    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Date: Tue, 9 Jan 2018 13:18:17 -0000 (UTC)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
    > w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
    > z rzeczywistością.

    Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.

    > Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
    > systemu start stop który go dodatkowo obciąża.

    Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?

    > Jakieś problemy z matematyką?
    > Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
    > a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
    > czy cię to przerasta?

    Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
    ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
    To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
    szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.

    > Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
    > A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?

    Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
    bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.