-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Date: Tue, 9 Jan 2018 14:57:51 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 143
Message-ID: <p32l9f$jk6$2@dont-email.me>
References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
<p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
<p30sai$fho$1@dont-email.me> <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
<p3186v$khu$2@dont-email.me> <p321i5$rl6$1@node1.news.atman.pl>
<p32feo$b6v$1@dont-email.me> <p32hql$1d0$1@node2.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 9 Jan 2018 14:57:51 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="9080ce59af3c616317048a8df7ff6ac2";
logging-data="20102";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19+8+vZSJyLfGMR+I6l6jlG"
User-Agent: NewsTap/5.3.1 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:hLN/3PN7huN6mwfUJCW0ZFll1fY= sha1:2LC0xgcndovE3Bl0REpvVhZrn6U=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622161
[ ukryj nagłówki ]RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> W dniu 2018-01-09 o 14:18, Pszemol pisze:
>
>>>>>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
>>>>>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
>>>>>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
>>>>>>> przez test, dzięki start stopowi.
>>>>>>
>>>>>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
>>>>>> to bedzie tez nizsza w korku.
>>>>>
>>>>> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
>>>>> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
>>>>
>>>> Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
>>>> deszczu, śniegu, temperatura, itp
>>>
>>> Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
>>> w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
>>> z rzeczywistością.
>>
>> Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.
>
> Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
> Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?
Generalnie wszyscy mi znani zmieniaja biegi za pozno.
Niektorzy nawet potrafia twierdzic ze jezdzac po Krakowie nie maja okazji
wrzucać piątki...
A potem się dziwią że im auto pali więcej niż trzeba. Co kto lubi: lubisz
dynamiczna jazde na 3-4 po calym miescie? Ok, ale płacisz wtedy więcej.
>>>>>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
>>>>>>> mniejszym stopniu.
>>>>>>
>>>>>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
>>>>>> naprawami.
>>>>>
>>>>> Nie liczył bym na to.
>>>>
>>>> W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
>>>> powyżej 200tyś mil.
>>>
>>> Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
>>> systemu start stop który go dodatkowo obciąża.
>>
>> Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?
>
> Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.
Tak, kupuje zwykle 2-3-latki i jeżdzę potem nimi następne 12-15 lat.
1995 toyota camry przebieg 278k mil
1994 nissan sentra przebieg 190k mil
2004 honda accord coupe przebieg 240k mil
2007 acura tl-s przebieg 160k mil
Zero problemów z bendiksem ani rozrusznikiem w żadnym z tych autek.
A kupione były zbyt nowe z mulutkim przebiegiem aby podejrzewac ze
poprzedni właściciel coś takiego wymieniał.
> A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)
Napisz w jakich autach miałeś problemy z bendiksem i jak często. Ciekawi
mnie czego tak się boisz.
>>>>>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
>>>>>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
>>>>>>
>>>>>> Otóż to.
>>>>>>
>>>>>>> ale bendix w rozruszniku?
>>>>>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
>>>>>>> działają.
>>>>>>
>>>>>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
>>>>>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
>>>>>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
>>>>>
>>>>> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
>>>>> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
>>>>> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
>>>>> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
>>>>> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
>>>>> dla nie myślących.
>>>>
>>>> Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
>>>> potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
>>>> rozgrzanym, który minute temu pracował.
>>>
>>> Jakieś problemy z matematyką?
>>> Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
>>> a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
>>> czy cię to przerasta?
>>
>> Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
>> ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
>> To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
>> szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.
>
> Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
> mała.
Strachy na lachy. Obracanie gorącem silnikiem dla rozrusznika to pestka
trywialna w porownaniu z zimnym rozruchem. Nie masz się czego bać.
>>>>>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
>>>>>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
>>>>>>
>>>>>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
>>>>>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
>>>>>> w dowolnych warunkach.
>>>>>>
>>>>>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
>>>>>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
>>>>>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
>>>>>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
>>>>>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
>>>>>>> oszczędności
>>>>>>
>>>>>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
>>>>>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
>>>>>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
>>>>>
>>>>> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
>>>>
>>>> Nie wiesz tego.
>>>
>>> Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
>>> A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?
>>
>> Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
>> bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.
>
> Ty nie masz auta z systemem start stop.
> I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
> Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)
Ty masz problemy z rozrusznikiem w swoich autach bez SS, wiec co to zmienia
ze w moich tez ss nie ma?
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 17:15 Marek
- 09.01.18 17:16 RadoslawF
- 09.01.18 18:14 Czarek
- 09.01.18 18:24 Pszemol
- 09.01.18 18:34 LEPEK
- 09.01.18 18:50 Pszemol
- 09.01.18 19:15 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:30 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:32 Shrek
- 09.01.18 19:38 TomN
- 09.01.18 19:40 Shrek
- 09.01.18 19:47 Marek S
- 09.01.18 19:47 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:49 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.18 19:59 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)