  • 51. Data: 2009-04-21 19:57:46
    Temat: Re: jaka sta????????????
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze syriusz:

    > Heheheh :D
    > Bzdura :)
    > Nie ma czegoś takiego jak ekwiwalent przysłony Kolego... :P

    Czegoś takiego jak ekwiwalent ogniskowej tez nie ma. Ekspercie.

  • 52. Data: 2009-04-21 19:59:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze syriusz:

    > Hehehe... :D
    > Spryciarz jesteś ;-)
    > A dlaczego zmieniasz założenia? :P

    Żeby ci uprościć obliczenia. 75 to 50*1.5

    > W pierwotnej dyskusji założyłeś tylko _identyczny kadr_, a wtedy oba
    > obiektywy mogą dać ten sam obraz (tę samą GO) - wystarczy nieco podejść
    > do obiektu (aby zrównoważyć różnicę między 85mm a 75mm)

    Przecież to są brednie.

    > Po zmianie Twoich założeń, czyli twierdzenie powyżej, "identyczny kadr"
    > i "identyczna odległość od obiektu" wzajemnie się wykluczają :)
    > Przy użyciu 50mm na cropie nie uzyskasz identycznego kadru jak dla 85mm
    > na FF jeśli nie zmienisz odległości od obiektu - trzeba nieco podejść -
    > pisałem o tym, ale może nie zrozumiałeś...

    No to proszę powiedz mi, ile mam podejść? Szybciutko podliczymy twoim
    kalkulatorkiem.

  • 53. Data: 2009-04-21 20:51:21
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Masz mistrzuniu, jak chłopu na roli, przy pomocy ulubionego kalkulatorka
> [...]

    No wierzę na słowo, że te wartości są z tego kalkulatora, wiec wszystko
    się zgadza :)
    Dłuższą ogniskową możemy skompensować większą liczbą przysłony, aby
    uzyskać tę samą GO.
    Nawiasem mówiąc - dlaczego wziąłeś do porównania D300 o D2X? Przecież
    oba to ten sam nikonowski crop... :)
    Aaaaa rozumiem - motanie, to domena Kolegi Mateusza... ;-P

    > Masz jeszcze jakieś pytania?

    Tak. Jedno zasadnicze :)
    Jak to powyżej się ma do Twojego twierdzenia (aby nie wyciągać z
    kontekstu, uzupełniam treść), że:

    85/1.8 na FF daje dużo mniejszą GO przy tym samym kadrze niż 50/1.8 na
    cropie

    Przecież to "bzdura na resorach"... ;-P

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 54. Data: 2009-04-21 20:56:19
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Żeby ci uprościć obliczenia. 75 to 50*1.5

    A Ty znów o "ekwiwalencie przysłony"... hehehe... :D
    Nie, nie...
    Ja wiem dlaczego zmieniasz założenia - pytałem z przekory - zmieniasz
    je, aby przez nieuwagę czasami nie przyznać się do błędu... jeeeezzzuuuu
    - co by to było... ;-P

    > Przecież to są brednie.

    Najlepiej sprawdź w praktyce, a wtedy pogadamy :)

    > No to proszę powiedz mi, ile mam podejść? Szybciutko podliczymy twoim
    > kalkulatorkiem.

    Już mówię - podejdź tyle, aby uzyskać _dokładnie ten sam kadr_ co dla
    85mm na FF... :D

    Jeszcze nie rozumiesz...? ;-P

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 55. Data: 2009-04-21 21:04:48
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Czegoś takiego jak ekwiwalent ogniskowej tez nie ma.

    Hehehe... :D
    Ano jest, jest... poczytaj... :P
    Jeśli się mylę - wszystko odszczekam i przyznam się do błędu, bo ja nie
    z tych, co to zawsze rację mają (w przeciwieństwie do Ciebie, jak widzę)...

    Ale naprawdę nie zaintrygowało Cię stwierdzenie Kolegi Mirka (który Ci w
    tym wątku dzielnie towarzyszy), że:

    "Pojęcie to chyba jeszcze w
    literaturze nie występuje."

    (z kontekstu: mowa o ekwiwalencie przysłony)

    ?

    > Ekspercie.

    Ty mi tu nie wlewaj proszę! :)
    Za żadnego eksperta się nie uważam - chętnie się po prostu uczę nowych
    rzeczy, a brednie na grupach tępię... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 56. Data: 2009-04-21 21:09:19
    Temat: Re: jaka sta?ka do D80 ?
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    H5N1 wrote:
    > Makro i portrety? Ciekawe połączenie. Rozumiem, że interesujesz się
    > dermatologią. ;)

    Hehehehehe :-D

    Dobre! :)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 57. Data: 2009-04-21 21:59:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze syriusz:

> [...]
    > oba to ten sam nikonowski crop... :)
    > Aaaaa rozumiem - motanie, to domena Kolegi Mateusza... ;-P

    Przepraszam, źle kliknąłem. Powtarzam więc:

    50/1.8 na D300:

    Depth of field
    Near limit 8.76 m
    Far limit 11.7 m
    Total 2.89 m

    75/1.8 na D3x:

    Depth of field
    Near limit 9.14 m
    Far limit 11 m
    Total 1.9 m

    75/2.5 na D3x:

    Depth of field
    Near limit 8.82 m
    Far limit 11.5 m
    Total 2.72 m

    75/2.8 na D3x:

    Depth of field
    Near limit 8.7 m
    Far limit 11.8 m
    Total 3.06 m

> [...]
    > kontekstu, uzupełniam treść), że:
    >
    > 85/1.8 na FF daje dużo mniejszą GO przy tym samym kadrze niż 50/1.8 na

    Udowodnij to przedstawiając odpowiednie wyliczenia.

    Odpowiedz też na pytanie jak to się dzieje że kompakty mają mniejszą GO.

  • 58. Data: 2009-04-21 22:01:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze syriusz:

    > Hehehe... :D
    > Ano jest, jest... poczytaj... :P

    Och taaaak?
    To jaka jest definicja ekwiwalentu ogniskowej i po co go wprowadzono?

    A potem zastanów się po co można wprowadzić pojęcie ekwiwalentu przysłony.

> [...]
    >
    > "Pojęcie to chyba jeszcze w
    > literaturze nie występuje."
    >
    > (z kontekstu: mowa o ekwiwalencie przysłony)

    Nie, bo sam często posługiwałem się tym pojęciem w flejmach z Ninikiem.
    Pojęcie ekwiwalentu przysłony jest bardzo wygodne przy porównywaniu obrazu
    uzyskiwanego z obiektywów na różnych matrycach.

  • 59. Data: 2009-04-21 22:06:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze syriusz:

    > A Ty znów o "ekwiwalencie przysłony"... hehehe... :D

    75 i 50 to ogniskowa, ekspercie.

    > Nie, nie...
    > Ja wiem dlaczego zmieniasz założenia - pytałem z przekory - zmieniasz
    > je, aby przez nieuwagę czasami nie przyznać się do błędu... jeeeezzzuuuu
    > - co by to było... ;-P

    Dlatego żeby ci uprościć obliczenia.

    > Najlepiej sprawdź w praktyce, a wtedy pogadamy :)

    To są brednie.

    > Już mówię - podejdź tyle, aby uzyskać _dokładnie ten sam kadr_ co dla
    > 85mm na FF... :D

    No ile mam podejść?
    Dawaj odległość i sobie policzymy GO.

    Bo wiesz, mi wychodzi z twojego kalkulatorka, że musiałbym robić zdjęcie
    50/1.8 z 10m, a 85/1.8 z 14 i dopiero wtedy zgadzałaby się GO. Chyba nie
    chcesz mi powiedzieć, że 10mm różnicy w efektywnej ogniskowej to prawie 50%
    odległości?

  • 60. Data: 2009-04-21 22:25:01
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 21:17:30 +0200, syriusz wrote:
    > 50/1.8 na cropie uzyskasz TAK? SAM? GO jak _75/1.8_na_FF_ przy
    > zachowaniu _tego samego kadru_.
    > Podobnie: 50/1.8 na cropie uzyskasz TAK? SAM? GO jak _80/1.8_na_FF_ przy
    > zachowaniu _tego samego kadru_ (o czym by?a mowa pierwotnie).

    We wzorach na GO jest jeszcze, poza skala odwzorowania oraz przyslona,
    krazek rozposzenia.

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns