  • 11. Data: 2010-03-18 11:36:23
    Temat: Re: jaki LCD 37 cali do 2000 PLN ? ;)
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-18 09:48, Mamut pisze:
    > Powyzej 3m 46" to absolutne minimum. Pewnie wydaje ci sie to dużo ale
    > po tygodniu przyznasz mi racje.
    > Wiekszosc ludzi do salonu gdzie tv stoi powyzej 3m od ogladających
    > kupuje teraz 50tki ale skoro rozgladales sie za 37 to pewnie cie to
    > szokuje.

    Ciekawe, moi znajomi o tym chyba nie wiedza i kupuja 40-42" ? ciekawe z
    jakiego powodu ? Nie ma czegoś takiego jak minimum - jest subiektywna
    potrzeba i wcale nie musi być na tym poziomie. nie generalizujmy.

    Co nie zmienia faktu że 50" wcale nie jest dużym tv - wszystko to
    kwestia konkretnego pomieszczenia etc. etc

    > I kup plazme, LCD do 2tys to smietnik. A jesli plazma to panasonic -
    > tak teraz ludzie radzą i sie nie mylą. Raczej bedzie to HDready ale w
    > twoim wypadku nie warto doplacać do FHD.

    I tutaj jeszcze 2 miesiące temu bym się zgodził, sam tłumaczyłem
    znajomym - tylko plazma !!!

    Dziś jestem już bardziej otwarty na dyskusję, wynik ? w sypialni wisi
    sobie samsung LE40B551 - i .... jestem zadowolony, nie widziałem do tej
    pory LCD w kwocie ok 2 tys. który;

    - tak dobrze radzi sobie z materiałem słabej jakości nawet kurcze divx
    da się oglądać)
    - całkiem znośny temat czerni

    (jestem świadom zalet plazmy !!! żeby nie było ale także jej wad)

    jak dla mnie rewelacja tv za 2 tys (pomijam fakt odtwarzania z usb mkv
    1080p - wymagał 10 sekund na zmianę ustawień menu serwisowego ale warto
    było)

  • 12. Data: 2010-03-18 12:03:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    ApanasBudriszko pisze:
> [...]
    >
    > Co nie zmienia faktu że 50" wcale nie jest dużym tv - wszystko to
    > kwestia konkretnego pomieszczenia etc. etc

    i podejścia. spora część ludzi ogląda rozciągnięte twarze i są
    zachwyceni, a jak to widzę to mnie trzęsie.

> [...]
    > pory LCD w kwocie ok 2 tys. który;
    >
    > - tak dobrze radzi sobie z materiałem słabej jakości nawet kurcze divx

    bo super jakość na plazmie to mit. panasonic ma dobre plazmy, ale mnie
    żadna nie powaliła obrazem, może dlatego że dawno oglądam na lcd, a
    kiedy kupowałem pierwszego lcd do obraz na plazmie był dla mnie nie do
    przyjęcia. i nie każdy takie same oczekiwania.
    widziałem kilka ostatnio panasonic-ów (seria g10 i PY) i naprawdę ładnie
    to wygląda i co dobre mało ciepła produkuje.

    > (jestem świadom zalet plazmy !!! żeby nie było ale także jej wad)

    a o wadach jakoś nikt nie wpomina

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 13. Data: 2010-03-18 12:05:29
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

  • 14. Data: 2010-03-18 15:27:21
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > ja posiadam http://www.nokaut.pl/szukaj/TX-P42U10E.html jest FHD ale
    > troszkę
    > droższy niż 2000

    W/g opisu nie posiada DVI i DSUB, jak sie sprawuje jako monitor /dodatkowy
    do oglądania filmów z kompa/

  • 15. Data: 2010-03-18 15:37:10
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    TX-P42S10E

  • 16. Data: 2010-03-18 16:19:06
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

    > W/g opisu nie posiada DVI i DSUB, jak sie sprawuje jako monitor /dodatkowy
    > do oglądania filmów z kompa/
    jako monitr sprawuje się rewelacyjnie :)
    podłączyłem kompa tak - z karty przejściówka DVI/HDMI kabel HDMI i do TV
    ,mogę ustawić w karcie 720p lub 1080p ( karta nic rewelacyjnego NVIDIA
    GeForce 6600 GT na AGP )
    wcześniej podłączałem na karcie ATI ale to nie to gdyż na ATI nie pokazuje
    kompa spod dosa na DVI :( , podłączałem też kablem SVideo komp/TV ale to
    nieporozumienie obraz rozmyty nie do oglądania
    aby nie kombinować tak jak ja z przejściówką DVI/HDMI można w sklepie
    zakupić gotowy kabel DVI/HDMI ja zastosowałem przejściówkę bo miałem ją
    zakupioną razem z kartą
    filmy XviD/DivX wyglądają bardzo dobrze u mnie lepiej niż ze stacjonarnej
    pewnie dlatego że teraz idzie po HDMI a nie jak ze stacjonarnej eurozłączem.

    Arek.

  • 17. Data: 2010-03-18 16:27:51
    Od: Mamut <c...@g...com>

    bo 42 cale jest najpopularniejszym rozmiarem i dzieki temu najtanszym
    (stosunek ceny do wielkosci ekranu).
    Nie generalizuje, mowie tylko że wiekszosc ludzi bierze już teraz
    wieksze ekrany do duzego salonu, a 37" do 3,5m to nieporozumienie.
    Ktos wyda gruba kasę na TV i ciagle bedzie on za mały jak na
    dzisiejsze standardy i (mimo wszystko) wchodzący format 16/9.

    LCD bronią tylko ci ktorzy taki tv mają w domu i nie mają równoczesnie
    plazmy. A mam paru znajomych ktorzy meli LCD, teraz mają plazme albo
    maja w domu dwa rózne telewizory i każdy z nich nie chce już widzieć
    LCD.

    > bo super jakość na plazmie to mit.

    Super jakosc może nie w kazdym przypadku, ale w przedziale do 2500zl
    LCD nie ma szans, przynajmniej ja takiego nie widziałem.
    A jesli juz mowimy o sygnale analogowym to kupowanie LCD to porażka.

    Wiadomo, że sklepy strasznie promują LCD, stoją w promowanych
    miejscach, a plazmy gdzies w koncie w beznadziejnym oswietleniu z
    gorszym sygnalem.
    W sumie nie wiem dlaczego tzn dostają wieksze bonusy od producentow,
    ale dlaczego ?

  • 18. Data: 2010-03-18 18:49:30
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > W sumie nie wiem dlaczego tzn dostają wieksze bonusy od producentow,ale
    > dlaczego ?

    koszt produkcji
    pzdr
    GL

  • 19. Data: 2010-03-18 19:57:06
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

    Tylko, że tania plazma full HD dużo prądu żre. Chyba, że będzie to
    rozdzielczość 1024x786 co niektórych mniej wymagających też zadowala i oni
    są tu zazwyczaj najbardziej krzykliwi. Żenujące argumenty jakie podają
    niewarte są jednak przytaczania.

  • 20. Data: 2010-03-18 20:13:48
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Mam w domu roczny Sony LCD 37" HDready za ok 3tys zl.
    Teraz kupilem drugi TV wlasnie 42 plazme FullHD za 2,6tys.
    Nie wroce juz do LCD, chyba ze zaczna robic tanie z matrycami o szerokich
    katach widzenia.
    Wkurzala mnie zmiana jakosci obrazu jesli nie patrzylo sie na wprost na LCD
    i to zauwazalne smuzenie.
    Poza tym czesto ogladam fotografie na TV i tu rozdzielczosc FullHD i plazma
    wyraznie deklasuje LCD. Nawet jak jest to kosztem kilku wat energii.