-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Date: Fri, 18 Aug 2017 14:48:32 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 20
Message-ID: <on6nn1$2ng$2@node2.news.atman.pl>
References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<omj9g8$anf$1@dont-email.me> <omkl8q$5k2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<omkp98$gob$1@node2.news.atman.pl> <on1nf4$7f7$1@dont-email.me>
<on1r1l$hi1$1@node2.news.atman.pl> <on22h4$cjd$1@dont-email.me>
<on2583$ada$1@node1.news.atman.pl>
<5994a2df$0$661$65785112@news.neostrada.pl> <on2c73$d2i$1@dont-email.me>
<on3t1p$e9j$1@node2.news.atman.pl> <on470v$93a$1@dont-email.me>
<on4lft$65a$2@node2.news.atman.pl> <on4s57$gl6$1@dont-email.me>
<on6fmg$dfp$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 185.53.155.223
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1503060513 2800 185.53.155.223 (18 Aug 2017 12:48:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Aug 2017 12:48:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <on6fmg$dfp$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
X-Antivirus: Avast (VPS 170818-4, 2017-08-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722257
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-08-18 o 12:31, Piotr Gałka pisze:
> W dniu 2017-08-17 o 21:52, Pszemol pisze:
>>
>> Nie bardzo w to wierzę. To uzwojenie musi być gdzieś do masy podłączone.
>> Inaczej iskra nie miałaby "chęci" skakać do masy.
>>
>
> Iskra to takie bydle, że zawsze sobie znajdzie drogę do skoczenia.
> Kiedyś (jak robiłem zapłon tyrystorowy do samochodu taty) to chciałem
> zobaczyć jak długą iskrę uda się osiągnąć. Zapłon wysterowałem jakieś
> 10Hz. W jednej ręce trzymałem przewód WN z cewki a w drugiej przewód od
> masy cewki i oddalałem. Chyba gdzieś koło 4cm zamiast przestać skakać to
> iskra znalazła sobie drogę przez moje ręce :(
> P.G.
No to Cię nieźle trzepnęło :) a Ty pewnie robiłeś ten z magazynowaniem
energii w cewce i rozładowaniem kondesatora tyrystorem prze cewkę. Zgadłem?
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.17 14:50 J.F.
- 18.08.17 14:51 HF5BS
- 18.08.17 15:06 J.F.
- 18.08.17 15:36 Robert Wańkowski
- 18.08.17 15:44 Piotr Gałka
- 18.08.17 16:17 Robert Wańkowski
- 18.08.17 16:19 Piotr Gałka
- 18.08.17 16:28 Pszemol
- 18.08.17 16:41 Jarosław Sokołowski
- 18.08.17 16:45 J.F.
- 18.08.17 16:47 Zenek Kapelinder
- 18.08.17 17:21 Marek
- 18.08.17 17:24 Pszemol
- 18.08.17 17:24 Pszemol
- 18.08.17 17:39 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=