  • 11. Data: 2014-04-17 13:02:53
    Temat: Re: głębię ostrości zrobi się cyfrowo...
    Od: atm <...@v...pl>

    > watpie.
    > Problem nie tyle w jakosci tego rozmycia , mozna ladniej w komputerze rozmyc niz
    niejeden aparat to robi , ale na zdjeciu nie ma informacji o odleglosci a wiec
    stopniu rozmycia w zaleznosci od roznic odleglosci przedmiotu i plaszczyzny ostrosci.
    wlasciwie obszary nieostrosci zaznacza sie recznie a to takie fajne nie jest. w
    dodatku problemy z ladnymi przejsciami na granicy planu ostrego z nieostrym tlem.
    > nie zawsze da sie uzyskac fajny efekt , czsami tak , czesciej nie.
    > I nie mam na mysli zeby byl Taki sam jak z aparatu , nie o nasladownictwo przeciez
    musi chodzic - nie zawsze da sie ladnie rozostrzyc tlo - roznie , dla roznych
    odleglosci.

    Wlasnie nowy HTC dzieki zastosowaniu drugiego obiektywu mial proces
    usprawnic, wyszlo jak wyszlo czyli nieszczegolnie.
    Nokia ma chyba swoj patent na to, ostatnio dolaczyl Samsung z S5:
    http://cdn.cultofandroid.com/wp-content/uploads/2014
    /03/02.jpg
    http://www.cultofandroid.com/53815/check-stunning-ga
    laxy-s5-camera-samples-gallery/
    Caly czas cos jest nie tak ale to chyba kwestia czasu.

  • 12. Data: 2014-04-17 15:50:54
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik anacron napisał:

    > Też mi nowość. Takie rzeczy robi się w GIMP/PS bez problemu

    Ojjj, ja widze istotny jeden problem
    - nie da sie tapnac paluchem na smartfonie ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 13. Data: 2014-04-17 15:52:08
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    > ROTFL. Haha, sprzedam to dalej. Mogę? Czy jakieś prawa autorskie? :)

    cc-by-nc

    ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 14. Data: 2014-04-17 16:54:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-17 12:51, XX YY pisze:

> [...]
    > roznic odleglosci przedmiotu i plaszczyzny ostrosci. wlasciwie
    > obszary nieostrosci zaznacza sie recznie a to takie fajne nie jest.

    No nie jest ale da się zrobić w większości przypadków.

    > dodatku problemy z ladnymi przejsciami na granicy planu ostrego z
    > nieostrym tlem. nie zawsze da sie uzyskac fajny efekt , czsami tak ,
    > czesciej nie.

    Zastosuj więc maskę gradientową stopniując siłę efektu w
    problematycznych miejscach. Wtedy zyskasz na złudzeniu naturalności. W
    większości przypadków to wystarczy aby otrzymać realistyczny efekt.

    > I nie mam na mysli zeby byl Taki sam jak z aparatu ,
    > nie o nasladownictwo przeciez musi chodzic - nie zawsze da sie ladnie
    > rozostrzyc tlo - roznie , dla roznych odleglosci.

    Hint: zastosuj tablet do większych kształtów i ręcznie nanoś
    intensywność maskowania symulując odległość od obiektywu. Oczywiście
    jeśli trawnik sfotografujesz, to rok pracy będzie przed Tobą, ale możesz
    wtedy zwykłego gradientu użyć i będzie idealnie.

    W zdecydowanej większości przypadków da się to zrobić i nic nie zastąpi
    mózgu.

    Marek

  • 15. Data: 2014-04-17 17:18:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > problematycznych miejscach. Wtedy zyskasz na złudzeniu naturalności. W
    >
    > większości przypadków to wystarczy aby otrzymać realistyczny efekt.

    mozesz zapodac Jakis przyklad.

  • 16. Data: 2014-04-17 17:35:15
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik XX YY napisał:

    > mozesz zapodac Jakis przyklad.

    Ja tam jestem staromodny. Jakos tak wole aparat zamiast siedzenia przed
    kompem. Dobre zdjecie czesto wlasciwie nie potrzebuje zadnego retuszu w
    wiekszosci zastosowan, bo po prostu jest dobre. No i jaka satysfakcja
    jak sie zrobi jedno dobre zdjecie /wsrod tysiaca taki se.../ ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 17. Data: 2014-04-17 19:42:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-17 17:35, mr misio pisze:

    > Ja tam jestem staromodny. Jakos tak wole aparat zamiast siedzenia przed
    > kompem.

    No ale dyskusja nie tego dotyczy :-) Moją intencją było pokazanie, że
    takie programy i programiki istniały od zawsze więc to żadna nowość.

    Marek

  • 18. Data: 2014-04-17 21:50:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-17 17:18, XX YY pisze:

    > mozesz zapodac Jakis przyklad.

    Mam to narysować?

    Marek

  • 19. Data: 2014-04-18 06:54:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 17. April 2014 21:50:13 UTC+2 schrieb Marek:

    > Mam to narysować?
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    lepszy bylyby przyklad fotograficzny.

  • 20. Data: 2014-04-18 13:38:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-18 06:54, XX YY pisze:

    > lepszy bylyby przyklad fotograficzny.

    Czyli mam to zrobić czy nie?

    No bo jak inaczej mam odszukać w sieci zdjęcie, któremu ktoś wykonał
    syntentyczną głębię ostrości za pomocą programu graficznego z
    wykorzystaniem metody jaką zaproponowałem?

    Marek