-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Date: Tue, 9 Jan 2018 13:18:17 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 103
Message-ID: <p32feo$b6v$1@dont-email.me>
References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
<p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
<p30sai$fho$1@dont-email.me> <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
<p3186v$khu$2@dont-email.me> <p321i5$rl6$1@node1.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 9 Jan 2018 13:18:17 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="c2dfce0dc89c1a3e646e53c563718261";
logging-data="11487";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/gkW63s8LaM40F+NiT5PYT"
User-Agent: NewsTap/5.3.1 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:QeJzrqkOGDBa/LTK+Qfz3cOE4CE= sha1:rNL7WGbt6rZWljvWWh0NhVsJ4eM=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622145
[ ukryj nagłówki ]RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> W dniu 2018-01-09 o 03:08, Pszemol pisze:
>
>>>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
>>>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
>>>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
>>>>> przez test, dzięki start stopowi.
>>>>
>>>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
>>>> to bedzie tez nizsza w korku.
>>>
>>> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
>>> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
>>
>> Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
>> deszczu, śniegu, temperatura, itp
>
> Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
> w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
> z rzeczywistością.
Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.
>>>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
>>>>> mniejszym stopniu.
>>>>
>>>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
>>>> naprawami.
>>>
>>> Nie liczył bym na to.
>>
>> W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
>> powyżej 200tyś mil.
>
> Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
> systemu start stop który go dodatkowo obciąża.
Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?
>>>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
>>>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
>>>>
>>>> Otóż to.
>>>>
>>>>> ale bendix w rozruszniku?
>>>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
>>>>> działają.
>>>>
>>>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
>>>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
>>>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
>>>
>>> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
>>> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
>>> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
>>> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
>>> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
>>> dla nie myślących.
>>
>> Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
>> potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
>> rozgrzanym, który minute temu pracował.
>
> Jakieś problemy z matematyką?
> Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
> a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
> czy cię to przerasta?
Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.
>>>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
>>>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
>>>>
>>>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
>>>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
>>>> w dowolnych warunkach.
>>>>
>>>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
>>>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
>>>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
>>>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
>>>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
>>>>> oszczędności
>>>>
>>>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
>>>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
>>>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
>>>
>>> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
>>
>> Nie wiesz tego.
>
> Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
> A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?
Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.18 14:18 Pszemol
- 09.01.18 14:51 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 14:58 RadoslawF
- 09.01.18 15:05 J.F.
- 09.01.18 15:06 laisar
- 09.01.18 15:07 laisar
- 09.01.18 15:07 J.F.
- 09.01.18 15:13 Kamil 'Model
- 09.01.18 15:21 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 15:35 J.F.
- 09.01.18 15:57 Pszemol
- 09.01.18 17:15 Marek
- 09.01.18 17:16 RadoslawF
- 09.01.18 18:14 Czarek
- 09.01.18 18:24 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=