  • 1. Data: 2004-03-08 00:29:53
    Temat: Jak uwolnić Internet od VAT?
    Od: "Maciej Janiec" <m...@k...onet.pl>

    Aby zwolnić usługi dostępu do Internetu z VAT, można spróbować zaklasyfikować je
    jako usługi edukacyjne lub bezpośrednio związane z nimi. Szósta Dyrektywa Rady z
    17. maja 1977 r., będąca podstawą tworzonej obecnie przez polski Parlament
    ustawy o podatku od towarów i usług, dopuszcza zwolnienie z VAT usług
    edukacyjnych, szkoleniowych i przekwalifikowywania lub bezpośrednio związanych z
    nimi. A przecież dostęp do Internetu jest niezbędny, by korzystać choćby z usług
    Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, Polskiej Biblioteki Internetowej czy
    Europejskiej Akademii Internetowej. Internet jest również jedynym miejscem,
    gdzie można znaleźć większość unijnych przepisów, z liczącego niemal 100 tys.
    stron acquis communautaire. Ich przyswojenie, niezbędne do przygotowania się do
    funkcjonowania w warunkach Unii Europejskiej &#8211; a więc swego rodzaju
    przeszkolenie lub przekwalifikowanie &#8211; wymaga dostępu do Internetu.

    Zobacz więcej na http://www.mjaniec.org

    Pozdrawiam,

    Maciej Janiec
    http://www.mjaniec.org

  • 2. Data: 2004-03-08 02:30:21
    Temat: Re: Jak uwolnić Internet od VAT?
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    Maciej Janiec <m...@k...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przeszkolenie lub przekwalifikowanie &#8211; wymaga dostępu do Internetu.

    Czy nie lepiej zamiast dążyć do obchodzenia prawa (jednak) dążyć do tego
    żeby było ono proste i użyteczne ? Tak coby kiedyś może nie trzeba było
    jednak kończyć WSTG żeby móc je interpretować (?).

    Włóż choć odrobinę pary w poprawną argumentację dlaczego to owe usługi
    powinny być zwolnione z VAT (choćby na bazie tegoco napisałeś) i spróbuj się
    dowiedzieć/pomysleć jak i komu je przedstawić żeby owa argumentacja
    przerodziła się w konkretny przepis obowiązującego prawa (bać jego brak).

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 3. Data: 2004-03-08 21:54:03
    Od: wladek <w...@i...org.pl>

    Maciej Janiec , w liście datowanym 04-03-08 01:29:
    > Aby zwolnić usługi dostępu do Internetu z VAT, można spróbować zaklasyfikować je
    > jako usługi edukacyjne lub bezpośrednio związane z nimi.

    Uchwalone przez Sejm zwolnienie z VAT (w odróżnieniu od stawki zerowej)
    przyniesie korzyści wyłącznie TPSA. Widać wyraźnie, które kluby, np. PiS
    , działają na zlecenie i w interesie TPSA.

    Dla końcowego odbiorcy zwolnienie z VAT niczym się nie różni od stawki
    22%, gdyż mali i średni dostawcy internetu nie będą mogli odliczyć VAT
    zapłaconego w kosztach zakupionych towarów i usług.

  • 4. Data: 2004-03-08 23:01:34
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    wladek wrote:
> [...]
    > 22%, gdyż mali i średni dostawcy internetu nie będą mogli odliczyć VAT
    > zapłaconego w kosztach zakupionych towarów i usług.

    raczej beda mogli bo pobiera sie np. oplate instalacyjna z 22% Vatem tak
    wiec chyba da sie wykazac ze oplata instalacyjna jest po to aby rozbudowac
    strukture i odliczyc vat z zakupu sprzetu ... tyle ze jak zwykle najwyzsza
    wladza w RP jest Urzednik US .....
    obysmy wszyscy nie zmienili nazwiska na Kluska .....

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 5. Data: 2004-03-09 10:15:28
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

> [...]
    > strukture i odliczyc vat z zakupu sprzetu ... tyle ze jak zwykle najwyzsza
    Ale kupno sprzetu to i tak tylko czesc oplat ktore co miesiac trzeba
    ponosic.
    Pamietaj ze zakup samego Internetu dla firm bedzie oblozony 22% VATem,
    czyli Internet, prad, telefony, wszelkie oplaty za wynajem, udostepnienie
    zasobow
    mieszkaniowych etc, oblozone beda 22% VATem, a ich raczej nie da sie
    zaliczyc do
    kosztow poniesionych na aktywacje uzytkownika, lecz raczej do pozniejszego
    swiadczenia uslugi. Tym czasem przy zakupach w rejestrze VATowskim musisz
    odpowiednio zakwalifikowac kazda pozycje - czy jest przeznaczona do
    sprzedazy
    zwolnionej (czyli swiadczenia samej uslugi dostepu) czy tez to sprzedazy
    opodatkowanej
    (np. aktywacji uzytkownika). Jesi siec jest juz wybudowana to pozniejsze
    koszty zwiazane
    ze sprzedaza opodatkowana to tylko zakup raz na jakis czas sprzetu, kabli
    etc. oraz
    swiadczenie uslug na potrzeby firm (ktorych zwolnienie nie objelo).
    Nie ma wiec takiej mozliwosci ze caly VAT z zakupow wchodzi nam jako VAT
    naliczony,
    pozniej wystwiamy kupe faktur na 22% - mamy VAT nalezny i roznice placimy.

    Maciej

  • 6. Data: 2004-03-09 14:11:09
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

    2004-03-08 22:54, wladek napisał :
> [...]
    > 22%, gdyż mali i średni dostawcy internetu nie będą mogli odliczyć VAT
    > zapłaconego w kosztach zakupionych towarów i usług.

    I znowu????!!!!???

    Rozni sie, Wladku - rozni.
    Zwolnienie z VAT to jak pokazuja wyliczenia - dawna cena netto +
    22% (koszt VAT) + ok. 1,5% (koszt VAT od wszystkiego co ma zwiazek
    ze sprzedaza uslugi (Internet).

    Zaloz firme, sprobuj pouprawiac radosna tworczosc
    z gatunku "jak sie wydaje powinno byc z placeniem VAT".
    Bedziesz wdziecznym tematem do gazet.

    ... a teza o wylacznych korzysciach TP S.A. to chyba
    jakas fobia. *Jedynym* beneficjenten zwolnienia
    z VAT jest Ministerstwo Finansow. Jedynym.

    tommy

  • 7. Data: 2004-03-09 14:40:42
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 09 Mar 2004 15:11:09 +0100, w <404dd099$1@newspilot.put.poznan.pl>, tommy
    <T...@p...poznan.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Zwolnienie z VAT to jak pokazuja wyliczenia - dawna cena netto +
    > 22% (koszt VAT) + ok. 1,5% (koszt VAT od wszystkiego co ma zwiazek

    Nie jest to prawdą. Co zresztą udowodniłem.

  • 8. Data: 2004-03-09 21:31:29
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    wladek <w...@i...org.pl> wrote:
> [...]
    > przyniesie korzyści wyłącznie TPSA. Widać wyraźnie, które kluby, np. PiS
    > , działają na zlecenie i w interesie TPSA.

    Czy nie zapędzasz się ? Masz na to dowody że rzeczywiście ktoś komuś coś tu
    zlecał ?
    Może dla Ciebie nie sprawia to różnicy ale możesz co najwyżej podejrzewać
    tego typu powiązania ale to nie to samo co możliwość mówienia o takowych
    powiązaniach wprost.

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 9. Data: 2004-03-09 22:27:21
    Od: Wojciech Puchar <w...@t...3miasto.net>

> [...]
    > 22%, gdyż mali i średni dostawcy internetu nie będą mogli odliczyć VAT
    > zapłaconego w kosztach zakupionych towarów i usług.

    ale ja np. będe mógł obniżyć cenę brutto dla przeciętnego użytkownika w
    domu za sieć - zarabiając tyle samo...

  • 10. Data: 2004-03-09 23:36:19
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Tue, 9 Mar 2004 23:27:21 +0100, Wojciech Puchar <w...@t...3miasto.net> wrote:

    > ale ja np. będe mógł obniżyć cenę brutto dla przeciętnego użytkownika w
    > domu za sieć - zarabiając tyle samo...

    Jak ? dzieląc Sdi/Neo/DSL ??

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+