  • 11. Data: 2010-03-28 22:23:36
    Temat: Re: jak fotografować mapy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Tylko ze ich format jest zwykle zbyt mały - a wielkorotne składanie mapy
    > tak, by dobrze przylegala do całej powierzchni szyby skanera jest sporym
    > problemem. Wiem, bo kiedyś próbowałem skanowania map na skanerze A4.

    A po co składać?

    Zdejmujesz pokrywę skanera, kładziesz mapę na wierzchu i przesuwasz ją w
    miarę skanowania. Przygnieść można czymkolwiek.

  • 12. Data: 2010-03-28 22:24:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Pysz pisze:

    > Taka operacja trwała dość długo, skan 4-8 kawałków, później sklejanie w
    > programie graficznym i się zniechęciłem.

    Fotografie też będziesz musiał składać, chyba że zależy ci wyłącznie na
    "klimacie" mapy, a nie jej treści.

    A przy skanerze nie musisz martwić się o dystorsje.

  • 13. Data: 2010-03-29 05:23:55
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-03-28 23:27, Michał Pysz pisze:

    > Jeśli mapa będzie trochę odstawać to nic się nie stanie to mają być
    > fotki do oglądania a nie kreślenia czy nawigacji (to są stare plany
    > miasta). Do pionowej powierzchni trudno taką mapę przykleić, nie mogę
    > użyć taśmy bo się nie odklei od planu. Stąd pomysł 'na płasko'.

    firma 3M ma taśmę scotch na niebieskiej szpulce.
    przewidziana jest do przyklejani papierowych elementów
    z możliwością ich odklejenia od taśmy.
    I to naprawdę działa! mam taką taśmę i ją wykorzystuję.
    Musisz popytać w dobrych sklepach papierniczych o taką
    taśmę

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 14. Data: 2010-03-29 05:59:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał:

    > Skanery zwykle mają szybką ciut wgłębioną, gdyby był całkiem płaski to
    > by dało radę.
    >[...]

    Kiedyś obiło mi się o uszy, ze są dwie technologie wykonania przetworników
    skanujacych w popularnych skanerach. W jednej z nich odsunięcia (nawet
    niewielkie) skanowanego matyeriału od szyby psuło ostrość, w drugiej -
    prawie nie miało wpływu. W sumie - jeśli ktoś chce skanować mapy skanerem
    plaskim trzeba by zrobić eksperyment w celu sprawdzenia jak posiadany
    egzemplarz się spisuje w odwróconej pozycji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2010-03-29 06:32:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 07:59:35 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > skanujacych w popularnych skanerach. W jednej z nich odsunięcia (nawet
    > niewielkie) skanowanego matyeriału od szyby psuło ostrość,

    I to jest skaner z głowicą CIS. Popularne urządzenia wielofunkcyjne takie
    właśnie mają i tanie skanery zasilane z portu USB.

    > w drugiej -
    > prawie nie miało wpływu.

    I wszystkie właściwie lepsze skanery taką właśnie głowicę skanującą CCD
    mają :)

  • 16. Data: 2010-03-29 07:02:40
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > I wszystkie właściwie lepsze skanery taką właśnie głowicę skanującą CCD
    > mają :)

    Właśnie dlatego pisałem że to był to stary skaner CCD. Kosztował sporo
    kasy - teraz używany bywa za kilka dyszek.
    I głowica skanująca na metalorwch prowadnicach (prętach).
    Nie wiem czy tanie współczesne skanery się nadają - nie używałem ich.

    Hals.

  • 17. Data: 2010-03-29 08:16:44
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Michał Pysz pisze:

    > Mianowicie:
    > chcę/potrzebuję sfotografować trochę map

    Trochę map roboczo fotografowałem, najlepszy efekt dała zewnętrzna lampa
    odbita od sufitu, czasem w trybie bezprzewodowym gdyż żeby zmieścić
    całość musiałem stać na stołku i byłem już za blisko sufitu żeby
    skutecznie odbić i rozproszyć światło. Reszta standardowo, nie znam
    specyfiki tej sigmy, ale zakładam że na szerokim kącie i z otwartą
    przysłoną nie da zbyt ostrego obrazu do tego gratis ładna beczka. Lepiej
    trochę wydłużyć ogniskową (o ile warunki pozwolą) i przymknąć przysłonę.

    --
    Ziemo

  • 18. Data: 2010-03-29 09:20:48
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Do czego będziesz tych map używał?
    Jeżeli do jakichkolwiek innych niż "popatrzenie na ekranie", to raczej nie
    powinieneś zaniechać uwzględniania skutków dystorsji.
    A te są widoczne nawet przy użyciu skanerów innych niż dedykowane do celów
    CAD/CAM.
    Jeżeli koniecznie chcesz fotografować (co bywa wygodne), to spróbuj programu
    PTLens do usuwania dystorsji.
    OIDP hugin podczas sklejania także sobie nieźle radzi usuwając
    zniekształcenia (używając tego samego algorytmu co PTLens).
    I na zakończene - jeżeli możesz, to pożycz obiektyw macro. W Nikonie to
    chyba szkła o najmniejszej dystorsji. Podjżewam, że u Canona jest podobnie.

  • 19. Data: 2010-03-29 13:35:13
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Do czego będziesz tych map używał?

    Nie zapomnij o prawach autorskich, bo możesz się trochę ździwić ile
    kosztuje wykorzystanie bez opłaty!
    Miałem kiedyś taki przypadek, że klient przyniósł wycinek mapy i kazał
    sobie to zeskanować i wstawić do ulotki.
    Zapłacił więcej za ten kawałeczek mapy niż za 2000 szt. ulotek A4.

    Pozdrawiam
    Les

  • 20. Data: 2010-03-29 14:34:14
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2010-03-29 11:20, Marcin [3M] pisze:
    > Do czego będziesz tych map używał?
    Do oglądania, tzn będę oglądał ja i pewnie różni inni, którzy wejdą na
    moją stronę. Tak jak pisałem zniekształcenia nie są istotne, wazne by
    mapa była czytelna.

    mp.