  • 11. Data: 2009-03-12 06:07:20
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Tu masz dwa dodatkowe zdjęcia tego mostu (niedoświetlone i
    > prześwietlone): http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_3844.jpg
    > http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_3846.jpg
    > No i teraz za pomocą programu do tworzenia HDR-ów - składasz to w
    > jedno zdjęcie:
    > http://www.3n.com.pl/Nikon/most.jpg

    Stefanie :)

    Jak mam ogromny podziw dla Twojej pracy zawodowej (Kombi) to
    _bardzo_ Cie prosze - po pokazuj takich zdjec. Nigdy, nikomu.

    Mlodziez patrzy! Gotowi uwierzyc ze tak jest dobrze...

  • 12. Data: 2009-03-12 06:28:58
    Od: j...@a...at

    On 12 Mrz., 07:07, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Stefanie :)
    >
    > Jak mam ogromny podziw dla Twojej pracy zawodowej (Kombi) to
    > _bardzo_ Cie prosze - po pokazuj takich zdjec. Nigdy, nikomu.
    >
    > Mlodziez patrzy! Gotowi uwierzyc ze tak jest dobrze...

    no qurde to samo pomyslalem
    oryginal poza niebem troche przeswietlonym czyli turkusowym jest
    przeciez lepszy.
    ale o co chodzi to widac.

  • 13. Data: 2009-03-12 06:34:03
    Od: Kevlar <k...@i...pl>

    [...]

    > Mlodziez patrzy! Gotowi uwierzyc ze tak jest dobrze...

    Ale przecież to nie jest zdjęcie, tylko taki fajny kolaż (bez roweru i
    przez 'ż')

    Kevlar

  • 14. Data: 2009-03-12 06:39:41
    Od: j...@a...at

    On 11 Mrz., 22:27, s...@g...com wrote:
    > Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    mozna ale nie ma sensu

    ipeg jest 8 bitowy jak monitor i ma skale tonalna pasujaca do
    monitora .co innego raw , ktrego skala tonalna moze przkraczac skala
    tonalna monitora - czyli nie da sie wszystkiego na raz zobaczyc.

    mozna wowczas zawezic skale tonalna obrazu do skali monitora
    robiac wyciagi z rawu na roznych jasnosciach i je skladajac.

    czyli cos jakby scisniecie fortepianu zeby wszystkie dzwieki przeszyl
    przez sluchawke telefoniczna.

    jesli zrobisz z jpeg wyciagi i je zlozysz to w zaleznosci od uzytego
    programu mozesz dostac jakis efekt specjalny , czyli odrealnienie ,
    czyli wlasciwie zafalszowanie ale specjalnie nic poza tym .

    rozszerzanie ( wlasciwie jest to zawezenie )zakresu tonalengo
    sfotografowanego obiektu nie jest w ten sposob mozliwe.
    w gruncie rzeczy zabieg bez sensu dostaniesz to samo

  • 15. Data: 2009-03-12 07:56:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@a...at:

    > mozna ale nie ma sensu

    :>

    Komedia.

  • 16. Data: 2009-03-12 08:15:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Wbrew pozorom ma.
    > Załóżmy, że chcesz się "pobawić" ze zdjęciem, które wykonałeś dawno
    > temu. Mając plik RAW możesz się pokusić o powyciąganie "tego i owego" w
    > światłach i cieniach oraz stworzyć z tego coś a'la HDRI. Dysponując
    > jednym plikiem jpg za wiele z niego nie powyciągasz.

    A nie prawda. Wystarczy dobra wołarka i wyciągniesz wszystko, gdzie przy
    gorszej wołarce musiałbyś robić takie kombinacje jak wołanie rawa na
    +1-2EV i na -1-2EV. Z jpg też da się sporo z cieni wyciągnąć. Spróbuj
    chociażby tej funkcji w picasie na jakimś ciemnym zdjęciu, a lepiej LR
    lub PSE.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 17. Data: 2009-03-12 08:23:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Stefan Nawrocki pisze:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?
    >
    > HDR-a robisz wtedy, kiedy nie jesteś w stanie naświetlić prawidłowo zdjęcia,
    > bo albo to co jasne (np. niebo) jest dobrze naświetlone, ale wtedy to co
    > ciemne jest zbyt ciemne, albo - to co ciemne jest ok, a wtedy niebo jest
    > zbyt jasne. Taka sytuacja jest np. na tym zdjęciu:
    > http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_3845.jpg

    Z tego obrazka można jeszcze sporo wyciągnąć z cieni:
    http://images42.fotosik.pl/78/0be81fc62f25c6cf.jpg

    Do kompletu lekko przyciemniłem światła. Jak widać scena mieści się w
    zakresie dynamiki matrycy i nie było potrzeby używania hdr'a,
    szczególnie w tak brutalny sposób, jak zaprezentowany poniżej.

  • 18. Data: 2009-03-12 08:26:12
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 11 Mar, 22:27, s...@g...com wrote:
    > Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    Prosta odpowiedź jest taka:
    Można.
    Bardziej szczegółowa:
    Jeśli masz kilka zdjęć (często wystarczą 3, ale składałem kiedyś 9),
    tego samego ujęcia, rózniącego się ekspozycją ( co nalezy osiągnąć
    przez zmianę czasu, gdyż zmiana przesłony zmieniłaby GO), to możesz
    "złożyć" je w obraz o wysokiej rozdzielczości tonalnej, czyli HDR.
    Mogą być to pliki jpg. Uzyskanie takich trzech plików zwykle
    upraszacza funkcja aparatu zwana "braketingiem", ale oczywiście można
    też zrobić to całkiem ręcznie.
    Przewaga RAW polega na tym, że pewną namiastkę (lepszą lub gorszą)
    tego co wyżej udaje daje się osiągnąć z jednego pliku RAW, gdyż RAW
    sam w sobie ma zwykle większą rozpiętość tonalną niż JPG.
    IMHO lepiej używac RAW-ów jeśli jest taka opcja, ale to temat na
    następną kłótnię.
    To tyle.
    Życzę sukcesów :)
    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-03-12 08:29:17
    Od: j...@a...at

    On 12 Mrz., 09:15, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > +1-2EV i na -1-2EV. Z jpg też da się sporo z cieni wyciągnąć. Spróbuj
    > chociażby tej funkcji w picasie na jakimś ciemnym zdjęciu, a lepiej LR

    z punktu widzenia odzorowania tonalnego manipulowanie krzywymi to
    paskudna sprawa
    jesli podnosisz gdzies krzywa lokalnie do gory to po jej lewej stronie
    rosnie lokalni kontrast a po prawej spada.
    Obnizajac lokalnie krzywa jest na odwrot. Czyli manipulujac krzywymi
    zmieniamy ich ksztalt ( nychylenie ) co prowadzi rowniez do lokalnych
    zmian kontrastu

    natomiast poprzez HDR albo lepiej mowiac wyciagi o roznej gestosci
    ksztalt krzywej pozostaje w zasadzie niezaburzony , pozornie jakby ja
    rozciagamy tylko.

    Sadze ze autorowi pytanie chodzi o tzw pseudohdr z jednego zdjecia
    RAW - programy daja taka mozliwosc dla raw a dla jpeg juz nie
    spotkalem , gdyz co do zasady sens takiego mapowania jpega nie moze
    dac wiele.

    XXX

  • 20. Data: 2009-03-12 08:38:24
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > rozszerzanie ( wlasciwie jest to zawezenie )zakresu tonalengo

    ???

    JD