  • 1. Data: 2004-03-08 07:30:04
    Temat: Internet - VAT - nie bedzie 22%
    Od: "Secondek" <b...@b...pl>

    Gorace info z Trojki wypowiedziane przez Marka Borowskiego: nie bedzie 22%!

    --
    Secondek

  • 2. Data: 2004-03-08 07:39:29
    Temat: Re: Internet - VAT - nie bedzie 22%
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Gorace info z Trojki wypowiedziane przez Marka Borowskiego: nie bedzie
    > 22%!

    A ja ci mowie, ze zniosa VAT na smietane !

    ;-)

  • 3. Data: 2004-03-08 07:54:41
    Od: Piotr Górski <pg@wytnij_to.di.com.pl>

    W artykule <c2h7dk$mib$1@inews.gazeta.pl> Secondek napisał(a):

    > Gorace info z Trojki wypowiedziane przez Marka Borowskiego: nie bedzie 22%!

    Bedzie, nie bedzie, bedzie, nie bedzie... zdecydowali by sie wreszcie bo mam
    juz tego powyzej uszu!

  • 4. Data: 2004-03-08 09:46:01
    Od: "Awex" <a...@d...tnijto.pl>

    Ostatnio, Piotr Górski o adresie pg@wytnij_to.di.com.pl napisał(a)
    artykuł s...@p...org o tresci:

    > Bedzie, nie bedzie, bedzie, nie bedzie... zdecydowali by sie wreszcie
    > bo mam juz tego powyzej uszu!

    niech zostawia 7% i wszyscy beda zadowoleni :]

    --
    + A.S.K. Drama Administrator
    + Łukasz Galonska - Awex

  • 5. Data: 2004-03-08 18:46:20
    Od: b...@k...pl (Jacek)

    > niech zostawia 7% i wszyscy beda zadowoleni :]

    Masz racje bo jak nasi politycy mieszaja to nikt nie wie co z tego wyjdzie.
    cytuje z
    http://www.kopnet.gliwice.pl/index.php?id=486

    .. całkowicie zwalnia od podatku VAT "usługi dostępu do sieci internet
    świadczone na rzecz uczniów, studentów, szkół, zakładów kształcenia
    nauczycieli, placówek oświatowych, szkół wyższych, wyższych szkół
    zawodowych i placówek naukowych Polskiej Akademii Nauk." Zwolnione zostały
    także "usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla
    użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej."
    Podatkiem VAT objęte będą zatem usługi dostępowe kupowane przez
    przedsiębiorstwa.

    Czy będzie zatem taniej dla użytkowników indywidualnych i edukacyjnych?
    Niekoniecznie. Firmy świadczące usługi dostępu do Internetu wskazują na
    konsekwencje jakie rodzi przegłosowana przez Sejm ustawa. Otóż usługi
    dostępu do Internetu nie zostały objęte zerową stawką VAT, tylko zostały z
    niej zwolnione. Oznacza to, że podatek naliczony związany bezpośrednio z
    taką działalnością będzie w całości nieodliczalny (np. zakup
    infrastruktury technicznej, serwerów, routerów, itd.). Do tej pory firmy
    ISP obsługujące klientów indywidualnych mogły odliczyć sobie VAT zapłacony
    za sprzęt, czy zakup pasma. Teraz będą musiały ten podatek fiskusowi
    zapłacić. O ile oczywiście ustawa wejdzie w życie w takim kształcie.

    Zakaz odliczenia podatku naliczonego będzie obejmował również część lub
    całość kosztów ogólnych, takich jak np. wynajem powierzchni biurowej,
    zakup energii elektrycznej wykorzystywanej do świadczenia usług
    dostępowych klientom indywidualnym lub oświatowym.

  • 6. Data: 2004-03-10 05:09:46
    Od: "Tomasz Dabrowski" <a...@p...zsi.pl>

    Użytkownik "Piotr Górski" <pg@wytnij_to.di.com.pl> napisał w wiadomości

    > Bedzie, nie bedzie, bedzie, nie bedzie... zdecydowali by sie wreszcie bo
    mam
    > juz tego powyzej uszu!

    Nie oszukujmy sie. Czy bedzie czy nie bedzie, nie ma to wiekszego znaczenia.
    IMHO lepiej zeby internet do celow edukacyjnych (szkoly, uczelnie) byl
    zwolniony.
    Natomiast jesli chodzi o firmy i uzytkowanie w domu (czy to bedzie modem czy
    stale lacze),
    w przewazajacej wiekszosci wypadkow internet wykorzystuje sie do rozrywki.
    Dobrze
    sie na ten temat wyrazil ostatnio min. Raczko :-)

    I dlatego te histeryczne akcje troche mnie smiesza. Bo zamiast obnizac/nie
    podwyzszac VATu
    powinno sie naklonic naszego milego monopoliste (i nie tylko) do obnizenia
    cen.

    Pozdrawiam,
    Tomek