  • 1. Data: 2011-12-16 17:43:57
    Temat: centralka Esprit 478
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Poszukuję schematu centralki alarmowej Esprit 478. Pilnie mi
    potrzebny. Nie chodzi o schemat połączeń z instrukcji tylko wewnętrzną
    elektronikę,
    Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.

  • 2. Data: 2011-12-16 20:00:30
    Temat: Re: centralka Esprit 478
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > Poszukuję schematu centralki alarmowej Esprit 478. Pilnie mi
    > potrzebny. Nie chodzi o schemat połączeń z instrukcji tylko wewnętrzną
    > elektronikę,
    > Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.

    A co to bo gogle nie znają

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-12-16 20:00:59
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > elektronikę,
    > Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.

    Inna sprawa że schemat centralki... hehe.. zapomnij :)

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-12-16 20:27:23
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.12.2011 18:43, slawek7 wrote:
    > Esprit 478.
    748 ?

    > Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.

    A która to wersja? Ze stabilizatorem liniowym czy impulsowym?
    Nie masz w ogóle napięcia na ładowaniu?
    Działa na naładowanym akumulatorze bez AC?

    O schemacie zapomnij raczej, ale tam cudów nie ma - można się domyślić
    ewentualnie sobie część rozrysować.

    Mirek.

  • 5. Data: 2011-12-17 09:30:42
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Na google nic nie ma. Dlaczego zawsze kazdy ma pytajacego za
    glu.....pka, ktory nie pomysli o tym - tego nie rozumiem???? To taka
    uwaga bo na prawde takim pytaniem cisnienie podnosi sie.

    Wersja centralki ze stabilizatorem liniowym 7805. Jest tam tranzystor
    BUZ71A. Podobno to on pada lecz po wymianie jest dalej brak
    ładowania.
    Napiecie jest ale okolo 9V, a ja podlacze do akumulatora to jest to za
    malo do ladowania. Jest tam potecjometr ale nie moge dojsc co on
    reguluje? Moze pomiart napiecia jest bledny?Działa bez AC na
    kumulatorze, choc nie zawsze tzn. sa momenty ze sie wylacza calkiem.

  • 6. Data: 2011-12-17 11:22:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.12.2011 10:30, slawek7 wrote:

    > Napiecie jest ale okolo 9V, a ja podlacze do akumulatora to jest to za
    > malo do ladowania. Jest tam potecjometr ale nie moge dojsc co on
    > reguluje?
    Właśnie napięcie końcowe ładowania. Cżęsto zdarzało się, że nie
    kontaktował ślizgacz.

    > Moze pomiart napiecia jest bledny?Działa bez AC na
    > kumulatorze, choc nie zawsze tzn. sa momenty ze sie wylacza calkiem.

    Hmmm,, to może być jeszcze grubsza sprawa, bo ta centralka okresowo
    testuje akumulator odłączając ładowanie i obciążając go - o ile ma
    zasilanie z AC - możliwe, że "nie wie" że go nie ma.

    Mirek

  • 7. Data: 2011-12-17 12:59:24
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To co proponujesz?
    U mnie nie ma sewisu tego sprzetu, a wyslac kurierem nie moge bo to
    nie moje.
    A jak centrala sprawdza akumulator, moze cos z tym obwodem?

  • 8. Data: 2011-12-17 13:36:05
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.12.2011 13:59, slawek7 wrote:
    > To co proponujesz?
    > U mnie nie ma sewisu tego sprzetu, a wyslac kurierem nie moge bo to
    > nie moje.
    My wysyłamy do serwisu (OMC-Industrial) po za drobnymi naprawami typu
    potencjometr czy bezpiecznik. Jeżeli nie możesz wysłać to pozostaje
    rozrysować ten układ ładowania i go rozgryźć.

    > A jak centrala sprawdza akumulator, moze cos z tym obwodem?

    Na pewno odłącza ładowanie i mierzy napięcie na nim,,, ale czy
    obciąża... bywały przypadki, że nie pokazywała ustarki a po zaniku AC
    padała od razu - akumulator był całkowicie wyschnięty,
    Program do obsługi przez linię telefoniczną pokazuje napięcie łądowania
    i napięcie akumulatora - jeżeli akumulator jest niedoładowany (lub
    uszkodzony typu zwarta cela) to napięcie ładowania jest prawidłowe a
    napięcie akumulatora niższe. Wynika z tego, że musi być klucz
    rozłączający obwód i pomiar przed i za nim. Przed tym kluczem powinien
    być zwykły stabilizator napięcia z ograniczeniem prądu - cudów nie ma.

    Mirek.