  • 171. Data: 2011-11-26 16:04:52
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:bdhge4a5ns63$.8n5dwr1b6gy7$.dlg@40tude.net...

    > Tlumaczyles, tlumaczyles, ale ja nie jestem kreatywny,
    > wiec uwierze jak zobacze :-)

    Co Cię powstrzymuje? Zresztą iPhone4 nie jest w tym względzie
    wyjątkowy, używają takich powłok inni producenci, z Samsungiem
    włącznie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lipophobicity
    To naprawdę działa świetnie. Starsze telefony musiałem czyścić
    tkaniną zwilżoną w izopropylu co jakiś czas bo smug nie dało się
    tak łatwo oczyścić jak z mojego iPhone4. Zauważyłem tą wyraźną
    różnicę zaraz po kupieniu telefonu, gdy o warstwach lipofobowych
    jeszcze nawet nie słyszałem.

    > Ale ostre slonce wystepuje np na plazy, gdzie jestem bez spodni :-)

    Wtedy masz pewnie jakiś ręcznik bawełniany :-)

    > Jakbym napisal ze po 2 latach, to bys odpisal ze wlasnie
    > dostales nowy telefon ... i w zasadzie bym ci przyznal racje :-)

    Wiesz, po 6 miesiacach to bardziej obawiałbym się zmian świecenia
    ekranów z organicznymi ledami AMOLED bo one zdaje się mają
    bardzo krótką żywotność i zmienia się im intensywność świecenia
    w czasie pracy. Na dodatek każdy kolor starzeje się inaczej, więc
    po paru miesiącach intensywnego używania ekran AMOLED nie
    tylko będzie świecił ciemniej to na dodatek utraci dużo z koloru
    niebieskiego. Producenci AMOLEDów stosują nawet różne sztuczki
    aby temu zapobiec, jak np. podjaranie niebieskiego w nowych
    telefonach aby się wszystko ładnie wyrównało jak się ekran
    zestarzeje, ale i tak potem tego niebieskiego braknie i równowagę
    bieli szlag trafi...
    Już nie mówiąc o jakimś nawet drobnym rozszczelnieniu ekranu,
    np. po upadku. Co z tego że Ci szyba nie pęknie skoro mała ilość
    wilgoci która dostanie się do organicznego wyświetlacza sprawi
    że szlag go trafi w przyspieszonym tępie? A z filmu gdzie puszczali
    na betonowy chodnik Samsunga wynika, że ta plastikowa zabawka
    rozwaliła się na dwie połówki już przy pierwszym upadku z wysokości
    bioder.

    No ale jeśli ktoś tak bardzo woli mieć czarny ekran to niech ma... :-)

    > Ok ... a w pelnym sloncu tez nie ?
    > Bo rysek mozesz nie widziec, ale one swiatlo odbijaja :-)

    Oglądałem niedawno ekran nowego iPhone4, którego dostałem
    w październiku jako zamiana za ten z problemem z guzikiem HOME.
    I mam tylko te dwie małe rysy które zrobiłem kluczami w tej samej
    kieszeni. Tego trzeba unikać we wszystkich rodzajach telefonów
    jak chce się mieć nieporysowany ekran długo. Poza tymi dwiema
    względnie dużymi nie ma absolutnie żadnych mikrorys typowych
    dla plastikowych szkieł.

    > Spojrz w parametry jasnych led - zywotnosc maja niezbyt dluga.

    Ze swoim 10 miesięcznym iPhone4 byłem na wakacjach w Meksyku,
    Cancun. Słońce jak żarówa a ekran czytelny nawet na plaży.
    Najwyraźniej nie wyświeciły się te LEDy w backlight przez 10 miechów.

    > Ale z reflekorem.
    > A w zasadzie ... to moze zaczac od fotki iphone z uzyciem flesza ?

    Co miałby osiągnąć fotografując obraz z fleshem? Nie rozumiem.
    Chcesz zobaczyć rysy na ekranie w powiększeniu? Do czego
    miałaby taka fotka z fleshem służyć?

  • 172. Data: 2011-11-26 16:05:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> Odpowiedz na

    > Jak opłacisz mi wyjazd do Grecji, czy do jakiegoś innego kraju
    > w którym mozna spotkać słońce to na pewno wyśle ci te foty;)

    Bez przesadyzmów... w Polsce też się trafia kilka słonecznych dni w roku ;)

  • 173. Data: 2011-11-26 16:11:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na

    > Ma SuperAmoLeda wiec matryce PenTile.
    > Dopiero Super AMOLED Plus (PLUS) ma pełną rozdzielczość.
    > Plusa ma SII.

    OK, dzięki. Muszę więc poszukać SII.

    > Masz mały ekranik.
    > Miałem Omnie I z ekranem 3.2" to też musiałem ją pod nos podtykać.

    Jak pewny jesteś tych 50cm? Czy to zgadłeś czy zmierzyłeś?

    > Mogę trzymać tel bliżej nosa, ale nie widze w tym sensu. To niewygodne.

    50 cm to praktycznie wyciągnięta ręka na pełną długość...
    Dla mnie mam maks 65cm. O ile nie masz rąk długich jak
    goryl to pewnie i Ty te 50cm masz blisko wyciągniętej ręki.

    > Było o niemaniu zastrzeże co do czerni. Jak nie używasz czarnego tła to
    > nie
    > możesz mieć zastrzeżeń. Ja też nie używam mego telefonu jako młotka
    > wiec nie mam zastrzeżeń do niego w tej kwestii.

    Używasz go do czytania białych liter na czarnym tle?
    Nie męczy Ci to wzroku?

    > Z Amlodea świetnie się czyta w nocy po ciemku, własnie na czarnym tle z
    > ciemnymi litermi. Nie męczy to oczu. Przy LCD niestety podświetlenie już
    > trochę się daje we znaki...

    Czytam w nocy po ciemku i nie potrafię czytać przy maksymalnie
    przykręconym podświetleniu, mimo że nie jest wtedy zerowe...
    Muszę "podjaśnić" bo inaczej oczy się bardzo męczą...
    Widuję czasami witryny www z niebieskimi literami na czarnym tle
    - to jest tragedia do czytania nawet na dobrym biurowym monitorze.

    Powiedz coś więcej o tym czytaniu ciemnych liter na czarnym tle.
    Gdzieś to można zobaczyć w www i porównać jak się to czyta?

    > Wiec jednak dostrzegasz te zubozenie.
    > Ty chyba nie mieszkasz w polsce? Jeśli tak to przypomnę ci że u nas
    > słonecznych dni jest tyle co kot napłakał. Szczególnie teraz na jesieni
    > możesz nam dużo pisac o słońcu.

    No nie mieszkam w Polsce, ale się tam wychowałem...

  • 174. Data: 2011-11-26 16:13:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na

    > Zaczynamy chyba się zbliżać do sedna. "Twoim zdaniem".
    > Moim zdaniem nie jest duża. Jest całkowicie pomijalna.

    No, stary... jeśli Ty oglądasz te telefony naprawdę z 50 cm
    to rzeczywiście ja wymiękam bo to dla mnie za duża odległość.

    > Ide o zakład że miałem z 10x więcej iUrządzeń w łapach w rękach niż ty.
    > Pracuje w firmie która robi gry min. na iUrządzenia i mamy tego na kopy.
    > Po
    > kilka egzemplarzy każdego urządzenia - ipady, iphony nawet z tym pierwszym
    > bez cyferek w nazwie, ipodów każdy model...

    OK. To zwróć uwagę na czytelność liter o tych samych rozmiarach
    ale nie w pikselach tylko w milimetrach i napisz co wywnioskowałeś.

  • 175. Data: 2011-11-26 16:18:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wolimi mieć z ekranami "sam raz". Dla mnie to oznacza troche ponad 4".
    > Galaxy Note jest juz dla mnie za duży. Jeszcze 3.7" z Omni II był całkiem
    > akceptowalny 4.3" to dla mnie idealny kompromis pomiędzy wielkością
    > wyświetlacza a wielkością całego urządzenia. Weź pod uwagę że ten twój
    > iPhone
    > ma bycze ramki z każdej strony wyświetlacza, a telefony z 4.3" mają bardzo
    > cienkie ramki w okół ekranu przez to są tylko minimalnie większe niż
    > iPhone.
    > Różnica jest dużo mniejsza niż miało by to wykikać z samej tylko wielkości
> [...]

    Zauważyłem to też.

    > Ok, wiec czemu nie zainteresujesz się HTC Diamondem. Tam masz jeszcze
    > mniejszy ekran niż w iPhonie - 2.8" i 286PPI. A może telefon z 1" ekranem
    > gęstością powyżej 500PPI byłby twoim marzeniem? Nie sądze...

    2.8" z 286ppi będzie GORSZY od 3.5" z 326ppi.
    Ciągle idziesz w odwrotną stronę... Mniejszy ekran musiałby mieć
    WIĘKSZĄ gęstość pikseli a nie mniejszą aby być lepszy do czytania tekstu
    od większego ekranu. Porównaj gęstość pikseli na monitorach biurowych.

    > Na 4.3" WVGA literki nie mają obwódek. Obejrzyj w końcu tego SII który nie
    > ma
    > matrycy PenTile, bo to oczym ciągle piszesz to własnie efekt takiej
    > matrycy.

    Oglądnę, oglądnę... spokojnie :-)

    > Osobiste przytyki skwituje milczeniem.

    To nie przytyki, to ewidentny objaw starczowzroczności wykorzystywany
    wszędzie w teatrach, filmach gdy młody aktor ma grać starszą postać.
    właśnie wtedy zakładają mu na oczy okulary i każą trzymać coś do czytania
    z dużej odległości, na wyciągnięcie ręki (te Twoje 50cm). Popytaj, poczytaj
    w sieci - dużo jest na ten temat napisane. Nie odbieraj tego jako osobisty
    przytyk tylko raczej fact of life :-) BTW - ile masz lat?

  • 176. Data: 2011-11-26 16:25:27
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-24 19:04, Pszemol pisze:
    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Nigdzie nie napisałem że większy wyświetlacz jest niepotrzebny.
    > Napisałem natomiast że będzie stwarzał problemy z wygodnym
    > noszeniem go w kieszeni spodni, zwłaszcza gdy ktoś siedzi...

    no to zostaniesz z iP4 lub iP4S na wieki - kup juz zapas - bo nie
    zmienisz trendu, jaki Aplle zacznie kopiowac od konkurencji

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Apple_plotki_na_
    temat_iPhone_5_zebrane_i_opisane-36203.html

    zobaczymy co wowczas beda opowiadac osoby Twojego pokroju

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 177. Data: 2011-11-26 16:33:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@y...org> wrote in message
> [...]

    Widać te w USA, gdzie mieszkam od 12 lat były bardziej niedorobione
    skoro AT&T oferowało z powodzeniem płatną usługę online i miało klientów.
    Nie wiem jakie są/były podłoża do takiej decyzji jedynie stwierdziłem fakt,
    że były wtedy navigacje online a programów takich jak TomTom nie było
    wtedy na telefonach z gpsami. Same dedykowane gpsy były cholernie drogie.

    > Jest lepszy dowcip, ciekawe jak azbestowy beton sobie z tym poradzi: -
    > TomTom na Artemisie (HTC P3300, MDA Compact III z procesorem 195 MHz)
    > chodził szybciej niż na iPhone 3G

    O co chodzi Waldku z tym azbestem który ciągle tu wtrącasz?
    Jakieś Twoje wspomnienia z młodości czy co?

  • 178. Data: 2011-11-26 17:26:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:jar3tk$rtv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Apple_plotki_na_
    temat_iPhone_5_zebrane_i_opisane-36203.html

    To są plotki na temat nowego telefony sprzed premiery iPhone4S.
    Jak sam widzisz, okazały się nietrafione, bo iPhone4S ma taki sam
    ekran jak iPhone4.

    > zobaczymy co wowczas beda opowiadac osoby Twojego pokroju

    Nie mam nic przeciwko zwiększeniu ekranu pod warunkiem że
    nie zwiększy się znacznie rozmiar zewnętrzny obudowy telefonu...
    Miło byłoby gdyby zachowano też obecną gęstość pikseli lub dali
    większą, np. osiągając full 720 linii w poziomie zamiast obecnych 640.
    Rozmiar Samsunga Galaxy SII, 4.5" wydaje się jednak za duży.

  • 179. Data: 2011-11-26 18:02:49
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2011 16:45, Pszemol pisze:
    > Masz prawo do każdej swojej interpretacji, mimo że nieprawdziwa.
    > Niestety nie od wczoraj jestem na usenecie i wiem że bywają tu
    > ludzie na poziomie z którymi udaje się dogadać i rozumieją
    > argumenty w lot ale są też półgłówki i kibole którzy nie rozumieją
    > tego co czytają i wydaje im się że ktoś pierniczy głupoty, więc mają
    > powód do brechtania się z ziomalami z ulicy... Miłej zabawy życzę.

    Tylko dlaczego wszędzie uważają cię za przygłupa i trolla? Nikt nie
    poznał się na twoim geniuszu, czy może wszyscy są głupi tylko Przemuś
    naj naj?

    --
    Paweł

  • 180. Data: 2011-11-26 18:05:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2011 16:49, Pszemol pisze:
    > Poświata widoczna gołym okiem jest Twoim zdaniem niemierzalna, ekpercie???
    > A toś walnął babola... Że też nie wstydzisz się gadać takich głupot...
    > Musisz sam nie rozumieć konsekwencji tego co piszesz!
    > Skoro wyłączony ekran nie jest idealnie czarny to kontrast nie jest
    > nieskończony!

    To go zmierz imbecylu i opublikuj swoje wyniki, przy okazji wyprowadź z
    błędów większość serwisów poświęconych tej tematyce.

    --
    Paweł