  • 11. Data: 2016-11-19 23:14:26
    Temat: Re: internet w samochodach - jak?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.11.2016 22:52, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Jest jeszcze teoretycznie możliwość wbudowanego dostępu do internetu przez sieć
    > 3G/4G na podobieństwo niektórych modeli czytników e-booków Kindle. Tutaj więcej
    > szczegółów:

    Owszem, ale ktoś za roaming musi płacić - w przypadku Kindle płaci Amazon. Można
    sobie wyobrazić sytuację, że podobnie robi na ten przykład Mercedes w swoim
    sprzęcie audio, ale nie słyszałem. Używam nawigacji z funkcją pobierania traffic
    u dostawcy mapy. Nawigacja ma moduł GSM, bo jest to smartfon.

  • 12. Data: 2016-11-20 08:35:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-19 o 20:07, Irek.N. pisze:
    > Jest sobie wozidło, wkładamy CD, a po chwili pojawiają się nazwy
    > utworów, wykonawca, tytuł płyty. Pytanie... jakim cudem?
    >
    > Znaczy, wiem jak w przypadku gdy jest w zasięgu internet i można się
    > zalogować. Pytanie powinno raczej brzmieć "jak w samochodach rozwiązany
    > jest dostęp do internetu, skoro nie ma żadnego abonamentu i nie jest
    > znany przecież potencjalny dostawca".

    Może odpowiedź będzie prostsza jak przypomnisz sobie,
    że informacje wyświetlały się nawet wtedy gdy nie było jeszcze internetu.

  • 13. Data: 2016-11-21 13:34:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    e.net...
    Dnia Sat, 19 Nov 2016 20:07:18 +0100, Irek.N. napisał(a):

    >Kompletna baza CDDB (wszystkie tytuły wydane kiedykolwiek na CD wraz
    >hashami) zamjuje 877MB - to nie jest dużo.
    >Dziś 1GB flash to jest cena rzędu $1, czyli do przebolenia.

    I ryzykowac reklamacje klientow "kupilem plyte, nie pokazuje mi
    tytulu" ?

    Czy nie ma zadnego ryzyka - musi pan dokonac upgrade, zapraszamy do
    ASO.

    Bardziej bym sie jednak spodziewal lacznosci z internetem, tylko jak:
    -wbudowany modem i SIM ? Teraz samochody same maja wzywac pomoc po
    wypadku, wiec telefon na pokladzie maja, ale pakiet internetu raczej
    nie jest za darmo.

    -nawigacja z informacja o korkach ... i znow wbudowany modem.

    -a moze po sparowaniu telefonu z zestawem glosnomowiacym potrafi
    skorzystac z internetu przez Bluetooth ?

    J.

  • 14. Data: 2016-11-21 14:52:08
    Od: p...@g...com

    --Teraz samochody same maja wzywac pomoc po wypadku, wiec telefon na pokladzie maja,
    ale pakiet internetu raczej nie jest za darmo.

    na poczatku jest a potem wykupujesz platny abonament
    http://dixi-car.pl/doc/katalog-onstar.pdf

    znajomy mowil ze w BMW ma za friko ale moze wkleili mu w jakas usluge serwisowa w ASO
    :-)

    --nawigacja z informacja o korkach i znow wbudowany modem.

    jaki modem ? TMC w cywilizowanej Europie jest za friko ale za informacje traffic
    trzeba bulic albo miec navi ktora ma to w pakiecie

    --a moze po sparowaniu telefonu z zestawem glosnomowiacym potrafi
    skorzystac z internetu przez Bluetooth ?

    zebys sie dowiedzial jakie dane sa wysylane z Twojego auta ? ni hu hu juz predzej
    producent wybuli za darmowy internet :-)

    P.

  • 15. Data: 2016-11-21 19:17:30
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    > Moze na cd sa zapisane.

    Weź se pan wysmaż płytę - raz z CD-Text-em a raz bez i będziesz wiedział.

  • 16. Data: 2016-11-21 20:40:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Nov 2016 23:14:26 +0100, collie <c...@v...pl> wrote:
> [...]
    pobierania traffic
    > u dostawcy mapy. Nawigacja ma moduł GSM, bo jest to smartfon.

    W niektórych pojazdach klasy premium (tak samo jak już w nowych
    maszynach budowlanych) są już montowane moduły gsm do telemetri
    parametrów silnika.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-11-21 20:52:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak znam zycie to nie da sie przyjebac mlotkiem w taki modul i zeby auto pojechalo. Z
    perspektywy czasu mozna uznac ze Orwell byl amatorem i hobbysta.

  • 18. Data: 2016-11-21 22:12:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Jak znam zycie to nie da sie przyjebac mlotkiem w taki modul i zeby auto
    pojechalo. Z perspektywy czasu mozna uznac ze Orwell byl amatorem i
    hobbysta.
    ---
    Orwell zajmował się telemetrią ?

  • 19. Data: 2016-11-21 22:23:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 21 Nov 2016 11:52:49 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jak znam zycie to nie da sie przyjebac mlotkiem w taki modul i zeby auto pojechalo.
    Z perspektywy czasu mozna uznac ze Orwell byl amatorem i hobbysta.

    A takie cuda, to akurat jammer za 20zł wystarczy.
    Tyle że już sobie nie porozmawiasz z komórki z takiego samochodu.

    Natomiast prawdę mówiąc to nie jestem pewien.
    W wielu państwach zbieranie takich danych wymaga zgody użytkownika, która
    nie może być wymagana. A że samochody trafiają i na takie rynki, to raczej
    zawsze będzie to konfigurowalne.

  • 20. Data: 2016-11-22 00:58:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Nov 2016 22:23:02 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > W wielu państwach zbieranie takich danych wymaga zgody użytkownika,
    która

    To są dane silnika i należą do producenta a nie do użytkownika.
    W przypadku maszyn budowlanych jest to dość wygodne. Serwis
    gwarancyjny przyjeżdża sam niewzywany, mina operatora bezcenna :).

    --
    Marek