  • 21. Data: 2004-03-18 09:00:20
    Temat: Re: i mamy 22%
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Marcin Kapski <a...@b...plNOSPAM> wrote:
    > Użytkownik "eik wek" <z...@m...konto> napisał w wiadomości

    > O tym mówię. Vat nie jest najuczciwszym podatkiem gdyż płacą go tylko
    > odbiorcy końcowi.
    > Firmy nie płacą (jak się postarają)
    > Najuczciwszym podatkiem byłby podatek liniowy zamiast PIT i CIT. na
    > rozsądnym poziomie.
    > Vat zabija gospodarkę i zabijać będzie (chyba że będzie bardzo mały
    > -2-5%)

    VAT jest najuczciwszym i może być najprostszym podatkiem bo płacą
    go wszyscy konsumenci. Inne podatki są szkodliwe bo skłaniają do
    krętactw i zabierają zasoby inwestycyjne. Poza vatem rozsądnym jest
    stosowanie akcyzy dla produktów typu używki paliwa oraz zasoby
    naturalne w celu niwelowania za pomocą zebranych funduszy
    powstających ubytków i szkód.

    miab

  • 22. Data: 2004-03-18 09:32:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <c3bodm$5d2$1@korweta.task.gda.pl> miab napisa?(a):
    > VAT jest najuczciwszym i mo?e byae najprostszym podatkiem bo p?ac?
    > go wszyscy konsumenci. Inne podatki s? szkodliwe bo sk?aniaj? do
    > kr?tactw i zabieraj? zasoby inwestycyjne. Poza vatem rozs?dnym jest
    > stosowanie akcyzy dla produktów typu u?ywki paliwa oraz zasoby
    > naturalne w celu niwelowania za pomoc? zebranych funduszy
    > powstaj?cych ubytków i szkód.

    VAT moze bylby najprostszy i nauczciwszy, gdyby byla jedna stawka.
    Mnogosc stawek i zagmatwanie w zwiazku z tym jego rozliczania przez
    przedsiebiorcow czyni go najtrudniejszym i najmniej uczciwym.

  • 23. Data: 2004-03-18 09:49:57
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
> [...]
    > Mnogosc stawek i zagmatwanie w zwiazku z tym jego rozliczania przez
    > przedsiebiorcow czyni go najtrudniejszym i najmniej uczciwym.

    Rózne stawki vat(poza ma sie rozumiec zwolnione) sa dobrym
    mechanizmem do preferowania i powstrzymywania przez rzad
    ( nie mylic z tym co teraz jest czyli z zontem) okreslonych kierunków
    rozwoju gospodarki. I nie ma w tym nic zagmatwanego.
    Na marginesie polityka stawek vat i celów na jakie wplywy z nich
    zostana przeznaczone powinna byc glównym (jesli nie jedynym)
    tematem ofert wyborczych partii które aspiruja do rzadzenia(
    odmiana slowa zarzadzanie) krajem (nie mylic z zonceniem).
    Oczywiscie niewywiazanie sie z przedlozonych ofert wyborczych
    (nie mylic z wadzy) winno pociagac odpowiedzialnosc materialna
    i karna rzadzacych(jak kazdego zarzadu).

    miab

  • 24. Data: 2004-03-18 10:18:35
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    miab wrote:
> [...]
    > ( nie mylic z tym co teraz jest czyli z zontem) okreslonych kierunków
    > rozwoju gospodarki. I nie ma w tym nic zagmatwanego.

    Może w samych różnych stawkach nie, ale chyba nie mówisz o polskiej
    ustawie o podatku VAT (albo jej nie znasz).

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 25. Data: 2004-03-18 10:29:33
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Andrzej Bursztynski <_...@p...pl> wrote:

    > Może w samych różnych stawkach nie, ale chyba nie mówisz o polskiej
    > ustawie o podatku VAT (albo jej nie znasz).

    Nie, nie mówię (trochę ją znam).

    miab

  • 26. Data: 2004-03-18 10:37:41
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
    : VAT moze bylby najprostszy i nauczciwszy, gdyby byla jedna stawka.
    : Mnogosc stawek i zagmatwanie w zwiazku z tym jego rozliczania przez
    : przedsiebiorcow czyni go najtrudniejszym i najmniej uczciwym.

    Jak już zeszło na taki offtopic, to: http://www.wprost.pl/ar/?O=57007
    IMHO całkiem przyzwoity artykuł o VATcie, mimo że z 'Wprost' ;)

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

  • 27. Data: 2004-03-18 11:14:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <c3bran$q56$1@korweta.task.gda.pl> miab napisa?(a):

> [...]
    > ( nie mylic z tym co teraz jest czyli z zontem) okreslonych kierunków
    > rozwoju gospodarki. I nie ma w tym nic zagmatwanego.

    1. zaloz DG
    2. zacznij cos sprzedawac z dziwnymi stawkami VAT (proponuje dla dodania
    smaczku calej sprawie sprobowac sprzedac cokolwiek chocby za 1 zl, ale
    ze stawka zwolniona ;-), albo sprobuj eksportowac uslugi, zajmij sie
    uszlachetnianiem czynnym, ewentualnie prowadz dzialalnosc w jednej z
    kilkudziesieciu specjalnie w ustawie potraktowanych dziedzin (np.
    turystyka wyjazdowa, ktora powinna miec 0% VATu, ale na podstawie
    misternie utkanego splotu przepisow ma 7%).
    3. poczekaj na kontrole VAT (najlepiej popros o zwrot nadplaconego
    podatku)
    4. wroc na polipa i napisz, ze VAT jest niesprawiedliwy, bo np.
    naliczyli Ci 22% zamiast np. 7% (plus odsetki plus kara) za caly
    ostatni rok, bo program do drukowania faktur nie wpisywal kodu
    PKWiU na fakturach ;-))

    Powodzenia. I moze przeczytaj te ustawe ;-)

  • 28. Data: 2004-03-18 11:30:39
    Od: "miab" <m...@f...pl>

> [...]
    > ostatni rok, bo program do drukowania faktur nie wpisywal kodu
    > PKWiU na fakturach ;-))
    >
    > Powodzenia. I moze przeczytaj te ustawe ;-)

    Czytaj ze zrozumieniem:

    <cy z powyzej>
    (poza ma sie rozumiec zwolnione)
    </cy z powyzej>

    <cy z sasiedniej odpowiedzi>
    > Moze w samych róznych stawkach nie, ale chyba nie mówisz o polskiej
    > ustawie o podatku VAT (albo jej nie znasz).

    Nie, nie mówie (troche ja znam).
    </cy z sasiedniej odpowiedzi>

    miab

  • 29. Data: 2004-03-18 11:52:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Mar 2004 01:43:55 +0100, w <c3bmib$if8$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Marcin
    Kapski" <a...@b...plNOSPAM> napisał(-a):

    > O tym mówię. Vat nie jest najuczciwszym podatkiem gdyż płacą go tylko
    > odbiorcy końcowi.

    Bzdura (o tym, że nie jest najuczciwszym).

  • 30. Data: 2004-03-18 11:53:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Mar 2004 10:49:57 +0100, w <c3bran$q56$1@korweta.task.gda.pl>, "miab"
    <m...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    > mechanizmem do preferowania i powstrzymywania przez rzad
    > ( nie mylic z tym co teraz jest czyli z zontem) okreslonych kierunków

    I właśnie dlatego różne stawki są złe.