  • 41. Data: 2018-01-09 14:51:30
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz czym sie roznimy? Tobie sie wydaje a ja wiem. Nie mam bana na googlach i zanim
    napisalem o tych kilowatach to sie upewnilem. Kazdy kto nie ma bana na googlach moze
    sprawdzic. Mnie rybka ze ktos nie sprawdzi bo mu sie wydaje i bedzie glupszy do konca
    zycia.

  • 42. Data: 2018-01-09 14:58:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 14:18, Pszemol pisze:

    > Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.

    Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
    Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?

    > Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?

    Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.
    A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)

    > Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
    > ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
    > To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
    > szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.

    Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
    mała.

    > Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
    > bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.

    Ty nie masz auta z systemem start stop.
    I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
    Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2018-01-09 15:05:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Kazdy kto nie ma bana na googlach moze sprawdzic. Mnie rybka ze ktos
    >nie sprawdzi bo mu sie wydaje i bedzie glupszy do konca zycia.

    Ty sprawdziles w googlach, a ja mam taki wyswietlacz w samochodzie.

    No dobra - nie upieram sie, ze on zawsze dobrze wskazuje ... z grubsza
    mu sie zgadza od tankowania do tankowania.

    J.

  • 44. Data: 2018-01-09 15:06:37
    Od: laisar <k...@o...pl>

    Zenek Kapelinder napisał:
    > To podobno czy maja?

    Jak nie masz bana na gugla to sam sprawdź (:

    Ja na własne oczy nie widziałem, a producenci kłamią, internet kłamie, tiwi kłamie -
    więc mogę tylko powiedzieć "podobno"...

  • 45. Data: 2018-01-09 15:07:13
    Od: laisar <k...@o...pl>

    Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Pierwszy raz słysze o turbinie chłodzonej wodą.

    Młodość... nie wieczność (;

  • 46. Data: 2018-01-09 15:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >nie sprawdzi bo mu sie wydaje i bedzie glupszy do konca zycia.

    Ty sprawdziles w googlach, a ja mam taki wyswietlacz w samochodzie.

    No dobra, nie upieram sie, ze on prawde pokazuje ... suma zuzytego
    paliwa dosc dobrze mu sie jednak zgadza z iloscia tankowana.

    J.

  • 47. Data: 2018-01-09 15:13:05
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 11:31, J.F. pisze:

    > P.S. w mondeo czulem ze klima pracuje. I obroty spadaly, i wyprzedzal
    > jakos gorzej.
    > W oplach tego nie czuc, i ciekaw jestem - klima mniejsza, jakos
    > "łagodnie startuje", komputer wylacza po wdepnieciu gazu ...
    >
    > J.

    Sprężarka ze zmienną wydajnością, coś jak turbina ze zmienną geometrią.

  • 48. Data: 2018-01-09 15:21:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po kilkudziesieciu latach jezdzenie nie zgadza mi sie ilosc zatankowanego do zuzytego
    na jakies 30 litrow. Dawno temu spuscili mi ze dwadziescia litrow i teraz mam z 10
    litrow jeszcze nie wyjezdzone. Gdyby nie to to ilosc zuzytego do zatankowanego
    zgadzala by sie do piatego miejsca po przecinku.

  • 49. Data: 2018-01-09 15:35:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >jeszcze nie wyjezdzone.
    >Gdyby nie to to ilosc zuzytego do zatankowanego zgadzala by sie do

    Bo ty wiesz, ze ci ukradli, mnie komputer mowi, ze spalilem np 29l o
    od ostatniego tankowania, tankuje znow do pelna .. i wychodzi 30,
    29.5, czy 27.8 - roznie bywa.

    J.

  • 50. Data: 2018-01-09 15:57:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
    > Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?

    Generalnie wszyscy mi znani zmieniaja biegi za pozno.
    Niektorzy nawet potrafia twierdzic ze jezdzac po Krakowie nie maja okazji
    wrzucać piątki...
    A potem się dziwią że im auto pali więcej niż trzeba. Co kto lubi: lubisz
    dynamiczna jazde na 3-4 po calym miescie? Ok, ale płacisz wtedy więcej.

    > Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.

    Tak, kupuje zwykle 2-3-latki i jeżdzę potem nimi następne 12-15 lat.
    1995 toyota camry przebieg 278k mil
    1994 nissan sentra przebieg 190k mil
    2004 honda accord coupe przebieg 240k mil
    2007 acura tl-s przebieg 160k mil

    Zero problemów z bendiksem ani rozrusznikiem w żadnym z tych autek.

    A kupione były zbyt nowe z mulutkim przebiegiem aby podejrzewac ze
    poprzedni właściciel coś takiego wymieniał.

    > A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)

    Napisz w jakich autach miałeś problemy z bendiksem i jak często. Ciekawi
    mnie czego tak się boisz.

    > Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
    > mała.

    Strachy na lachy. Obracanie gorącem silnikiem dla rozrusznika to pestka
    trywialna w porownaniu z zimnym rozruchem. Nie masz się czego bać.

    > Ty nie masz auta z systemem start stop.
    > I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
    > Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)

    Ty masz problemy z rozrusznikiem w swoich autach bez SS, wiec co to zmienia
    ze w moich tez ss nie ma?