-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 11 Apr 2015 08:34:15 +0200
From: _Michał <m...@g...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
References: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 150410-1, 2015-04-10), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 62
Message-ID: <5528c068$0$8372$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-73-133-148.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1428734056 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8372 89.73.133.148:57135
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559777
[ ukryj nagłówki ]On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
> i napęd na 2 osie?
FWD vs RWD ;)
Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.
btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
dziobie i dusi ?
tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)
Moje doświadczenia są takie:
-FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.
-powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)
-90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest
"walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).
-0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)
Opony:
-RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)
DO rzeczy:
> > na moje oko wrażenie i się wydaje < <
druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy
w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;)
co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi
(np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie,
co do marek: michelin i continental to #1
btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
do czujnika ciśnienia ?
---
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
active.
http://www.avast.com
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie