  • 1. Data: 2016-11-18 15:51:32
    Temat: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)

    --------------

    Od stycznia tego roku straż miejska i straż gminna nie mogą
    przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli dużą
    ulgę, ponieważ - jak się powszechnie uważa - głównym celem stosowania
    fotoradarów przez te służby było ,,zarabianie" pieniędzy. Tylko w 2015 r.
    dzięki zdjęciom z fotoradarów wystawiono 750 tys. mandatów na sumę ponad
    130 mln zł. Czy jednak zmiana przepisów nie odbiła się negatywnie na
    naszym bezpieczeństwie?

    ,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
    stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki
    wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców
    przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to
    przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji
    informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.

    W jednym ze sprawdzanych miejsc - w alei Niepodległości na wysokości
    gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie - w ciągu doby
    dozwoloną prędkość przekroczyło ok. 30 tys. kierowców. Tymczasem w
    trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska
    wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.

    Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarów używanych
    przez straż miejską i straż gminną. I może nie byłoby w tym nic złego,
    gdyby zastąpiono je kontrolami policyjnymi. Niestety nie stały się one
    jednak częstsze. Powoduje to, że kierowcy łamiący przepisy czują się
    bardziej bezkarne i jeszcze częściej naruszają prawo. Brakuje prewencji,
    którą fotoradary zapewniały. ,,Ich używanie było najefektywniejszą i
    stosunkowo tanią metodą na zmianę zachowań kierowców" - uważa ekspertka.

    Warto przy tym zauważyć, że zlikwidowane fotoradary w większości
    przypadków stały tam, gdzie były potrzebne. Ich lokalizację uzgadniano z
    policją i Inspekcją Transportu Drogowego. ,,Skoro fotoradary zostały
    zabrane, powinno się pojawić coś w zamian. Mija już prawie rok, a w tych
    miejscach nie ma żadnych kontroli lub są one sporadyczne. Dlatego też w
    okolicach dochodzi do ciężkich wypadków, których przedtem nie było" -
    zauważa rozmówczyni. Czy stacjonarne fotoradary straży miejskiej i
    straży gminnej należy zatem przywrócić?

    Źródło:
    http://infowire.pl/generic/release/331052/polscy-kie
    rowcy-kpia-sobie-z-ograniczen-predkosci/?ref=bulleti

    T.

  • 2. Data: 2016-11-18 15:54:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 15:51, T. pisze:
> [...]
    > trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska
    > wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.
    Czy to nie jest przypadkiem miejsce, gdzie są 3 pasy ruchu, brak
    pieszych (przejścia podziemne) i ograniczenie do 50?

    Maciek

  • 3. Data: 2016-11-18 16:07:29
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2016-11-18 15:51, T. wrote:
> [...]
    > informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu
    > Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.

    złoty goebbels się należy jak nic.

    Niech podadzą jak to wpłynęło na ilość wypadków, a nie ile osób
    przekracza prędkość...

  • 4. Data: 2016-11-18 16:13:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2016 o 15:54, Maciek pisze:
    > Czy to nie jest przypadkiem miejsce, gdzie są 3 pasy ruchu, brak
    > pieszych (przejścia podziemne) i ograniczenie do 50?

    To miejsce gdzie jeste urząd - tak. To miejsce grze rzeczywiście stał
    radar - nie. Przy okazji widać jakim kretynizmem jest brak jednego z
    przejść.

    W Warszawie akurat fotoradary straży robiły dobrą robotę, a opinię im
    spieprzył słownie jeden i to potem z uporem godnym lepszej sprawy
    broniony przez urządasów.

    Shrek.

  • 5. Data: 2016-11-18 16:50:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
    >stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety

    Ale ja tu nie widze tych drugich wynikow - o ile wzrosla ilosc
    wypadkow i kolizji.
    Wcale nie wzrosla ?

    >wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców
    >przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to
    >przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji

    No i widac jaka jest wola wiekszosci narodu.
    Pardon - wiekszosci kierowcow, sa jeszcze w narodzie niezmotoryzowani
    :-)

    >Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarów używanych
    >przez straż miejską i straż gminną. I może nie byłoby w tym nic
    >złego,

    W calym kraju, czy w Warszawie ?

    Jak na caly kraj ... dziwnie malo. Chyba, ze rozwiazanie sie kryje w
    "stacjonarnych".

    J.

  • 6. Data: 2016-11-18 17:02:35
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-18 o 16:50, J.F. pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Ale ja tu nie widze tych drugich wynikow - o ile wzrosla ilosc wypadkow

    oczywiście, ze nie wzrosła. ale ważniejsze jest to, ze tyyyyyle kasy
    uciekło przez bandytów piratów morderców...

    bo przecież +10 zabija. a +30 zabija potrójnie.
    ja już wymordowałem pewnie jakieś średniej wielkości miasto.

    a.

  • 7. Data: 2016-11-18 19:52:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Nov 2016 15:51:32 +0100, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > Niestety wyniki
    > wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców
    > przekraczało dozwoloną prędkość.

    Jakie znaczenie ma czy przekraczali?? Ważne czy zawiększyła się
    liczba wypadków w tym miejscu.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-11-19 09:05:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2016 o 19:52, Marek pisze:

    > Jakie znaczenie ma czy przekraczali?? Ważne czy zawiększyła się liczba
    > wypadków w tym miejscu.

    Pewnie zależy gdzie. Ja tam na przykład jestem przekonany, że na Karowej
    w Warszawie nie wzrosła*), za to na Sobieskiego raczej tak.

    *) Choć w sumie na Karowej to mogła wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam
    chyba wypadków po prostu nie było.

    Shrek

  • 9. Data: 2016-11-23 17:50:04
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:

    > *) Choć w sumie na Karowej to mogła wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam
    > chyba wypadków po prostu nie było.

    http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-
    podczas-kryterium-asow-na-karowej/

  • 10. Data: 2016-11-23 17:58:17