eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile autko pali na wolnych obrotach?Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Date: Tue, 9 Jan 2018 10:21:05 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 90
    Message-ID: <p321i5$rl6$1@node1.news.atman.pl>
    References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
    <p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
    <p30sai$fho$1@dont-email.me> <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
    <p3186v$khu$2@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1515489669 28326 46.21.210.209 (9 Jan 2018 09:21:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jan 2018 09:21:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p3186v$khu$2@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180108-4, 2018-01-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622130
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-09 o 03:08, Pszemol pisze:

    >>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    >>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    >>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    >>>> przez test, dzięki start stopowi.
    >>>
    >>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
    >>> to bedzie tez nizsza w korku.
    >>
    >> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
    >> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
    >
    > Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
    > deszczu, śniegu, temperatura, itp

    Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
    w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
    z rzeczywistością.

    >>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    >>>> mniejszym stopniu.
    >>>
    >>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
    >>> naprawami.
    >>
    >> Nie liczył bym na to.
    >
    > W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
    > powyżej 200tyś mil.

    Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
    systemu start stop który go dodatkowo obciąża.

    >>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    >>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
    >>>
    >>> Otóż to.
    >>>
    >>>> ale bendix w rozruszniku?
    >>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    >>>> działają.
    >>>
    >>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
    >>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
    >>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
    >>
    >> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
    >> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
    >> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
    >> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
    >> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
    >> dla nie myślących.
    >
    > Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
    > potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
    > rozgrzanym, który minute temu pracował.

    Jakieś problemy z matematyką?
    Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
    a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
    czy cię to przerasta?

    >>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    >>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    >>>
    >>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
    >>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
    >>> w dowolnych warunkach.
    >>>
    >>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    >>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    >>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    >>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    >>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    >>>> oszczędności
    >>>
    >>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
    >>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
    >>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
    >>
    >> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
    >
    > Nie wiesz tego.

    Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
    A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: