  • 21. Data: 2009-10-02 11:30:41
    Temat: Re: fotografia i podatki
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ha4l7o$lk$1@inews.gazeta.pl...

    > Wyobraź sobie, ze zaczynasz produkować jakiś wyrób - np. krzesła. Też będziesz
    > musiał założyć działalność gospodarczą i też to ile i kiedy tych krzeseł
    > będziesz w stanie sprzedać stanowić bedzie Twoje ryzyko.

    Ale krzesła robię po to by je sprzedać. Natomiast zdjęcie robie dla siebie, po
    jakimś czasie stwierdzam, że mogę sie nim podzielić i wystawiam na sprzedaż. Do
    tego zakładam, że w przyszłości może zaistnieć podobna sytuacja. Niejasność
    polega na tym, że do końca nie wiadomo jak często musi zachodzić tego typu
    sytuacja, aby trzeba było założyć działalność gospodarczą.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 22. Data: 2009-10-02 11:34:35
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 2 Okt., 12:02, "Wojtekk" <u...@w...pl> wrote:

    > MOze zdazyc sie ze na dzialnosci foto ponisisz straty , miales zyski
    > z innej dzialanosci - wowczas w sumie zaplacisz mniej podatku gdysz
    > czesc zysku zostanie pochlonieta przez straty .

    > Jest jeszcze problem vat w zaleznosci od wielkosci obrotow.

    > tyle co do zasad ogolnych

    > diabel spi w szczegole.

    Ten szczegół to ZUS. Mając etat można płacić "tylko" około 200 zł miesięcznie.
    Niezależnie czy jest dochód czy nie.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 23. Data: 2009-10-02 11:41:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtekk napisał(a):

    > Ale krzesła robię po to by je sprzedać. Natomiast zdjęcie robie dla
    > siebie, po jakimś czasie stwierdzam, że mogę sie nim podzielić i
    > wystawiam na sprzedaż.

    Powinieneś więc znaleźć taki bank zdjęć który oferuje jednorazową
    sprzedaż ;)

    j.

  • 24. Data: 2009-10-02 11:47:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Okt., 13:34, "Wojtekk" <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    a7g2000yqo.googlegroups.com...

    > Ten szczegół to ZUS. Mając etat można płacić "tylko" około 200 zł miesięcznie.

    j a sobie przypominam przed paru laty wielka zadyme robiona przez
    taxowkarzy kiedy mielo dostac kasy fiskalne.
    Ktos ich napuszczal na owczesny rzad.

    I co - po wprowadzeniu kas jest super.
    dostaje wydruk , wiem za co place , wiem kto mnie wiozl.
    a placa niektorzy ryczalt i nie jest znowu taki wielki.

    jest zasada , ze wszyscy zarabiajacy oddaja jaka czesc swoich dochodow
    w postaci podatku na panstwo , w celu utrzymania wspolnego dobra jakim
    jest panstwo.

    Byl okres w historii polski od 48 do 89 roku , moze torche dluzej
    kiedy obywatele nie placili podatkow ( z nielicznymi tylko wyjatkami
    tzw badylarzy itp) .
    i doprowadzilo to do tego , ze wszyscy belismy w tym panstwie
    biedakami tak samo jak panstwo.
    Zarobki miesieczne to ok 20 usd / miesiac w tamtym czasie przy ok
    1000 usd / miesiac na zachodzie europy.

    Jezdzili obywatele tego biednego panstwa po europie sprzedajac paski
    skorzane itp wyroby aby zarobic na przyslowiowia kromke chleba na czas
    wyjazdu.

    TRagedia komunizmu nie byly moze zalozenia polityczne - ostatecznie
    idea rownosci wydaje sie sluszna , tragedia byly calkowicie bledne
    zalozenia ekonomiczne - nierealne i w zwiazku z tym b iski poziom
    zycia.

    Do tej pory nie wymyslono lepszej metody finansowania panstwa jak
    przez podatki.

  • 25. Data: 2009-10-02 11:52:18
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Do tej pory nie wymyslono lepszej metody finansowania panstwa jak
    > przez podatki.

    Problem nie w tym czy podatki powinny istniec (bo istniec w jakims wymiarze
    musza) tylko w tym jakie powinny byc duze i jak wiele ich jest i od czago
    sie je placi.

    Panstwa w panstwie jest dzis zdecydowanie za duzo (co jest bardzo kosztowne)
    dlatego para idzie w gwizdek a nie w progres.

    Pozdr.

  • 26. Data: 2009-10-02 12:12:37
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 2 Okt., 13:34, "Wojtekk" <u...@w...pl> wrote:

    > Do tej pory nie wymyslono lepszej metody finansowania panstwa jak
    > przez podatki.

    Nikt nie kwestionuje zasadności płacenia podatków. Chodzi tylko o formę. Można w
    niektórych przypadkach płacić podatki bez ton biurokracji jaka związana jest z
    prowadzeniem działalności. Dobrym przykładem jest umowa-zlecenie. Można w ten
    sposób zarabiać, płacić podatki, ZUS proporcjonalnie do dochodu, a przy tym nie
    prowadzić działalności gospodarczej. Dlaczego nie można podobnie ze sprzedażą
    zdjęć? Dlaczego od decyzji urzędnika ma zależeć czy podlega to pod dochód z praw
    autorskich czy jest to sprzedaż na zasadzie działalności gospodarczej?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 27. Data: 2009-10-02 17:36:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Okt., 13:52, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Problem nie w tym czy podatki powinny istniec (bo istniec w jakims wymiarze
    > musza) tylko w tym jakie powinny byc duze i jak wiele ich jest i od czago
    > sie je placi.

    placi sie od dochodu ew zysku , w Polsce podatki nie sa najwyzsze ,
    raczej sa porownywalne z pozostalymi krajami EU , nieco nizsze liczac
    wzglednie do dochodow. a poniewaz zarobki sa nizsze tak i bezwzglednie
    liczac sa nizsze.
    MOzna zyczyc sobie abysmy placili wiecej podatkow , bo to bedzie
    oznaczac ze wiecej zarabiamy i wiecej zostaje dla nas , a panstwo sie
    bogaci .
    Straty panstwa ok 50 mld pln czyli ok 12 -13 mld euro w jednym roku
    oznaczaja dramatyczny spadek jakosci zycia w najblizszym czasie.
    Przypominam sobie przed ok 1,5 roku kiedy zaczalem czytac te grupe -
    czesto mozna bylo slyszec glosy jaki ten sprzet tani , dzisiaj to
    minelo , raczej wicejc mowi sie o sprzecie tanim. Za rok bedzie dla
    nas jeszcze drozszy.

    > Panstwa w panstwie jest dzis zdecydowanie za duzo (co jest bardzo kosztowne)
    > dlatego para idzie w gwizdek a nie w progres.

    NIe wiem

    ja widze tez duzo madrosci w tym panstwie,

    Widze tez prase oglupiajaca obywateli.

    RP nalezy do panstw w eu o najnizszej korupcji.

    Jesli pomysle ze zadanie zaplaty 18 mln usd kosztowala upadek rzadu
    ( to nie byla jeszcze zaplata- afera Rywina ) to mielismy najmniej
    kosztujacy upadek rzadu w historii wspolczesnej europy.
    Probe " skombinowania " przez kogos bliskiego partii rzadzacej 18 mln
    usd rzad przyplacil upadkiem .
    To napawa mnie smutkiem - gdyby to bylo 18 miliardow to rozumiem ale
    18 milionow - to napawa mnie bardzo glebokim smutkiem. Cenimy sie
    jako narod za nisko.

  • 28. Data: 2009-10-02 18:18:40
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > placi sie od dochodu ew zysku

    Gowno prawda.

    Placi sie od wystawionego rachunku / f-ry.

  • 29. Data: 2009-10-02 18:22:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Okt., 20:18, "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Gowno prawda.
    >
    > Placi sie od wystawionego rachunku / f-ry.

    plac dalej - jakas czesc podatku , ktory wplacasz w ten sposob trafia
    do mnie .

    zapytaj ksiegowego / ksiegowa - choc jest to jeden z nielicznych
    zawodow ktorego Polacy / ki nie potrafia wykonywac.

    XXX

  • 30. Data: 2009-10-02 20:42:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Oct 2009 12:38:52 +0200, Marek Wyszomirski wrote:
    >Wyobraź sobie, ze zaczynasz produkować jakiś wyrób - np. krzesła. Też
    >będziesz musiał założyć działalność gospodarczą i też to ile i kiedy tych
    >krzeseł będziesz w stanie sprzedać stanowić bedzie Twoje ryzyko.

    No tak, tylko ze robisz tych krzesel powiedzmy 20 modeli, wystawiasz -
    nawet nie w sklepie tylko np na podworku przy drodze, czekasz na
    klienta .. czy to juz dzialalnosc ?
    Przyjdzie klient, kupi jedno, zamowi drugie takie samo .. czas zglosic
    dzialalnosc ?

    Albo np nakleiles na samochdzie kartke "sprzedam ten pojazd".
    Dzialalnosc ?
    Nakleiles na drugim i trzecim .. nie, czwartego nie masz, czas
    rejestrowac autohandel ?

    J.