  • 1. Data: 2016-11-17 22:10:36
    Temat: Jakie autko wybrać?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Powoli nadchodzi czas, aby zastąpić używane przez żonę Grande Punto 1.4 8v czymś
    nieco nowszym, bezpieczniejszym i ciut większym.
    Obecne użytkujemy prawie 3 lata (rocznik 2008) ale ani to jakoś specjalnie oszczędne
    - 7l przy spokojnej mieszanej jeździe to jak dla mnie sporo, a i też wyposażone dość
    kiepsko - tylko 2 poduchy a ostatnio płata trochę psikusów również i jakieś dziwne
    pęcherzyki się pojawiły w kilku miejscach (utleniający sie podkład czy coś - sam nie
    wiem bo to nie jest typowa rdza).

    Czy macie jakieś swoje typy? Auto ma służyć głównie na dojazdy do pracy (kilkanaście
    km w jedną stronę), ma być nie mniejsze niż Grande Punto (a kto w GP nie siedział to
    niech wie, że bije większość aut klasy B a i z C może konkurować - jedynie bagażnik
    ma mały ale to nie problem) i ma być jak najbardziej bezproblemowe i tanie w
    eksploatacji. Myślałem o dieslu ale raczej bez filtrów cząstek stałych, 2-mas, itp.
    choć nie wiem czy przy takich małych przebiegach ma to sens?
    Osobiście mam pozytywne doświadczenia z Hyundai'em i30 I CRDI - więc rozglądam się za
    takimi ale trochę mała podaż jest.
    Do wydania nie więcej niż 30 tyś zł.

    Myślałem też o Kia Ceed I, Hyundai IX20, Kia Venga, Honda Jazz... francuzów się boję.

  • 2. Data: 2016-11-18 02:04:17
    Temat: Re: Jakie autko wybrać?
    Od: Konrad <k...@g...com>

    > Do wydania nie więcej niż 30 tyś zł.
    >
    > Myślałem też o Kia Ceed I, Hyundai IX20, Kia Venga, Honda Jazz... francuzów się
    boję.

    Honda City powyżej 2009r? Tylko tego też mało na rynku.
    Nie wiem jakie roczniki Cię interesują, ale nowszych diesli bez 2-masy chyba nie
    uświadczysz..., a bez FAP/DPF ze świecą szukać...

    Konrad

  • 3. Data: 2016-11-18 07:51:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 02:04, Konrad pisze:

> [...]
    > Nie wiem jakie roczniki Cię interesują, ale nowszych diesli bez 2-masy chyba nie
    uświadczysz..., a bez FAP/DPF ze świecą szukać...

    Jest coś nowszego niż Yarisy D4D?

  • 4. Data: 2016-11-18 12:31:35
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-11-17 o 22:10, Przemek pisze:

    No to nie bój się francuzów i poszukaj czegoś z prostą benzyną pod
    maską, np. Reno Megane, Cytryna C4...

  • 5. Data: 2016-11-18 16:51:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-11-2016 o 22:10, Przemek pisze:
> [...]
    > Obecne użytkujemy prawie 3 lata (rocznik 2008) ale ani to jakoś specjalnie
    oszczędne - 7l przy spokojnej mieszanej jeździe to jak dla mnie sporo,

    Katalogów się naczytałeś, więc masz dziwne oczekiwania.....
    Tyle to średnią palą diesle w cyklu mieszanym.
    Jak na benzyniaka to całkiem niskie spalanie.

  • 6. Data: 2016-11-18 20:12:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2016 13:10:36 -0800 (PST), Przemek napisał(a):

    (...)

    Diesel do jazdy po mieście po kilkanaście km dziennie to proszenie się o
    kłopoty.
    Ja bym się nie zastanawiał, tylko kupił kolejne Grande Puno na benzynę i
    zamontował LPG (albo kupił już z instalacją). 30 tys. starczy na 3-latka.
    W tych autach masz niezłe wyposażenie i 6 airbagów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2016-11-18 20:54:10
    Od: p...@g...com

    Hyunai,em i30 crdi 1.6 zrobiłem 200kkm i spalanie w podobnych warunkach miałbym
    poniżej 5l :)

  • 8. Data: 2016-11-18 20:57:08
    Od: p...@g...com

    To już nie grande tylko evo lub p?unto model 2012. Uważacie, że multijet 1.3 będzie
    gorszym wyborem niż ten 1.4 benzynowy?

  • 9. Data: 2016-11-18 20:58:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 20:12, Maciek pisze:
    > Dnia Thu, 17 Nov 2016 13:10:36 -0800 (PST), Przemek napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Diesel do jazdy po mieście po kilkanaście km dziennie to proszenie się o
    > kłopoty.

    Mówisz?
    W takim razie muszę szybko zmienić już trzecie auto z dieslem (w sumie
    prawie 10 lat), PDF i dwumasą, bo najczęściej jeżdżę trasą 8 km w jedną
    stronę do pracy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2016-11-18 21:13:38

    W dniu 2016-11-18 o 20:54, p...@g...com pisze:
    > Hyunai,em i30 crdi 1.6 zrobiłem 200kkm i spalanie w podobnych warunkach miałbym
    poniżej 5l :)

    Yaris 1.4 D4D 75KM w cyklu mieszanym pali 5,7
    Na trasie potrafi spalić 4,3
    Sprawdzałem na kilku zbiornikach. Ale to jest mniejsze auto.