  • 21. Data: 2014-04-18 14:12:29
    Temat: Re: głębię ostrości zrobi się cyfrowo...
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czyli mam to zrobić czy nie?

    chyba byloby to przekonywujace gdybys sam zrobil , tak jak opisales.

  • 22. Data: 2014-04-18 20:56:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-18 14:12, XX YY pisze:

    > chyba byloby to przekonywujace gdybys sam zrobil , tak jak opisales.

    Ok, przygotuję coś na jutro.

    Marek

  • 23. Data: 2014-04-21 00:22:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-18 14:12, XX YY pisze:

    > chyba byloby to przekonywujace gdybys sam zrobil , tak jak opisales.

    Tak na szybko - bez dbania o detale:

    Oryginał:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7Z3hFTFR
    QOWMzdGM/edit?usp=sharing

    Po dodaniu głębi ostrości do planu pierwszego:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7b01iNnQ
    wZjlXMGc/edit?usp=sharing

    (gradientowe rozmycie)

    Chodziło mi o mniej więcej taki efekt, gdzie mamy wpływ na stosowanie
    różnego stopnia rozmycia do różnych fragmentów płaskiej sceny symulujemy
    GO. Patrząc na zdjęcie tylko my wiemy co jest na pierwszym planie a co
    na dalszym. Przekazując tą informację programowi graficznemu możemy
    uzyskać realistyczny efekt.

    Marek

  • 24. Data: 2014-04-22 08:25:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 21. April 2014 00:22:46 UTC+2 schrieb Marek:

> [...]
    >
    > GO. Patrząc na zdjęcie tylko my wiemy co jest na pierwszym planie a co
    >
    > na dalszym. Przekazując tą informację programowi graficznemu możemy

    i wyszlo calkiem zgrabnie
    brawo - choc trzeba zauwazyc , ze to najprostszy z mozliwych motywow.
    rozmycie ostrosci w takim motywie to kwestia sekund.

    schody zaczynaja sie przy rozbudowanych motywach ( wlosy , liscie, galezie !) i
    elementach w tle w roznej odleglosci przechodzacych na cala wysokosc lub szerokosc
    obrazu.

  • 25. Data: 2014-04-22 10:15:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-22 08:25, XX YY pisze:

> [...]
    >
    > schody zaczynaja sie przy rozbudowanych motywach ( wlosy , liscie,
    > galezie !) i elementach w tle w roznej odleglosci przechodzacych na

    Zgadza się, ale tego nie podważałem. Dlatego uważam, że tego typu
    zabawki montowane w komórkach itp są pozbawione sensu. To kolejna
    zabawka. Ta zabawa ma sens jedynie przy pracy na desktopach i prostych
    scenach. Wtedy można uzyskać lepsze efekty GO niż optyka daje gdyż można
    precyzyjnie określić, że od nosa do ucha jest ostro a tuż za uchem już
    zaczyna się rozmycie.

    Marek