  • 21. Data: 2009-02-19 08:48:16
    Temat: Re: jak oni robią takie wyraźne zdjęcia ?
    Od: Galaktyczny Edek <g...@g...com>

    On 18 Lut, 23:47, "mirek" <m...@o...pl> wrote:
    > http://www.boston.com/bigpicture/2009/02/scenes_from
    _pakistan.html

    > są dokładne, wyraźne, po prostu super.
    > jaki to morze być sprzęt i jakie ustawienia ?

    Tak naprawdę to nic specjalnego. Kwestia jest taka, że większość
    "oglądaczy" jest przyzwyczajonych do robienia zdjęć a później
    oglądania zdjęć zrobionych swoimi małpkami - które dają zdjęcia
    zaszumione, o małej dynamice, widocznymi różnymi wadami opycznymi
    swoich szkiełek i przede wszystkim bardzo dużej głębi ostrości (więc
    wszystko się zlewa). Wielokrotnie znajomi się pytali mnie jak robię,
    że zdjęcia które im robię wypadają tak ładnie. A zapewniam, że nie ma
    w nich nic specjalnego, są na dość przyzwoitym amatorskim poziomie,
    tyle że zrobione z małą głębią ostrości, która "wyjmuje" główny obiekt
    fotograficzny z tła. Aparat też niespecjalnie wyrafinowany - Olympus
    E-420 z nieco lepszymi szkłami od kitowych. Nie mówię, że to
    uniiwersalna zasada "to co z małą głębią to ładne" (bo oczywiście tak
    nie jest), ale tylko takie spostrzeżenie.

  • 22. Data: 2009-02-19 10:23:32
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Smutne czasy swoją drogą: widzisz fajne zdjęcie i pierwsze pytanie,
    którym zawracasz d..ę autorowi: CZYM BYŁO ROBIONE?
    Nieważne, że gościu spał na podłodze, tydzień jadł żarcie dla kota a
    ostatniego dnia odstrzelili mu ucho i redakcja musiała zapłacić za niego
    okup talibom - ważne, że kanonier, nikoniarz czy cośtam... (oczywiście
    żrtuję: cośtam nie wchodzi w grę, to może być TYLKO Nikon albo Canon...)

  • 23. Data: 2009-02-19 10:50:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jester" <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okup talibom - ważne, że kanonier, nikoniarz czy cośtam... (oczywiście
    > żrtuję: cośtam nie wchodzi w grę, to może być TYLKO Nikon albo Canon...)

    Trafiłeś w sedno. Niestety.

  • 24. Data: 2009-02-19 10:56:16
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    > Trafiłeś w sedno. Niestety.

    kurcze a może facet miał trudne dzieciństwo, kilkakrotnie przeżył
    nieszczęśliwą miłość,
    pies mu zdechł na raka, rzeczywiście tu jest to sedno, powinienem spytać o
    jego losy, historię,
    doświadczenie życiowe, gdzie lokuje osczędności, i to nic, że to grupa o
    fotografii

  • 25. Data: 2009-02-19 11:09:21
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "mirek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jego losy, historię,
    > doświadczenie życiowe, gdzie lokuje osczędności, i to nic, że to grupa o

    O czym????????

    To grupa o _sprzęcie_cyfrowym_ czy co tam stoi w jej opisie ;)

    JD

  • 26. Data: 2009-02-19 11:57:09
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd JD napisał(a):

    > To grupa o _sprzęcie_cyfrowym_ czy co tam stoi w jej opisie ;)

    Gorzej - "Zdjęcia z komputera". ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 27. Data: 2009-02-19 12:22:42
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    mirek pisze:

> [...]
    > o jego losy, historię,
    > doświadczenie życiowe, gdzie lokuje osczędności, i to nic, że to grupa o

    To trudne dzieciństwo bardzo często rzutuje na zdjęcia bardziej, niż
    fakt, że były robione Canonem...
    A rozgryzanie skomplikowanych detali technicznych w przypadku fotek
    800x600 i porównywanie bokehów... No sorry - nie kupuję tego... ;)

  • 28. Data: 2009-02-19 12:32:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jester wrote:

> [...]
    > A rozgryzanie skomplikowanych detali technicznych w przypadku fotek
    > 800x600 i porównywanie bokehów... No sorry - nie kupuję tego... ;)

    Najlepsze że tylko w Polsce stosuje się określenie - wytrych o nazwie
    "plastyka". Do plastyki można wsadzić wszystko albo nic, zawsze na końcu można
    powiedzieć że obiektyw może i w każdym zmierzonym aspekcie gorszy, ale ma
    "unikalną plastykę" i jest się górą :>>> O ile oczywiście ktoś nei zapyta "co
    masz na myśli", bo wtedy jest krucho.

  • 29. Data: 2009-02-19 12:36:23
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin pisze:

> [...]
    > ale ma "unikalną plastykę" i jest się górą :>>> O ile oczywiście ktoś
    > nei zapyta "co masz na myśli", bo wtedy jest krucho.

    Ja pytałem na tej grupie z 10 razie. Znaczy prosiłem o przykład dwóch
    zdjęć różniących się tylko ową plastyką. I nic...

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 30. Data: 2009-02-19 13:34:23