-
21. Data: 2015-04-10 19:22:41
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mg6pai$6q8$...@u...news.interia.pl...
> W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:mg55i7$plc$...@u...news.interia.pl...
>>> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
>>> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
>>> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
>>> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
>>> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
>>> i napęd na 2 osie?
>>
>> IMO to ostatnie.
>> Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
>> badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.
>>
>
> Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
> Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi
> jeździć po zakrętach.
A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta.
Dziękuję postoję, dla mnie rozwiązywanie problemów, których nie ma w innych
rodzajach napędu mija się z celem.
-
22. Data: 2015-04-11 00:56:38
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Od: Przemek <p...@g...com>
Nie wiem czemu doświadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem.
Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeździć tym z napędem na
tył(mowa o jeździe, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy
tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy.
Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwość kierowania
napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest więcej
niepewności. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy.
Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)
-
23. Data: 2015-04-11 07:58:37
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim,
>wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy.
I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie
nie ma wpływu na tor jazdy?
Jakim cudem?
>Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia
Nie tylko pod blokiem.
Wystarczy trochę śniegu i RWD zostają tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko.
Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominając.
>- możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w
>trasie na śliskim jest >więcej niepewności.
Jasne.
Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas poślizgu
przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta.
>Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co
>prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)
No właśnie - więc o czym mowa?
Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie.
-
24. Data: 2015-04-11 08:34:15
Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
> i napęd na 2 osie?
FWD vs RWD ;)
Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.
btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
dziobie i dusi ?
tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)
Moje doświadczenia są takie:
-FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.
-powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)
-90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest
"walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).
-0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)
Opony:
-RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)
DO rzeczy:
> > na moje oko wrażenie i się wydaje < <
druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy
w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;)
co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi
(np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie,
co do marek: michelin i continental to #1
btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
do czujnika ciśnienia ?
---
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
active.
http://www.avast.com