  • 11. Data: 2016-03-20 08:18:41
    Temat: Re: he he odkryli perpetum mobile i nawet opatentowali :)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Mar 2016 02:06:03 +0100, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Proof or it didn't happen.

    Serio , google wyłączyli?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-03-20 12:04:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Nie, to jest dramat. Z jednej strony trudno nie przyznać takim
    > ludziom samozaparcia nad szukaniem zrozumienia w tym czego sami
    > nie rozumieją (inaczej trudno nazwać to co robią). Na pewno choć
    > trochę się czegoś przy tych poszukiwaniach nauczyli.

    Dlatego zapytałem, czy dobra. W podpisie pod filmem jest tylko to,
    że świat się zmieni.

    > Z drugiej strony jak można być naiwnym, że za pomocą 3 kół
    > zębatych i łańcucha odkryje się nowe prawo fizyki a najchętniej
    > takie łamiące fundemantalne prawo fizyki. Niefrasobliwie myląc
    > przy tym moc z momentem i z energią.

    Tak samo jest odkrywaniem nowych praw ekonomii. A także łamaniem
    innych fundamentalnych praw. Więc moje pytanie tym bardziej pasuje.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-03-21 11:16:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Z drugiej strony jak można być naiwnym, że za pomocą 3 kół zębatych i
    > łańcucha odkryje się nowe prawo fizyki a najchętniej takie łamiące
    > fundemantalne prawo fizyki.

    Panu Mossbauerowi do Nobla wystarczyło pobujać kawałek irydu. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2016-03-21 15:51:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Mar 2016 11:16:51 +0100, Piotr Wyderski
    > Panu Mossbauerowi do Nobla wystarczyło pobujać kawałek irydu. :-)

    Analogia raczej wątpliwa :).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-03-21 21:28:20
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    > Czy to jest dobra zmiana?

    Jeżeli nawet na fragmencie obrotu moment obrotowy na kole trzecim jest
    większy niż na kole pierwszym, to już mamy perpetum-mobile. Wystarczy w
    ramach eksperymentu na obu kołach zrobić dźwignie o jednakowej długości i
    umieścić na końcach dźwigni ciężarki na kole pierwszym może być i ułamek
    grama mniejszy niż na kole trzecim. Jeżeli pierwszy ciężarek uniesie drugi
    ciężarek na taką samą wysokość o jaką opadnie pierwszy ciężarek, to jest
    perpetum-mobile. Niestety według nauki nierealne.? Gdyby tak się stało, że
    jednak unosi, to mielibyśmy urządzenie do unoszenia w górę dowolnych
    przedmiotów.

    Zby

  • 16. Data: 2016-03-26 13:50:07
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > się z taką energią, że ten zderzak nie wytrzyma i wówczas ta wirująca
    > tarcza wyrwie się i niczym piła tarczowa będzie niszczyć wszystko
    > dookoła, ile będzie strat i ofiar, to nagle wszystkim rzedła mina.
    >
    > Ostatni epizod "zderzaka Łągiewki" to był news prasowy ok. 2005 roku, że
    > AGH kupuje sobie szybkostrzelną kamerę 1 000 000 klatek/sek., ponieważ
    > zdaniem naukowców zderzak Łągiewki zachowuje się w sposób
    > "niewytłumaczalny" i trzeba to dokładnie przebadać. Sraty taty. Chcieli
    > sobie kupić fajną zabawkę i znaleźli pretekst.
    >
    > Mamy 2016 i o zderzaku Łągiewki od co najmniej 11 lat cisza.

    Tyle że zderzak Łągiewki działał - pomysł był w pełni zgodny z prawami
    fizyki, tyle że bezsensowny (kupa dodatkowej masy i skomplikowany
    mechanizm tylko po to, aby chronić coś czego chronić nie warto - czyli
    kawałek plastiku...)

    A przekładnia Żbikowskiego to klasyczny przykład braku zdolności do
    rozumienia rozkładu sił w układach kinematycznych. Gościowi pomerdała
    się średnica podziałowa rdzenia koła zębatego z faktyczną średnicą
    podziałową którą należy liczyć po średnicy podziałowej zewnętrznych
    zębów łańcucha opasującego to koło...

    Bo momentów na poszczególnych kołach to chyba nikt nawet zmierzyć nie
    próbował (policzenia nie wymagam - takim sadystą nie jestem)

    --
    Darek

    P.S. A Urząd Patentowy wyda patent na wszystko co na pierwszy rzut oka
    da się zmontować i posiada cechę nowości patentowej. Działać wcale nie
    musi - kasa zgarnięta, jak nie zadziała to sobie autor/właściciel
    patentu może go na gwoździu w wiadomym miejscu powiesić.

  • 17. Data: 2016-03-26 14:19:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-26 o 13:50, Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    >
    > Bo momentów na poszczególnych kołach to chyba nikt nawet zmierzyć nie
    > próbował (policzenia nie wymagam - takim sadystą nie jestem)

    I to jest właściwe podsumowanie tego "patentu".

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2016-03-26 15:45:32
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > fizyki, tyle że bezsensowny (kupa dodatkowej masy i skomplikowany
    > mechanizm tylko po to, aby chronić coś czego chronić nie warto - czyli

    Też nie do końca z prawami fizyki :-) To znaczy to, co my rozumiemy ze
    zderzaka Łągiewki jest zgodne z prawami fizyki, ale sam Łągiewka
    ubzdurał sobie jakieś nowe prawo kinematyki stojące w sprzeczności z F=ma.

  • 19. Data: 2016-03-26 15:56:00
    Od: v...@g...com

    użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Też nie do końca z prawami fizyki :-) To znaczy to, co my rozumiemy ze
    > zderzaka Łągiewki jest zgodne z prawami fizyki, ale sam Łągiewka
    > ubzdurał sobie jakieś nowe prawo kinematyki stojące w sprzeczności z F=ma.

    Nie wiem co jest w zderzaku, fakty są jasne, uniwersytet z UK
    widać uznał jego rozwiązanie za warte zainteresowania i
    opatentowanie jako swój. Ostatecznie po sprawie sądowej
    patent trafił do Łagiewki, a ten zamiast go spieniężyć
    bawi się w patriotę jak Karpiński.