  • 11. Data: 2011-12-17 14:03:30
    Temat: Re: generator kwarcowy
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Hej, identifikator: 20110701, widziałeś dokąd poszli ludzie ?
    > a ma to jakieś znaczenie? bliski 8MHz i bliski 16MHz...

    No to może taki :
    9/crystal_oscillator_74hc04.png

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ They say that a mind is a terrible thing to waste.

  • 12. Data: 2011-12-17 14:18:04
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    >>> http://www.eleccircuit.com/wp-content/uploads/2007/0
    9/crystal_oscillator_74hc04.png

    no nie wiem, potrzebuję pewniaka, który da mi prostokąt bez poprawiania 10x
    druku....

  • 13. Data: 2011-12-17 15:51:48
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    identifikator: 20110701 wrote:
    9/crystal_oscillator_74hc04.png

    > no nie wiem, potrzebuję pewniaka, który da mi prostokąt bez
    > poprawiania 10x druku....
    Na wyjściu bedziesz miał prostokąt, jeśli potrzebujesz prostokąt z
    wypełnieniem
    dokładnie 50% to możesz dać 2x wiekszą częstotliwość kwarcu i dzielnik /2.
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2011-12-17 16:24:27
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    9/crystal_oscillator_74hc04.png

    może mi Ktoś wyjaśnić do czego służą poszczególne elementy na tym schemacie?

  • 15. Data: 2011-12-17 16:28:26
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    9/crystal_oscillator_74hc04.png

    > może mi Ktoś wyjaśnić do czego służą poszczególne elementy na tym
    > schemacie?

    :):):):):):)

  • 16. Data: 2011-12-17 16:34:40
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > :):):):):):)

    dodam, ze nie rozumiem w jakim trybie pracuje rezonator w tym układzie...
    prawdę mówiąc wolałbym tą wcześniej przedstawioną wersję, po przeróbce
    "prostokątnującej"...

  • 17. Data: 2011-12-17 16:46:54
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    [identifikator: 20110701] :
    9/crystal_oscillator_74hc04.png

    > może mi Ktoś wyjaśnić do czego służą poszczególne elementy na tym schemacie?

    < http://www.z80.info/uexosc.htm >

    Na samym dole... :)

    Sławek
    --
    ________ Mały poradnik życia - 81 :
    _/ __/ __/ Unikaj złosliwych uwag.

  • 18. Data: 2011-12-17 18:18:11
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > < http://www.z80.info/uexosc.htm >

    dzięki, zastanawiam się jeszcze nad tym na jakich częstotliwościach ustalą
    się drgania w tym moim i w tym Twoim schemacie? bo bramki to jednak jakieś
    opóźnienia...

  • 19. Data: 2011-12-17 20:55:37
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ale po co w ogóle podpowiadasz temu leniwemu, niedouczonemu lamerowi?

    Niedouczonemu? Znowu z elektrody przyniesione nawyki. Po to jest grupa aby
    niewiedzącym pomagać a nie tylko po to aby czegotoniewiedzącyroman mógł
    sobie zaistnieć. Są ludzie którzy elektronikę traktują jako jedno z kilku
    hobby. Skąd wiesz czy to nie doktror medycyny który w wolnych chwilach
    lubi potrzymać lutownicę w ręku? Też mu powiesz że jest niedouczony?

    Marek

  • 20. Data: 2011-12-17 21:29:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):
    > dzięki, zastanawiam się jeszcze nad tym na jakich częstotliwościach
    > ustalą się drgania w tym moim i w tym Twoim schemacie? bo bramki to
    > jednak jakieś opóźnienia...

    I co te opóźnienia miałyby zmieniać? Że pierwsze zbocze będzie ileś
    mikrosekund później?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/