowita tragedia :( jak ktoś ma ustawiony TV na Auto
    to telewizor szaleje ,np na TVN-e reklamy nadają na przemian raz 16:9 raz
    4:3 i tak przez 15 min nie wiem jak reklamy idą na Polsacie bo nieoglądam
    tego programu prawie wcale.

    Arek.

  • 10. Data: 2010-03-14 22:47:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-14 23:20, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > 5 milionów, plus sprzedaż LCD/Plazm przed tym rokiem pozwoli założyć, że
    > ponad połowa już odbiera w tym formacie, prawda?

    Zrób sobie bardzo optymistyczne założenie, że w latach 2005-2006
    sprzedawano po pół miliona, 2007-2008 średnio po milion, a 2009 całe 1,5
    mln (zakładając, że nie było spadku w sprzedaży, choć na świecie był
    rzędu 30%). Czyli mamy 4,5 mln, maksymalnie 5. Wniosek - 33 % nasycenia.