  • 1. Data: 2009-02-18 13:58:39
    Temat: zasady publikacji zdjęć
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    Dostałem ostatnio ciekawą, zdawałoby się propozycję,
    na umieszczenie w na stronach jednego z wortali,
    zdjęć mojego autorstwa. W zamian za dostarczenie zdjęć
    otrzymałbym adnotacje pod artykułem, o moim autorstwie
    tych zdjęć i link do mojej strony.
    Jak przyszło do konkretów to miiałbym regularnie dostarczać foty
    wraz z przeniesieniem pełnych praw autorskich i majątkowych.
    - czyli praktycznie nie miałbym praw do własnych fot
    a oni mogą robić z nimi, co im się podoba.
    Czy tego typu "oferty współpracy" to normalka w branży ?
    AdamCCS

  • 2. Data: 2009-02-18 14:13:00
    Temat: Re: zasady publikacji zdjęć
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    AdamCCS napisał(a):
> [...]
    > a oni mogą robić z nimi, co im się podoba.
    > Czy tego typu "oferty współpracy" to normalka w branży ?

    Cfaniaki, nie chcą płacić. Poza tym możesz przenieść tylko prawa
    majątkowe, nie można zbyć praw osobistych. Możesz np. w umowie też
    zapisać, że pozwalasz im tylko na publikacje w Internecie, a na innych
    polach eksploatacji sam decydujesz o ich wykorzystaniu. W każdym razie
    to co oferują to bardzo mało.

    wer

  • 3. Data: 2009-02-18 14:34:30
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

> [...]
    > zapisać, że pozwalasz im tylko na publikacje w Internecie, a na innych
    > polach eksploatacji sam decydujesz o ich wykorzystaniu. W każdym razie to
    ===
    Mowa o prawach autorskich i majątkowych czyli tych najważniejszych,
    które mogą czasem dać dochód. Osobiste to tu praktycznie się nie liczą.
    Oczywiście, że będę próbował swoje interesy obronić ale chciałem
    podnieść ten temat bo wiele osób spotykają chyba podobne propozycje
    i ciekawi mnie jak inni na to reagują. Robiąc same knoty to też chyba nie
    warto
    w coś podobnego wchodzić bo nawet nie można odwołać publikacji, która
    nie będzie nam przysparzać splendoru albo publikujący zniekształci naszą
    pracę
    bo przejął prawo do tego, a zrobi to z uszczerbkiem podpisując naszym
    imieniem ...
    A wogóle to fajny sposób na skompletowanie bazy zdjęć z pełnym
    zabezpieczniem
    prawnym. Na 1000 zawsze kilka lub kilkanaście fajnych się trafi. ...
    AdamCCS

  • 4. Data: 2009-02-18 14:39:46
    Od: nigel <m...@w...pl>

    On 18 Lut, 15:34, "AdamCCS" <c...@e...pl> wrote:

    > ===
    > Mowa o prawach autorskich i majątkowych czyli tych najważniejszych,
    > które mogą czasem dać dochód. Osobiste to tu praktycznie się nie liczą.

    Tak jak pisal poprzednik, praw autorskich NIE MOZNA zbyc ! Prosty
    przyklad. Nie mozesz zrobic zdjecia, a pozniej uczynic kogos jego
    autorem - to wlasnie prawa autorskie, ktore sa za nic w swiecie
    niezbywalne.

    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2009-02-18 14:50:23
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    normalka jak tez normalka jest ,że łapia sie na to tylko napaleni na
    publikacje swoich zdjęc uczniakowie z gimnazjum , stąd i poziom
    fotograficzny wielu w tym także znanych serwisów netowych jak i gazet jest
    zenujący.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 6. Data: 2009-02-18 14:50:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "AdamCCS" napisał
    > Dostałem ostatnio ciekawą, zdawałoby się propozycję,
    > na umieszczenie w na stronach jednego z wortali,
    > zdjęć mojego autorstwa.

    A nie możesz powiedzieć co to za wortal ?
    Warto by znać nazwę kogoś kto w tak bezczelny sposób próbuje rypać ludzi.

    adam

  • 7. Data: 2009-02-18 15:02:06
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

> [...]
    > a oni mogą robić z nimi, co im się podoba.
    > Czy tego typu "oferty współpracy" to normalka w branży ?

    Zwyczajni zlodzieje. Uciekaj od nich jak najdalej i ostrzez wszystkich
    znajomych. Na pocieszenie powiem Ci ze tego typu chwyty zdarzaja sie nawet
    dosc duzym polskim gazetom.

    Zennon

  • 8. Data: 2009-02-18 15:12:10
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 18 Lut, 15:39, nigel <m...@w...pl> wrote:

    > Tak jak pisal poprzednik, praw autorskich NIE MOZNA zbyc !

    Bzdura.

    Czarek

  • 9. Data: 2009-02-18 15:14:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Czarek napisał(a):

    > Bzdura.

    Osobiste prawa autorskie są niezbywalne.

    wer

  • 10. Data: 2009-02-18 15:15:07
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 18 Lut, 14:58, "AdamCCS" <c...@e...pl> wrote:

    > Jak przyszło do konkretów to miiałbym regularnie dostarczać foty
    > wraz z przeniesieniem pełnych praw autorskich i majątkowych.

    Temat wałkowany od lat, a Wy nadal nie możecie się prostych rzeczy
    nauczyć :(
    Prawa autorskie dzielą się na osobiste i majątkowe. Autorskie prawa
    osobiste są niezbywalne, z mocy ustawy, autorskimi prawami majątkowymi
    można kupczyć do woli.

    Pokaż propozycję umowy, którą od nich dostałeś, bo może się okazać, że
    nie samochody, tylko rowery...

    Czarek