-
101. Data: 2017-08-18 14:25:51
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2017-08-18 o 14:11, Piotr Gałka pisze:
> W dniu 2017-08-18 o 13:30, Robert Wańkowski pisze:
>>>
>>> No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...
>>>
>> A w 4 cylindrowym nie widzisz tego samego "problemu"? :-)
>
> Wyjaśnij, proszę, co masz na myśli, bo ja nie widzę.
W 2 i 4 cylindrowym to przeciwwagi na wale mają łagodzić skutki
posuwisto-zwrotnej pracy tłoków.
Robert
-
102. Data: 2017-08-18 14:44:32
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on6lad$fih$1$P...@n...chmurka.ne
t...
W dniu 2017-08-18 o 13:18, Marek pisze:
> On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> <4...@g...com> wrote:
>>> W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
>>> albo na dole.
>> No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże
>> wibracje...
>Uważasz, że lepiej by było:
>- suw pracy w jednym
>- suw pracy w drugim
>- dwa suwy jałowe
>Taki silnik to dopiero by "równo" pracował :)
Glowy nie dam, czy tak nie pracuja niektore motocykle.
Te co maja uklad V.
J.
-
103. Data: 2017-08-18 14:44:57
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl> wrote:
> ogólnie to te gaźniki to jakaś magia, o ile wtrysk to wiadomo, to jak to
Wpiszesz sobie "how carburetor works" sam?
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
-
104. Data: 2017-08-18 14:48:32
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-08-18 o 12:31, Piotr Gałka pisze:
> W dniu 2017-08-17 o 21:52, Pszemol pisze:
>>
>> Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy podłączone.
>> Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.
>>
>
> Iskra to takie bydle, że zawsze sobie znajdzie drogę do skoczenia.
> Kiedyś (jak robiłem zapłon tyrystorowy do samochodu taty) to chciałem
> zobaczyć jak długą iskrę uda się osiągnąć. Zapłon wysterowałem jakieś
> 10Hz. W jednej ręce trzymałem przewód WN z cewki a w drugiej przewód od
> masy cewki i oddalałem. Chyba gdzieś koło 4cm zamiast przestać skakać to
> iskra znalazła sobie drogę przez moje ręce :(
> P.G.
No to Cię nieźle trzepnęło :) a Ty pewnie robiłeś ten z magazynowaniem
energii w cewce i rozładowaniem kondesatora tyrystorem prze cewkę. Zgadłem?
--
Pozdr
Janusz
-
105. Data: 2017-08-18 14:50:35
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5996cfc4$0$647$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2017-08-18 o 13:18, Marek pisze:
> On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> <4...@g...com> wrote:
>>> W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
>>> albo na dole.
>
>> No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże
>> wibracje...
niestety - w 4-ro suwie zaplon co 2 obroty, w maluchu wiec co obrot -
i tloki musza chodzic rownolegle.
>A w 4 cylindrowym nie widzisz tego samego "problemu"? :-)
w R4 nie ma, bo tam jednak dwa tloki parami chodza przemiennie.
I sie wzajemnie znosza wibracje ... aczkolwiek pozostaja te drugiego
rzedu.
Tym niemniej drobna przeciwwaga pozwala zmniejszyc sily - ale
calkowicie sie nie da, bo masy w rozna strone jednak inne.
J.
-
106. Data: 2017-08-18 14:51:36
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.5328273149513711414@news.neostrada.pl
...
> On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> <4...@g...com> wrote:
>> W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze albo na
>> dole.
>
> No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...
Jeszcze jedno - do eliminacji wibracji, są przeciwciężary na wale, mają one
za zadanie możliwie dokładnie zrównoważyć rozkład sił wynikły z ruchów i
pracy tłoka.
Teraz pomyśl - jak by tłoki w malaczu nie chodziły współbieżnie, to jak
miały by chodzić? Jak wtedy rozkładały by się siły? I jak byś chciał
rozłożyć równo zapłony na oba cylindry? Nie ma wyboru - to jedyny sposób, w
jaki to może sensownie chodzić, tylko palić będą oczywiście na przemian.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
107. Data: 2017-08-18 15:06:17
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on6eir$cot$6$g...@n...chmurka.net...
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Z tym, ze po okresie stosowania tego (np wtryskiwacze benzynowe
>> laczone parami), poszli w kierunku indywidualnego sterowania.
>> Potrzebny czujnik polozenia walka rozrzadu ... i chyba
>> alternatywnie
>> moze zastapic czujnik polozenia walu, jak ten sie popsuje.
>Znów doświadczenia z Hayabusy - czujnik położenia wałka rozrządu (w
>Sienie
>nazywany czujnikiem fazy) jest tam potrzebny tylko do odpalenia,
>potem można
>go odpiąć i dopóki jest podłączony czujnik położenia wału, to silnik
>będzie pracował.
>Zastąpić się nie da, bo ma dużo mniejszą "rozdzielczość" niż czujnik
>położenia wału (jest jedna wypustka na wałku rozrządu i wiele
>wypustek
>na kole magnesowym połączonym z wałem).
W samochodach o ile sie orientuje, to na kole zamachowym istotne byly
dwa znaczniki.
Dodatkowe wypustki byly z jednej strony i pozwalaly okreslic ktora to
polowa kola.
Ale moze poszli dalej, bo ustawic odpowiednie wyprzedzenie zaplonu to
najlpiej jak sie ma czeste dane o pozycji, a nie jakies estymacje
przez pol obrotu.
>Czujnik wałka rozrządu służy tylko
>do ustalenia kiedy jest "pozycja zero" (TDC na którymś cylindrze, nie
>wiem
>czy nie na pierwszym).
Tym niemniej pokusilbym sie o uzycie w razie awarii czujnika na wale.
Lepiej jak pojazd dojedzie do serwisu sam.
https://www.youtube.com/watch?v=c9UwrVNXXzo
Kreci sie "very poorly", ale kreci :-)
Odlacz w Hayabusie czujnik walu w czasie pracy silnika :-)
J.
-
108. Data: 2017-08-18 15:36:44
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2017-08-18 o 14:44, J.F. pisze:
> Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:on6lad$fih$1$P...@n...chmurka.ne
t...
> W dniu 2017-08-18 o 13:18, Marek pisze:
>> On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
>> <4...@g...com> wrote:
>>>> W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
>>>> albo na dole.
>>> No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...
>
>> Uważasz, że lepiej by było:
>> - suw pracy w jednym
>> - suw pracy w drugim
>> - dwa suwy jałowe
>
>> Taki silnik to dopiero by "równo" pracował :)
>
> Glowy nie dam, czy tak nie pracuja niektore motocykle.
> Te co maja uklad V.
I Ursus C330.
Robert
-
109. Data: 2017-08-18 15:44:05
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2017-08-18 o 14:25, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 2017-08-18 o 14:11, Piotr Gałka pisze:
>> W dniu 2017-08-18 o 13:30, Robert Wańkowski pisze:
>>>>
>>>> No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...
>>>>
>>> A w 4 cylindrowym nie widzisz tego samego "problemu"? :-)
>>
>> Wyjaśnij, proszę, co masz na myśli, bo ja nie widzę.
>
> W 2 i 4 cylindrowym to przeciwwagi na wale mają łagodzić skutki
> posuwisto-zwrotnej pracy tłoków.
>
W przypadku 2 tłoków poruszających się razem oczywista jest konieczność
przeciwwagi.
W przypadku 4 wydaje mi się, że dwa skrajne kompensują dwa środkowe.
Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy w
realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
elektronikiem.
W każdym razie wątpliwość oczywista dla 2 wydała mi się nie mieć
zastosowania do 4 i dlatego zdziwienie, że uważasz że powinno się
widzieć ten sam problem, bo ja nie widzę.
P.G.
-
110. Data: 2017-08-18 16:17:48
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2017-08-18 o 15:44, Piotr Gałka pisze:
> Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy w
Są, dlatego widzę w nich takie samo zastosowanie.
> realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
> elektronikiem.
A ja stolarzem :-)
Robert