  • 1. Data: 2009-10-24 16:40:35
    Temat: D60 i Nikkor 70-300VR, czy Sigma 70-300?
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam,

    Po długich godzinach spędzonych na czytaniu o tych obiektywach
    postanowiłem zasięgnąć rady u bardziej doświadczonych. Chcę kupić
    obiektyw, którego głównym przeznaczeniem będzie amatorska fotografia
    lotnicza. Do finału zakwalifikowały się dwa modele:

    1. Nikkor AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5,6 G IF-ED
    2. Sigma 70-300 mm f/4-5.6 APO DG MACRO

    Aparat to Nikon D60.

    Osobiście skłaniam się ku Nikkorowi, ale w testach wypadają podobnie,
    szczególnie przy ogniskowej 300mm. Budżet to 2000 PLN.

    Jeszcze jedno pytanie: Nikkor będzie działał bez problemów z D60? Niby
    format DX i nie jestem pewien, czy to "zażre".

    Oczywiście jestem bardzo początkujący.

    Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 2. Data: 2009-10-24 16:58:15
    Temat: Re: D60 i Nikkor 70-300VR, czy Sigma 70-300?
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Gusioo pisze:
    [...]
    > 1. Nikkor AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5,6 G IF-ED
    [...]
    > Aparat to Nikon D60.
    [...]
    > Jeszcze jedno pytanie: Nikkor będzie działał bez problemów z D60? Niby
    > format DX i nie jestem pewien, czy to "zażre".
    [...]

    Bez żadnego problemu.

    Jakub Roguski

    http://www.roguski.eu

  • 3. Data: 2009-10-24 17:01:11
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 24 Paź, 18:58, Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl> wrote:

    > Bez żadnego problemu.

    Dzięki wielkie -- tak podjerzewałem, ale chciałem to przeczytać ;-)

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 4. Data: 2009-10-24 17:51:59
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 24 Paź, 18:40, Gusioo <f...@g...com> wrote:
    > 1. Nikkor AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5,6 G IF-ED
    > 2. Sigma 70-300 mm f/4-5.6 APO DG MACRO

    > Jeszcze jedno pytanie: Nikkor będzie działał bez problemów z D60? Niby
    > format DX i nie jestem pewien, czy to "zażre".

    On Jest AF-S.
    Sprawdź czy ta Sigma jest w wersji z silnikiem.
    Oraz przejdź się (najlepiej w jakiś jasny dzień) do sklepu.
    Weź korpus ze sobą i podepnij 70-300 Nikona i ustaw expozycje na
    manual.
    Porównaj jak wychodzą zdjęcia bez/z stabilizacją. Nie kupuj w ciemno.
    W moim przypadku
    dopiero drugi obiektyw był sprawny.

    Stabilizacja przydaje się tylko w wąskim zakresie bo ciemne szkło i
    tak nie pozwoli Tobie
    zejść z czasem naświetlania dla obiektów dynamicznych - będą i tak
    rozmazane chociaż tło będzie ok.
    Pomoże oczywiście z drganiami na dłuższych ogniskowych.

    Dla ciekawości możesz ustawić sobie przesłone 5.6 w obecnym obiektywie
    i sprawdzić
    w jakich warunkach ten obiektyw się nie sprawdzi. Łącznie jak szumi na
    wyższych ISO.
    I o jakiej porze dnia będzie do "odstawki"

  • 5. Data: 2009-10-25 08:07:43
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 24 Paź, 18:51, slaweks <s...@s...cz> wrote:

    > Sprawdź czy ta Sigma jest w wersji z silnikiem.

    Ta Sigma, niestety nie ma silnika (Sigma silnik oznacza chyba jako
    HSM) - dlatego m.in. skłaniam się do Nikkora. Choć to nie jest główny
    powód. Naczytałem się o nim, że w swojej klasie cenowej jest całkiem
    niezły:

    http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/obiektywy/fullt
    ext

    > W moim przypadku
    > dopiero drugi obiektyw był sprawny.

    W sensie, że uszkodzony?

> [...]
    > wyższych ISO.
    > I o jakiej porze dnia będzie do "odstawki"

    Sprawdzę, dzięki za wskazówki.

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com

  • 6. Data: 2009-10-25 11:36:04
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Gusioo" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > 1. Nikkor AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5,6 G IF-ED
    > 2. Sigma 70-300 mm f/4-5.6 APO DG MACRO

    > Aparat to Nikon D60.

    Mam oba obiektywy. Sigma 70-300 jest produkowana w wersji z silnikiem i w
    wersji bez. Kupując tę Sigmę musisz po prostu sprawdzić, czy egzemplarz,
    który wybrałeś ma silnik.
    Zalety Nikkora - to wewnętrzne ogniskowanie i stabilizacja.
    Zalety Sigmy - mniejsze wymiary, tryb makro.
    Nikkor ma większą średnicę pierwszej soczewki, a mimo to ma słabsze światło
    (przy 70 mm). W efekcie filtry są droższe, a na świetle nie zyskujemy.
    Co do jakości zdjęć - to w moim przypadku jest porównywalna. Trudno znaleźć
    różnice. Mam wrażenie, że Sigma nieco mnie aberruje, ale to pewnie zależy od
    warunków.
    Sigma ma dwa lata gwarancji. Po roku intensywnego użytkowania zepsuł się
    napęd AF. Była w serwisie 3 dni. Nikkora mam kilka miesięcy i na razie
    działa :-). Komfort obsługi Nikkora jest lepszy (pierścienie pracują
    płynniej), ale Sigma jak była nowa, też pracowała płynnie. Teraz (po półtora
    roku intensywnego użytkowania) w Sigmie pierścienie nieco się wyrobiły. Nie
    wiem, jak będzie w Nikkorze.
    Jeśli chodzi o zysk na stabilizacji, to wg mnie lepiej byłoby nie mieć
    stabilizacji i np. D90, niż stabilizację i D60. Mam D60 i ISO 800 to jest
    maksymalna (wg mnie) czułość - czasem nawet i to 800 nie jest do przyjęcia.
    Różnica w cenie body D60 i D90 jest mniej więcej taka sama jak różnica w
    cenie między rozważanymi obiektywami. Więc może poszedłbym w tym kierunku -
    wymiana body i Sigma.

    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 7. Data: 2009-10-26 07:45:59
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 25 Paź, 12:36, "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> wrote:

    > Różnica w cenie body D60 i D90 jest mniej więcej taka sama jak różnica w
    > cenie między rozważanymi obiektywami. Więc może poszedłbym w tym kierunku -
    > wymiana body i Sigma.

    Dzięki z dokładny opis -- choć jestem mocniej skołowany niż byłem, bo
    gdybym trafił Sigmę z silnikiem to miałbym dylemat. Na razie w moim
    sklepie foto jest Sigma bez silnika więc mam łatwiej.

    Co do wymiany body -- D60 jest dla mnie idealny, jestem początkujący,
    zaczynałem nie wiedząc co to przesłona, ogniskowa, etc. Teraz jest
    lepiej, ale D60 nadal mi odpowiada dlatego w najbliższej (a i trochę
    odleglejszej) przyszłości nie myślę nad zmianą body co nie zmienia
    faktu, że w obiektywach mi pomogłeś. Jak wszyscy w tym wątku za co
    serdecznie dziękuję.