  • 31. Data: 2018-01-09 07:22:04
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 02:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To podobno czy maja? Na razie dales informacje mniej wiarygodna niz ta
    > ze moj dziadek spod sosnowca stracil chujem odrzutowca.

    Mają:

    https://motodiagnostyka.wordpress.com/2015/01/22/tur
    bosprezarka-chlodzona-ciecza/

    "Rozwiązaniem tego problemu są turbosprężarki chłodzone płynem
    chłodniczym. W ich korpusie prowadzone są kanały wodne, przez które
    przepływa ciecz chłodząca silnik spalinowy. Kanały wykonane są w sposób
    umożliwiający odprowadzenie ciepła z miejsc najbardziej narażonych na
    występowanie wysokich temperatur: łożysk oraz gniazd, w których są
    zainstalowane. Takie rozwiązanie zapewnia stabiln warunki termiczne w
    różnym zakresie pracy turbosprężarki oraz chroni ją przed nadmiernymi
    obciążeniami cieplnyrrś. "

    TG

  • 32. Data: 2018-01-09 07:25:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 23:04 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Swoją drogą ta klima mnie martwi - silnik stoi => kompresor klimy też
    > stoi,
    > parownik się ogrzewa i zaczyna wpuszczać wilgotne/ciepłe powietrze z
    > zewnątrz, bez osuszania i chłodzenia. Ciekawe czy start-stop działa gdy
    > kierowca klimę włączył...

    S-S działa pod pewnymi warunkami - jednym z nich jest zadana temp. w
    kabinie - jeśli nie może być utrzymana bez działającej sprężarki - system
    uruchomi silnik. Tak samo jest gdy zachodzi potrzeba wypalenia fap'a/dpf.
    Gdy temp turbiny jest za wysoka S-S się nie uruchomi. U mnie lampka S-S
    przybiera kolor pomarańczowy, który oznacza, że nie ma warunków do
    uruchomienia S-S.

    TG

  • 33. Data: 2018-01-09 07:49:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 22:20, Tomasz Pyra pisze:
    > W wolnossącym silniku jeszcze spoko, ale turbinie to raczej życia nie
    > przedłuża.
    > Swoją drogą są jakieś samochody z podtrzmaniem smarowania turbiny po
    > wyłączeniu silnika start-stopem?

    Komp dba o to.
    Po mocniejszej jeździe Start-Stop nie wyłączy silnika. Podobnie po
    wypalaniu DPF i jak jest zimno/gorącą w kabinie.
    U mnie spalanie na postoju to 0.4 l/h - diesel BiTurbo.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 34. Data: 2018-01-09 10:13:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 06:31, Shrek pisze:

    > Ja przejechałem 4 km. Bez strat. Poszedł uszczelniacz przy wałku
    > rozrządu. Z układu zebrali potem "niecałą szklankę" oleju.

    Tyle że z olejem. :-)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2018-01-09 10:21:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 03:08, Pszemol pisze:

    > Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
    > deszczu, śniegu, temperatura, itp

    Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
    w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
    z rzeczywistością.

    > W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
    > powyżej 200tyś mil.

    Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
    systemu start stop który go dodatkowo obciąża.

    > Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
    > potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
    > rozgrzanym, który minute temu pracował.

    Jakieś problemy z matematyką?
    Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
    a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
    czy cię to przerasta?

    > Nie wiesz tego.

    Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
    A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2018-01-09 11:09:48
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    zainstalowane. Takie rozwiązanie zapewnia stabiln warunki termiczne w
    różnym zakresie pracy turbosprężarki oraz chroni ją przed nadmiernymi

    ale 'podobno' było do elektrycznej pompy obiegu oleju w fordzie a nie turbin
    chłodzonych cieczą...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 37. Data: 2018-01-09 11:20:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 03:01, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Pierwszy raz słysze o turbinie chłodzonej wodą.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    To długa droga przed Tobą :)

    Lewis

  • 38. Data: 2018-01-09 11:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jesli tyle wyswietla to znaczy ze klima udaje ze pracuje. Nie da sie
    >w samochodzie z pol litra paliwa zrobic pieciu kilowatow.
    >W necie jest dostatecznie duzo informacji o mocy potrzebnej do napedu
    >sprezarki klimatyzacji ze podwazyc tego sie nie da.

    Niby dobrze piszesz ... a komputer temu przeczy.
    Przypomnij sie latem, bo teraz zimne powietrze i bez klimy leci z
    nawiewow :-)

    P.S. w mondeo czulem ze klima pracuje. I obroty spadaly, i wyprzedzal
    jakos gorzej.
    W oplach tego nie czuc, i ciekaw jestem - klima mniejsza, jakos
    "łagodnie startuje", komputer wylacza po wdepnieciu gazu ...

    J.

  • 39. Data: 2018-01-09 14:18:17
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
    > w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
    > z rzeczywistością.

    Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.

    > Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
    > systemu start stop który go dodatkowo obciąża.

    Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?

    > Jakieś problemy z matematyką?
    > Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
    > a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
    > czy cię to przerasta?

    Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
    ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
    To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
    szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.

    > Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
    > A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?

    Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
    bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.

  • 40. Data: 2018-01-09 14:18:18
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

> [...]
    > Gdy temp turbiny jest za wysoka S-S się nie uruchomi. U mnie lampka S-S
    > przybiera kolor pomarańczowy, który oznacza, że nie ma warunków do

    Sprytne.