  • 21. Data: 2016-11-22 10:57:23
    Temat: Re: internet w samochodach - jak?
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > W wielu państwach zbieranie takich danych wymaga zgody użytkownika,
    która

    To są dane silnika i należą do producenta a nie do użytkownika.
    ---
    Nonsens

    W przypadku maszyn budowlanych jest to dość wygodne. Serwis
    gwarancyjny przyjeżdża sam niewzywany, mina operatora bezcenna :).
    ---
    To kwestia umowy

  • 22. Data: 2016-11-22 12:25:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > która
    >
    > To są dane silnika i należą do producenta a nie do użytkownika.

    dane mojego silnika należą do mnie

    > W przypadku maszyn budowlanych jest to dość wygodne. Serwis
    > gwarancyjny przyjeżdża sam niewzywany, mina operatora bezcenna :).

    nie myl pojazdów sprzedawanych konsumentom i B2B

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2016-11-22 21:15:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 22 Nov 2016 11:25:26 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > dane mojego silnika należą do mnie

    Tu dość ciekawie wygląda oprogramowanie w ASO (jeśli dobrze pamiętam to
    było w Citroenie), gdzie włączając funkcjonalność logowania danych
    wyświetla informacje, że użytkownikowi trzeba wydrukować i dać do
    podpisania dokument wyrażenia zgody na zbieranie danych i wprowadzić numer
    tego dokumentu do logowanych danych.

    > nie myl pojazdów sprzedawanych konsumentom i B2B

    Dokładnie

  • 24. Data: 2016-11-24 22:08:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Acha, no proszę. Jutro wrzucę jakiegoś CDR-a i zobaczymy co wyjdzie.

    No i nadal głupi jestem.
    CDR też dobrze się czyta (znaczy opisy są).
    Znalazłem jedną płytę, której nie opisał mi, choć fabrycznie nagrana.
    Odkryłem za to w opisie samochodu, że jest menu, w którym jest data
    powiadomienia serwisu o konieczności przeglądu (czy jakoś tak). Więc
    ewidentnie komunikacja jest możliwa, choć niekoniecznie w moim przypadku
    - ja mam to pole puste, może dlatego że niedawno właśnie serwis był.

    Zaciekawiło mnie to, że PC z EAC-iem ma kłopoty z nazwami, a samochód
    łyka praktycznie wszystko. Coś to podejrzane.

    Ok, czy system powiadamiania służb w przypadku kolizji to zwykłe GSM?

    I.

  • 25. Data: 2016-11-24 22:11:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Weź se pan wysmaż płytę - raz z CD-Text-em a raz bez i będziesz wiedział.

    Tak należało by zrobić, ale smażalnica nie bardzo czynna. Patelnia za
    stara, a i olej gdzieś się wylał :(
    Ewidentnie czas na nową kuchnię... tylko że stara poza tym przypadkiem
    jeszcze dobrze działa i jakoś tak przyzwyczajony jestem do niej.

    I.

  • 26. Data: 2016-11-24 22:39:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Irek.N. wrote:
    yka praktycznie wszystko. Coś to podejrzane.

    > Ok, czy system powiadamiania służb w przypadku kolizji to zwykłe GSM?

    u mnie w Cmaksie samochód się po prostu łączy z telefonem po BT. I to
    jest powiadamianie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2016-11-24 22:55:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > u mnie w Cmaksie samochód się po prostu łączy z telefonem po BT. I to
    > jest powiadamianie

    Ok, ale to zadziała w bardzo nielicznych przypadkach.
    Musi być telefon, musi być sparowany z samochodem, z dostępem do sieci i
    na dodatek sprawny po kolizji. Trochę to słabe rozwiązanie.

    I.

  • 28. Data: 2016-11-24 23:09:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Irek.N. wrote:

    > Ok, ale to zadziała w bardzo nielicznych przypadkach.
    > Musi być telefon, musi być sparowany z samochodem, z dostępem do sieci i
    > na dodatek sprawny po kolizji. Trochę to słabe rozwiązanie.

    no tak jest teraz. Jeśli masz na myśli to co mieli, bo nie wiem czy już
    obowiązuje, obowiązkowe wprowadzić to pewnie będzie miało moduł GSM i
    pewnie GPS. bo najprościej., chyba, że akurat będziesz w dziurze :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2016-11-25 00:50:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:08:41 +0100, Irek.N. napisał(a):
    > Zaciekawiło mnie to, że PC z EAC-iem ma kłopoty z nazwami, a samochód
    > łyka praktycznie wszystko. Coś to podejrzane.
    >
    > Ok, czy system powiadamiania służb w przypadku kolizji to zwykłe GSM?

    Chyba tak, z tym ze:
    -do rozmowy z nr 112 i kilkoma innymi telefon GSM aktywnej karty SIM
    nie potrzebuje,

    -ale jak ma "powiadomic sluzby", to chyba nie wystarczy rozmowa.

    J.

  • 30. Data: 2016-11-25 15:05:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Nov 2016 11:25:26 -0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > dane mojego silnika należą do mnie

    No niestety nie, tak samo jak oprogramowanie ECU, zawarłeś w
    momencie zakupu pojazdu tylko licencję na użytkowanie . W USA trwa
    teraz walka o to by jednak użytkownik miał prawo do modyfikacji ecu
    ale jeszcze nie wiadomo jak się to skończy.

    http://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportat
    ion/systems/its-now-temporarily-legal-to-hack-your-o
    wn-car

    > nie myl pojazdów sprzedawanych konsumentom i B2B

    Nie ma znaczenia kto kupuje.

    --
    Marek