  • 1. Data: 2016-03-19 10:19:56
    Temat: Mikser - gabaryty kondensatora
    Od: Maks <b...@b...ble>

    Witam, mam taki dylemat: oryginalnie wybuchnięty kondensator w mikserze
    (0.1uF 250V X2), jest ponad 3 razy większy niż z przydasiów (100n 275V
    X2). Są jakieś przeciw wskazania do zastosowania tego z przydasiów?
    Jedynie co mi przychodzi do głowy to to że może mieć inną pojemność
    cieplną, ale czy to ma znaczenie...

    Maks

  • 2. Data: 2016-03-19 10:40:23
    Temat: Re: Mikser - gabaryty kondensatora
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maks,

    Saturday, March 19, 2016, 10:19:56 AM, you wrote:

> [...]
    > X2). Są jakieś przeciw wskazania do zastosowania tego z przydasiów?
    > Jedynie co mi przychodzi do głowy to to że może mieć inną pojemność

    Po prostu nowsza technologia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-03-19 11:02:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2016 10:19:56 +0100, Maks napisał(a):

    > Witam, mam taki dylemat: oryginalnie wybuchnięty kondensator w mikserze
    > (0.1uF 250V X2), jest ponad 3 razy większy niż z przydasiów (100n 275V
    > X2). Są jakieś przeciw wskazania do zastosowania tego z przydasiów?

    Ten oryginalny został zaprojektowany jako przeciwzakłóceniowy, pracujący
    pod napięciem 220V (zmiennym). Należy sądzić że to 250V z opisu to
    dopuszczalne maksymalne napięcie pracy ale skuteczne.
    Ten "z przydasiów" to zwykły kondensator szerokiego stosowania i należy
    sądzić że to 275V z opisu to maksymalne dopuszczalne napięcie pracy ale
    stałe. Powinieneś zastosować kond. na min. 350V.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-03-19 11:32:02
    Od: Maks <b...@b...ble>

    > Ten oryginalny został zaprojektowany jako przeciwzakłóceniowy, pracujący
    > pod napięciem 220V (zmiennym). Należy sądzić że to 250V z opisu to
    > dopuszczalne maksymalne napięcie pracy ale skuteczne.
    (...)

    Po wartości napięcia na obydwu jest falka...

    Maks

  • 5. Data: 2016-03-19 12:22:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2016 11:32:02 +0100, Maks napisał(a):

    > Po wartości napięcia na obydwu jest falka...

    Aaaa... to wkładaj i będzie OK.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-03-19 16:18:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Aaaa... to wkładaj i będzie OK.

    Mnie strzelił kondensator w gasiku od pralki, na napięcie 320V~...
    Skuteczne, czy szczytowe? Gasik naprawię...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 7. Data: 2016-03-19 18:01:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2016 16:18:26 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > Mnie strzelił kondensator w gasiku od pralki, na napięcie 320V~...
    > Skuteczne, czy szczytowe? Gasik naprawię...

    Sądzę że skuteczne, ale tak naprawdę to wie tylko producent :) No i
    kond. tak już mają że jakiś % sobie strzela.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2016-03-19 23:12:39
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Sądzę że skuteczne, ale tak naprawdę to wie tylko producent :) No i

    No właśnie, bo zakładając, że skuteczne, to przy 220 (tyle było, jak pralka
    wyszła na rynek) V to zapas jest aż nadto, ale jeśli szczytowe, to
    powiedzmy, 311, więc jeszcze ciut-ciut. Ale wobec obecnych 230, szczyt
    wypadnie ok. 324.5, więc już powyżej napięcia pracy.

    > kond. tak już mają że jakiś % sobie strzela.

    Niektórzy nawet specjalnie to robią:
    https://www.youtube.com/watch?v=Kp7Nx2C4Gc8
    https://www.youtube.com/watch?v=lH7dafCnEO8
    https://www.youtube.com/watch?v=c_Cm6HNI2UI :))
    https://www.youtube.com/watch?v=Hp7dgjCxXQY
    https://www.youtube.com/watch?v=yZBsTS0lqJg
    Mój w gasiku też wybił, ale się nie rozpadł, opornik nadal trzyma.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.