  • 1. Data: 2009-10-25 08:42:59
    Temat: jaka lampe wybrac pod CANON 500D / 50D?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam. Poszukuje dobrej i sprawdzonej lampy blyskowej. Czy moglibyscie
    podzielic sie wiedza na jaka warto zwrocic uwage? Zdjecia glownie na
    imprezach, hale, sale bankietowe, dom etc. Na co zwrocic uwage kupuja w/w
    sprzet. Dzieki za pomoc.

    m.

  • 2. Data: 2009-10-25 08:57:52
    Temat: Re: jaka lampe wybrac pod CANON 500D / 50D?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    sailling8 pisze:
> [...]
    > podzielic sie wiedza na jaka warto zwrocic uwage? Zdjecia glownie na
    > imprezach, hale, sale bankietowe, dom etc. Na co zwrocic uwage kupuja

    Na ulubione (ew. te których się chcesz nauczyć) techniki robienia zdjęć
    z lampą?

    Być może to wiesz. Mówię o sobie, np. na kilku kolejnych 'platformach
    sprzętowych' wynajdywałem sobie dwureflektorowe 'lampki'. Dla kogoś to
    zupełnie nieważne.

  • 3. Data: 2009-10-25 10:08:41
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > podzielic sie wiedza na jaka warto zwrocic uwage? Zdjecia glownie na
    > imprezach, hale, sale bankietowe, dom etc. Na co zwrocic uwage kupuja w/w

    Zwrócic uwage na moc.
    Jak kumasz coś z fotografii to kup za grosze stara z własna automatyka i na
    manualu działa rewelka.
    Jak nie kumasz nic z fotografii to kup dedykowana z full auto.
    Tyle ,że w starych lampach kupisz lampę z LP 60 poniżej 200 zł, a z LP 40
    za 60-70 zł.
    Zaczynałem od Zenita i ztaka lampa radze sobie bez problemu.
    Przy starych lampach sprawdx napięcie, żadko ale trafiaja sie
    wysokonapieciowe.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 4. Data: 2009-10-25 10:10:07
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zaczynałem od Zenita i ztaka lampa radze sobie bez problemu.
    > Przy starych lampach sprawdx napięcie, żadko ale trafiaja sie

    Przy okazji , mój ulubiony program w aparacie to M - najbardziej
    przewidywalny :)

  • 5. Data: 2009-10-25 14:54:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 25.10.2009 09:42, sailling8 pisze:
> [...]
    > podzielic sie wiedza na jaka warto zwrocic uwage? Zdjecia glownie na
    > imprezach, hale, sale bankietowe, dom etc. Na co zwrocic uwage kupuja

    Kupilem 580EXII i jest super, znajomi maja 480EXII i tez jest super. 580
    jest o tyle fajna, ze dziala jako master w ukladzie z kilkoma lampami,
    480 niestety tylko slave, a co gorsze sam aparat nie moze dzialac jako
    master. To naprawde wredne zagranie Canona.
    Poniewaz lampa to sprzet na lata, wiec mysle, ze zaoszczedzenie
    100-200zl kupujac jakis sprzet alternatywny, jesli ma jakies
    ograniczenia, nie ma wielkiego sensu. Chyba, ze do zabawy rzeczywiscie
    jak pisza inni jakas lampe za 100zl.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 6. Data: 2009-10-25 16:57:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Okt., 09:42, "sailling8" <s...@U...fm> wrote:
> [...]
    > podzielic sie wiedza na jaka warto zwrocic uwage? Zdjecia glownie na
    > imprezach, hale, sale bankietowe, dom etc. Na co zwrocic uwage kupuja w/w

    wszystkie zadania wykonasz w jakis sposob lampami straszej generacji z
    wyjatkiem jednego :

    synchronizacja z czasami w calym zakresie.

    i z tego powodu kupowalbym lampe najnowszej generacji i to canona

    najmniejsza ma oznaczenie chyba ex cos tam 270 - LS 27 - bedzie do
    wyminionych celow za slaba , jest o tyle fajna ze malutka ( ale to
    raczej w malych mieszkaniach)
    najmocniejsza ex cos tam 580 i te bym kupil.

    przy tej mocy bedziesz mogl doswietlac i w sloncu na krotkich czasach.

    nigdy nie przewidzisz co bedziesz robil i jak ja wykorzystywal za
    kilka / kilkanascie lat.

    sa troche tansze o ok 100 euro np sigmy tez synchronizujace w pelnym
    zakresuie czasow , ale nie oszczedzalbym - wybralbym lampe systemowa.

  • 7. Data: 2009-10-26 13:51:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mirek" hc185s$hve$...@n...onet.pl

    > Przy okazji , mój ulubiony program w aparacie to M - najbardziej przewidywalny :)

    A wiesz, jak z fleszem poradzić sobie bez M? Ja nie wiem. :)

    -=-

    A jaką lampę? Do Canona EOSa? IMO tylko 580 EXII.
    Lepszym rozwiązaniem są dwie takie lampy a jeszcze lepszym wiele takich lamp.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-10-26 13:55:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Okt., 17:57, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > sa troche tansze o ok 100 euro np sigmy tez synchronizujace w pelnym
    > zakresuie czasow , ale nie oszczedzalbym - wybralbym lampe systemowa.

    akurat mam w rece prospekt tej sigmy

    ma oznacznie ef530dg super. tez wspolpracuej w calym zakresie
    czasow , z ty, ze jset tansza os 580 ki o ok 200 euro.
    Z opisu wynika ze pozostale funkcje tez jak canon.
    moze juz warto sobie dla 200 euro glowe tym zaprzatac ?

  • 9. Data: 2009-10-26 13:57:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "T.M.F." hc1le2$l90$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    tyle fajna, ze dziala jako master w ukladzie z
    > kilkoma lampami, 480 niestety tylko slave, a co gorsze sam aparat nie moze dzialac

    Jest wredne! Jedną lampę trzeba stracić,
    gdy się chce mieć oświetlenie z boku czy z góry.

    > To naprawde wredne zagranie Canona.

    > Poniewaz lampa to sprzet na lata, wiec mysle, ze zaoszczedzenie

    Dokładnie -- szybciej się znudzi niż wypali.
    Na lata, nie jak aparat czy nawet obiektyw z dolnej półki.

    > 100-200zl kupujac jakis sprzet alternatywny, jesli ma jakies ograniczenia, nie ma
    wielkiego sensu. Chyba, ze do zabawy
    > rzeczywiscie jak pisza inni jakas lampe za 100zl.

    Ja mam solidnego Vivitara z odchylanym i kręconym
    palnikiem -- przydaje się tylko do rozładowywania akumulatorów.
    Nawet 550 EX ma przydatność problematyczną, chyba że do bicia po ścianach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-10-26 14:06:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > --

    to zalezy od wielkosci pomieszczenia.
    w hali , kosciele mocna sie przydaje , na zewntrz do podsietlania
    cieni w sloncu czy wogole doswietlania tez.
    a malym pokoju nie potrzeba tak mocnej. Ale nie kazdy chce miec dwie .

    nawet kiedy robilem zdjecia komercyjnie chetniej uzywalem ls 28 niz
    ls45 , ktora do tej pory lezy w szafie malo uzywana . jestem
    zwolnnikiem starej zasady iz swiatlo blyskowe jest zlem koniecznym.