  • 11. Data: 2009-10-26 14:28:54
    Temat: Re: jaka lampe wybrac pod CANON 500D / 50D?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" e...@f...goo
    glegroups.com

    : to zalezy od wielkosci pomieszczenia.
    : w hali , kosciele mocna sie przydaje , na zewntrz do podsietlania
    : cieni w sloncu czy wogole doswietlania tez.
    : a malym pokoju nie potrzeba tak mocnej. Ale nie kazdy chce miec dwie .

    W małym pomieszczeniu wystarczy mała, ale ile razy zabrakło
    Ci światła, a ile razy mógłbyś się zadowolić mniejszą? Mnie
    zawsze mało. Może przy 3 by starczyło do oświetlenia
    bezpośredniego. Do bicia pośredniego i 10 by nie wadziło. :)

    Pewnie, że do małego pomieszczenia i mała by starczyła, ale po
    co mieć kilka różnych, skoro można mieć po prostu duże lub dużą.

    : nawet kiedy robilem zdjecia komercyjnie chetniej uzywalem ls 28 niz
    : ls45 , ktora do tej pory lezy w szafie malo uzywana . jestem
    : zwolnnikiem starej zasady iz swiatlo blyskowe jest zlem koniecznym.

    IMO jest dobrodziejstwem!

    Jest przewidywalne -- nie ma problemu z temperaturą
    barwową, choć istotnie, rozgrzana lampa świeci inaczej
    niż zimna -- ponoć EXII poprawia automagicznie ten błąd.

    Nie wyciska potu z czoła. :) (w pocie czoła trzeba zbierać
    owoce swej pracy, ale nie pstrykać fotki panienkom)

    Mając sporo lamp, można mieć dostatecznie dużo światła.
    (a matryce są nieczułe na krzywdę ludzką ;) i obiektywy
    są ciemne zazwyczaj)

    I najważniejsze! Błysk trwa tylko przez chwilę. ;)
    (jak gniew Boży) A efektem można się cieszyć latami
    (jak łaską Boską)

    Są błyski modelujące i po prostu można chlasnąć na próbę, aby rozłożyć światło. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-10-28 11:32:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009, XX YY wrote:

    > w hali , kosciele mocna sie przydaje , na zewntrz do podsietlania
    > cieni w sloncu czy wogole doswietlania tez.

    Teza: opisujesz używanie lampy "na wprost", po czym generalizujesz
    na wszystkie pozostałe przypadki.

    > a malym pokoju nie potrzeba tak mocnej.

    LP 36 może i wystarcza, ale już chcąc zwiększyć GO i jednocześnie
    nie iść z ISO do góry można mieć problem.

    pzdr, Gotfryd